Help 3 weken overtijd bang al 10 weken zwanger te zijn

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by halfbloedje, Oct 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. halfbloedje

Oct 19, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik ben erg bang nu ben al 3 weken overtijd 4 testen gedaan allen negatief.

mijn laatste menstruatie was erg licht.

ben bang nu 10 weken zwanger te zijn

voel me niet serieus genomen door de huisarts door de gevolgen hiervan met mijn familie. door mijn geloof

ben net 18 jaar oud en helemaal overstuur

heb last van vele sypmtomen

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    als je drie weken overtijd bent, kun je nog geen 10 weken zwanger zijn hoor...

welke testen heb je gedaan? en wanneer was je laatste mentruatie?
    gebruik je iets van anticonceptie?
    en hoe lang waren je vorige cyclussen?

3. halfbloedje

Oct 19, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ervoor een korte menstruaitie gehad heel licht zonder besef dat k zwanger kon zijn normaal bloed ik een week na 2dagen licht bloeden had ik niets meer.

mijn laatste menstruatie was 28 augustus (zie boven)

we hebben condooms gebruikt maar ook even zonder zonder dat hy is klaargekomen

normaal word ik na 28 dagen weer ongesteld schommelt soms 1/2 dagen

ik heb de testen van etos, kruidvat, en apotheek geprobeerd

huisarts zei me af te wachten tot eind oktober ben bang dat ik dan te laat ben voor abortus

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,986
    15,611
    113
    Nabij Utrecht
    Als je na 3 weken overtijd nog geen positieve test hebt en het klaarkomen met condoom is gebeurd acht ik de kans zeer klein dat je zwanger bent.
    Ik denk dat je gewoon een cyclus hebt overgeslagen. Dat komt vaker voor.
    Wasrschijnlijk wordt je dan volgende week wel ongesteld.

En je geloof.... tja... volgens mij mag je ook geen sex voor het huwelijk met dat geloof toch (als ik het goede geloof denk te weten).

Overigens... als je niet zwanger wilt worden zou je toch de anticonceptie beter moeten gaan gebruiken hoor!!! Abortus is geen anticonceptiemiddel!!!!!
    Verder zeg ik daar maar wijselijk niks meer over.

5. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

als ze negatief blijven ben je denk ik toch niet zwanger.... en abortus je zegt het alsof het niks is .... denk er goed over na

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Als je zover overtijd bent, en testen zijn negatief, is de kans groot dat je niet zwanger bent.
    Uiteraard bestaan er uitzonderingen, maar ga daar maar niet van uit. :)

7. halfbloedje

Oct 19, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt inderdaad over zoals ik het zeg dat het me niks doet. Als ik zwanger ben en het kindje kon houden zonder grote gevolgen had ik dat zeker gedaan.

maar er zullen teveel problemen komen als mijn familie hier achterkomt helaas

8. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    ga een anticonceptiepil gebruiken meid! Dan kun je deze angst voorkomen.

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Pffffff ik ga even heel erg op mijn handen zitten, want dit soort reacties halen het bloed onder mn nagels vandaan Ts...

10. halfbloedje

Oct 19, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedoeling was al 3 weken geleden een spiraal te plaatsen. :)

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Als je testen negatief blijven zul je niet zwanger zijn. Misschien sla je gewoon een cyclus over of was die ene keer je menstruatie gewoon lichter.

Stress kan je ongi ook tegenhouden, dus probeer het een beetje uit je hoofd te zetten. Test volgende week nog een keer en als die negatief is, dan kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent..

En idd je ac goed gaan gebruiken, dan is dit allemaal niet nodig.

12. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

dat snap ik wel maar toch het is wel een kindje

BySannl likes this.
  13. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Als je echt al 10 weken zwanger zou zijn, zou je nu zeker weten overduidelijke zwangerschapstesten hebben.
    Ga er dus vanuit dat dit niet het geval is.
    Stress kan er ook voor zorgen dat je menstruatie uitblijft.

Verder vind ik... je bent 18. "Volwassen" dus.
    En oud genoeg om te weten dat je AC moet gebruiken. Het stond wel in de planning, maar waarom heb je dat dan niet laten doen?

En is nog een heeeeeeeleboel wat ik nog wil zeggen over bepaalde dingen die je post, maar ik ga me toch maar even inhouden.

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Als je testen negatief zijn ben je niet zwanger.

15. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Volgens mij ben je niet zwanger, je zou waarschijnlijk meer symptomen hebben. Stress kan i.d.d. je cyclus in de war brengen. Doe over een paar dagen weer een test en als deze negatief is denk ik niet dat je zwanger bent.
    Als je geen kindje wil is het beter jezelf dubbel te beschermen. Met een condoom en een andere anticonceptie. Je kan de prikpil halen als je bang bent dat je familie erachter komt dat je anticonceptie slikt.
    Een spiraal is ook een optie maar in jou situatie zou ik voor de prikpil gaan. Dat hoef je maar 1 keer in het jaar te laten doen. Wacht er in ieder geval niet te lang mee anders zit je over een paar maanden weer in de stress. Voorkomen is altijd beter dan genezen;) Heel veel sterkte!

16. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Sorry, je bent 18 jaar en volwassen genoeg om geslachtsgemeenschap te hebben.... en serieus. Vind je familie belangrijker dan je kind?

Maar goed wie ben ik....ik laat me er veder niet over uit maar word er wel heel verdrietig van vooral het makkelijk praten over abortus.

17. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Je bent volgens mij niet zwanger hoor als je nog steeds negatieve testen hebt. Wat betreft de abortus, daar praat je wel heel erg makkelijk over, je zou denken dat dat ook niet mag van je geloof?!
    Maar ja het gaat er natuurlijk om wat anderen van je denken/vinden en niet om je eigen kindje:(

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik lees hier in ''bijna'' alle reactie's dat als je 10 weken zwanger bent, je toch echt wel een positieve test moet hebben. Als dat niet zo is, ben je ook niet zwanger.
    Met deze reactie's ben ik het niet helemaal eens.
    Mijn vriendin was 5 dagen overtijd, deed een test, negatief.
    Bij 9 dagen overtijd, weer een test, wederom negatief.
    14 dagen overtijd, weer nega test.
    Ze heeft het zo gelaten, in de veronderstelling dat ze dan wel een cyclus zou overslaan.
    De maand erop, geen menstruatie te bekennen.
    Weer 4 testen gedaan, weer allemaal negatief.
    Naar de huisarts toe, die nam haar niet serieus, en gooide het op stress en spanning. Nou ja, een huisarts geloof je, aangezien de testen negatief bleven.
    Lang verhaal even kort maken : ze miste menstruatie na menstruatie, en uiteindelijk was ze al 5 maanden niet ongesteld geweest. Testen heeft ze gigantisch veel gedaan, meerdere keren huisarts bezocht, maar die beste man bleef het op stress en spanning gooien ( stress en spanning had ze ook wel )
    Uiteindelijk door gestuurd naar het zh, echo gehad, bleek mevrouw al een paar maanden zwanger te zijn !! En NEE, je kon het niet aan haar zien.
    Tja, het komt niet vaak voor natuurlijk, maar het kan wel.
    Dus ik zou zeggen : ga naar de huisarts, vraag om een bloedtest, of een echo, of wat dan ook.

19. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    #19 Guapetona, Oct 19, 2013
    Last edited: Oct 19, 2013
    Ik ben het met Sjannie eens! De dochter van mijn pedicure is dit zelfs twee keer overkomen. Bij de eerste kwamen ze erachter toen ze al 6/7 mnd was, bij de tweede pas toen ze aan het bevallen was! Zij is 18 en heeft nu 2 zoons! Het is uiterst zeldzaam maar het komt voor. En nee zij toonde ook niet en werd al die tijd zelfs ongesteld. Als de huisarts je niet wil helpen, zou ik een verloskundige bellen en haar vragen om hulp. Of een echobureau om een pretecho vragen, voor €40,- weet je het ten minste zeker. En heb je nog tijd om na te denken als je wel zwanger blijkt te zijn. Voor hulp op het gebied van abortus moet je niet op deze site zijn, zo'n beetje iedereen hier is daarop tegen. Misschien dat een schoolmaatschappelijk werker je hierbij kan helpen om een erachter te komen wat je zelf wil. Het is een beslissing die je je hele leven met je meedraagt en hier moet je dus echt goed over nadenken en niet lichtzinnig over zijn.

Je zei dat je allerlei symptomen hebt, ben benieuwd wat dan?

20. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

Aug 6, 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Sorry maar als jij oud en wijs genoeg bent om sex te hebben dan ben je ook oud en wijs genoeg om te weten dat je zonder voorbehoedsmiddel dus zwanger kan raken.

Je praat over een abortus alsof je een halfje bruin vraagt aan de bakker! Abortus is het meest vreselijke wat je ooit kan gebeuren!

Maar kan je ten alle eerste nooit 10 weken zwanger zijn... en als jij al zoveel negatieve testen hebt acht ik die kans ook zeer klein.
    Maak je niet druk, jij strest dus je menstruatie blijft uit.

Tip voor de volgende keer... hou je broek aan :). Als je niet zwanger mag worden van je geloof dan denk ik ook niet dat je sex mag hebben voor het huwelijk ?!

Share This Page