Twijfel: Vliezen gebroken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlerkje, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi,

Vanmorgen toen ik naar het toilet ging kwam me al een wat zoetige lucht tegemoet, maar verder was er niets te zien. Toen ik zojuist samen met mijn vriend ging douchen, merkte hij even eens een zoetige - zelfs enigsins onprettige - lucht op... Maar door al het water was niet te zien of ik vruchtwater aan het verliezen was.

Als het vruchtwater is, komt het echt in heel minimale hoeveelheden. Nu alles bij elkaar misschien maximaal een theelepeltje vol. Is er iets waaruit ik af kan leiden dat mijn vliezen gebroken zijn? Was het bij jullie een complete 'plons' water, of sijpelde het alleen een beetje?

Is er uberhaupt een manier waardoor ik zekerheid krijg, behalve direct de gyn te bellen? :(

Alvast bedankt :)

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    echte zekerheid krijg je indd alleen maar door de gyn te bellen.

wat ik ook veel heb gehoort en ook van de verloskundige is dat je kan testen of het vruchtwater is als je hard op de bovenkant van je hand blaast. als je dan wat voelt lopen is de kans groot dat het vruchtwater is.

Succes!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.866
    113
    Bij mij sijpelde het eerst, daarna liep ik gewoon letterlijk leeg. Ik kreeg als tip een schone washand of kraamverband in je onderbroek te doen, op je hand te blazen of een paar keer de trap op en af te gaan. Daarna heeft de VK ernaar gekeken. Zou dus echt even de VK bellen.

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij mij is het ook zo begonnen, net toen we in het ziekenhuis aankwamen, kwam de hele gons eraan.
    Ik zou zeker de verloskundige of gyn bellen in jou plaats hoor.

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb het gevoeld toen ik in bed lag, maar toen kon ik nog naar de wc lopen en kwam er een heel klein beetje, dus het hoeft zeker geen hele plas te zijn (zoals in de film :) )

Maar de geur klopt idd wel, dus bel voor de zekerheid ff de gyn...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt dat als het vruchtwater is, je moet merken dat je wat verliest als je op de rug van je hand blaast. Je hand zachtjes tegen/tussen je lippen houden en dan blazen... verlies je dan vocht, dan is het vruchtwater.
    Maar zou gewoon je gyn of VK ff bellen hoor, dan weet je het zeker! En als het zoetig ruikt... is de kans wel groot en is het wel handig dat je gyn/VK op de hoogte is: als namelijk vervolgens de weeen niet op gang komen, moet er wel wat mee gedaan om te voorkomen dat je een infectie krijgt, (niet om je bang te maken, want over het algemeen komt alles wel vanzelf op gang natuurlijk ;), maar dan weet je gyn/VK het maar alvast, :)

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik ging 's ochtends om 05.00 uur naar het toilet omdat ik aandrang voelde, maar op het toilet braken ineens mijn vliezen. Bij mij was het dus wel de bekende 'plons' (en ik was dan ook héél blij dat ik op het toilet zat, hahaha). Het overgrote deel verloor ik dus toen, maar daarna bleef ik steeds kleine beetjes verliezen als ik druk zette (bijv. hoesten).
    Als je er niet zeker van bent, dan zou ik altijd even de gyn/verloskundige bellen, zij kunnen dit testen.

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ben benieuwd hoe het is afgelopen... ;)

9. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    nou ik ook

10. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb voor de zekerheid toch maar even gebeld, en moest direct langskomen. Met het openbaar vervoer richting ziekenhuis gegaan: CTG gemaakt, echo gemaakt, uitwendig onderzoek verricht, bloeddruk gemeten, inwendig onderzoek gedaan om een uitstrijkje te kunnen maken en toen bleek dat er geen sprake was van vruchtwaterverlies, nog getoucheerd.

Alles is dus prima in orde gelukkig... Nu is geboorte met 36 weken niet zo heel erg kwalijk meer, maar wat mij betreft is het toch beter om de uk nog even te laten zitten.

Bedankt voor jullie adviezen :)

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh gelukkig dat alles goed was!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Gelukkig dus geen vruchtwater!

Zie dat je op dezelfde dag als mij bent uitgerekend, leuk!

13. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Als je vliezen breken kun je dat niet missen. Het is gewoon een hele plens. Dus geen theelepeltje .

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik had bij mijn zoontje geen hele plens, maar iedere keer een soort van gevoel alsof ik een beetje in mijn broek plaste, dus zeker geen hele plens.

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat is zeker niet zo, bij de bevalling van m'n zoontje, verloor ik hele kleine beetjes vruchtwater.
    Pas na een paar uur kwam een grote plens.

16. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Dit is toch niet bij iedereen hetzelfde, want bij mij was het echt maar een theelepel ofzo

Deel Deze Pagina