Help 30 graden in babykamer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Het si 30 graden in haar kamertje..echt niet normaal,ik heb geprobeerd of ze bij ons op de kamer wilde slapen maar toen krijsende ze alles bij elkaar...nu heb ik haar in haar kamertje gelegd en ze slaapt....wel heb ik een blower op de komode staan.
    Kan het kwaad zo warm,maar ze is gelijk gaan slapen...

2. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb bij Marije ook de fan aanstaan.
    Is wel minder warm dan bij jou.
    Komt door de demout (geen idee hoe je het schrijft) in de gordijnen, die houdt die zon en warmte redelijk buiten.
    Misschien een optie om ook zo'n gordijn te laten maken.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Of het kwaad kan weet ik niet. Gaan kindjes in tropische landen dood aan de warmte?
    Ik zou de ventilator laten staan, maar dan niet op haar gericht. Is er toch lekker frisse lucht in haar kamer.

4. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi allemaal,
    wat je kunt doen is een natte handdoek voor je raam hangen, schijnt te helpen. Gister heb ik hierover ook wat opgezocht op internet en de warmte schijnt op zich niet slecht te zijn, omdat er immers ook babies in de tropen etc zijn en het probleemloos 'goed' doen.

eigen idee: buiten laten slapen in de schaduw, in wagentje? Is minder warm...

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb bij daan ook de fentilator op zijn kamer gezet ik zet hem aan het voeteind op de gron en dan op stil zodat hij niet de koude wind op zijn lijf krijgt

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Wit laken aan de buiten kant van het raam...scheelt wel;)
    Bij Britt is het 26gr maar ze lijkt er geen last van te hebben....ze ligt in haar slaapzakje heerlijk te ronken:)

7. tjinta

tjinta Lid

3 jan 2007
    46
    0
    0
    zorghulp B
    deventer
    wat ook wel eens wil helpen is de ramen en gordijnen dicht houden en alleen s`morgens vroeg de ramen open omdat het nogal afkoelt s`avonds.Of verduisterings rolgordijnen halen.Wij hebben het wel koelboven maar jordan kan niet slapen met de warmte van buiten.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In tropische landen slapen kinderen als de temperatuur zo hoog is altijd in de koelste ruimte van het huis. En altijd in de nabijheid van een volwassene.
    Alleen in een hete kamer is een enorme risicofactor!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daarbij zijn onze kindjes die temp. helemaal niet gewend.

Is daar geen protocol ofzo voor?

Elmo

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Bij Dax is het nu 24 graden, hij heeft een redelijk "koele" kamer. We hebben airco op de slaapkamers en die heb ik nu voor het eerst net aangezet. Als Dax dan weer naar bed moet hoop ik dat het wat koeler is. Uiteraard is de airco niet aan als hij daar moet slapen. Pfff warm he.

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    een goede optie is witte rolgordijnen hangen dit kaatst de zon terug.

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik zet m overdag buiten in de schaduw.. we hebben een deryan tentje, hij slaapt er langer en beter in dan op zijn kamer waar het nu 27 graden is. wij doen ramen en gordijnen dicht maar het blijft warm.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm wij hebben dus licht/zonwerende gordijnen in de babykamer
    en enkel snachts het raam open... maar het blijft 30 graden :(

doortochten... word het 1 a 2 graden minder van.. maar dat is het dan ook wel

toch voelt het er niet superwarm en anne slaapt inderdaad prima

14. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    wij hebben ook een wit laken gespannen voor het raam achter de luxaflex, wat een verschil is dat.....super!

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens onze babyfoon is het bij thijmen 29 graden vandaag
    ondanks verduisterende rolgordijnen en smorgens als het nog koel is de ramen los en zo gauw de zon er op komt de ramen dicht

ze zeggen dat de babyfoon gem. 2 graden meer aangeeft zal het zo eens met een andere thermometer testen
    ik ga met die witte lakens aan de buitenkant maar eens testen
    ik moet zeggen hij slaapt er wel erg goed om zowel overdag als savonds (zetten we het raam ook los en helemaal los als hij eruit is zodat het savonds sneller afkoelt)

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    gewoon aan de binnenkant?

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nou dirksmama en elmo, jullie weten me de schrik wel aan te jagen! Ben ik eindelijk zover dat ik Ymke met rust kan laten als ze slaapt...

Het is nu op haar kamer wel te doen, maar straks staat de zon erop totdat die onder gaat. Dat scheelt zo 4 graden!
    Gisteravond heeft ze in de box geslapen. Was ook geen doen in haar eigen kamer.
    Ik denk dat we toch maar zo'n rolluik moeten kopen voor aan de buitenkant, al vind ik dat spuuglelijk. Volgens mij helpt dat het beste!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

zojuist "geklokt" 31 graden :/

ik had het raam dicht gedaan... maar job had het open gedaan omdat het in onze slaapkamer ook superbenauwd was
    (en daar het raam dichtgelaten.. en daar is het NOG warmer dan bij anne)

19. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Lotte slaapt met dit weer overdag in de box in de tuin onder een parasol en ze slaapt meer en beter dan op haar kamer.
    's Avonds gaat ze gewoon in haar bed. We luchten de kamer eerst goed door.

Manytroubles

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier ook zo'n weerkaatsend rolgordijn, maar als dat echt werkt, wil ik niet weten hoe het zou zijn als we die niet hadden.

Het is zeker geen 30 graden bij hem, maar 25 halen we wel, denk ik.

Ik heb nu het raam open, maar ben weer bang dat het dan vannacht te koel wordt, want hij heeft korte mouwtjes en alleen een lakentje. Hmmmm, wanneer is het goed?

Deel Deze Pagina