Hoi dames, Ik weet niet zeker of dit onderwerp in dit topic hoort of meer in het algemene zwangerschapstopic, maar hier de vraag: Had bij jullie het zekere gevoel van een naam ook een relatie tot het geslacht wat je hebt gekregen? Mijn schoonouders bijvoorbeeld hadden nooit een meisjesnaam en hebben 4 jongens gekregen. Mijn ouders daarentegen konden nooit samen tot een jongensnaam komen, en hebben ook alleen maar meiden gekregen. In ons geval: we hebben een meisjesnaam waar we allebei helemaal verliefd op zijn. Dromen er al helemaal bij weg. Wanneer we het over jongensnamen hebben dan komen we er gewoon helemaal niet uit. Er is geen 1 naam die 1 van ons echt leuk vindt, laat staan dat we het beide een leuke naam vinden. Ik ben benieuwd of dat wat zegt of dat we toch een zoontje krijgen en hij de eerste Nederlander wordt met de naam ‘baby jongen’ haha Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Bij ons klopte het wel. We vonden jongensnamen vinden veel moeilijker en voor meisjes was het simpel en waren we er zo uit. We hebben twee meisjes gekregen. Benieuwd of het bij meerdere klopt.
Mijn ouders hadden dit ook. Mijn pa was niet eens geïnteresseerd in het vinden van een jongensnaam (ookal wisten ze het geslacht pas bij de geboorte). Mijn mama kon maar niet kiezen tussen twee jongensnamen, die ze dan maar alleen had gekozen. Bleek dus dat hun tweede kind een meisje was Ik dus!
Nee hoor. Ik geloof daar niet in. Ook niet in ander voor gevoel. 50 % kans. Of ik heb gewoon geen moedergevoel. Maar volgens mij zit dat wel goed
Dat ging hier niet op. Wij waren meteen al uit de jongensnaam (wat nu weer de naam is mocht baby 2 een jongen zijn). Meisjesnaam hebben we echt naar moeten zoeken, past last minute besloten, en voor de bevalling nooit het ‘YES’ gevoel gehad wat we bij de jongensnaam wel hadden. We wisten het geslacht niet, en het werd een meisje.
Jongens naam hadden we al vanaf het begin , meisje gekregen. Nadat ze geboren is heeft man de naam gekozen (uit 2)
Nee hier klopte dat niet. Wij kregen een jongen en alsnog vonden wij een jongensnaam verzinnen erg moeilijk.
Hier is dat wel zo! Nooit eens geworden over een jongensnaam en nu een 3e meisje op komst. Zonder veel problemen voor de 3e keer een meisjesnaam gevonden! Alle 3 de keren voordat we wisten dat het een meisje zou worden.
Een ander verhaal maar wel bijzonder; Mijn schoonmoeder heeft in haar laatste zwangerschap gedroomd dat ze een meisje kreeg en dat ze Scarlett zou heten. Door deze droom raakte ze er van overtuigd dat dit de naam zou moeten worden van hun vierde dochter. Scarlett betekent trouwens rood/roodharig en bij haar geboorte bleek ze ook echt rood haar te hebben!
Nee. Ik wist meteen een meisjesnaam (nog steeds verliefd) maar met moeite een jongensnaam bedacht. Het werd een jongen.
Dat is zeker bijzonder! Hebben ze haar ook Scarlett genoemd? (Edit : sorry ik heb met mijn ogen dicht gelezen geloof ik )
Hier niet. Ik heb zo’n ontzettend leuke meisjesnaam maar we krijgen toch echt een jongen! Nu hebben we ook daarvoor inmiddels een hele leuke naam. De meisjesnaam blijft in de ijskast haha.
Ik heb ook in alle zwangerschappen gedroomd over een jongen of meisje. Bij mijn dochter droomde ik over een peuter meisje met blond haar.. raad eens wat hier rond loopt Bij de 2e droomde ik dat ik beviel van een jongetje die sprekend op de oudste leek alleen dan de jongensversie.. En nu gedroomd over een klein meisje.. Benieuwd of het klopt
Hier juist precies andersom! Het geslacht wat het níet werd, daar kon ik makkelijk allemaal namen vinden die ik mooi vond. Het geslacht wat het uiteindelijk wél werd vond ik veeeeeel moeilijker. Net alsof je wist dat dat het werd en daarom veel kieskeuriger werd.
Meisjesnaam ligt al jaren vast, maar toch echt alleen maar jongens waarbij is nooit vooraf dè naam had Dus helaas! Wie weet kan ik de naam ooit doorschuiven naar een kleindochter hahaha
Ik raad het bij iedereen verkeerd en ook bij mijn eigen kinderen ik dacht dat ik een echte jongensmoeder zou zijn en was dus erg verbaasd tijdens de 20 weken echo. Bij mijn zoontje dacht ik weer juist een meisje te krijgen. Qua namen had ik altijd veel meer jongensnamen die ik leuk vond.