HELP 38,5 week zwanger, bruine vloeistof uit tepel!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zwanger van de tweede merkte ik vanavond voor het eerst dat er wat vocht uit mijn linkertepel kwam. Ik had nl. een vochtig plekje in mijn shirt. Alleen: het is donkerbruin! Toen ik voorzichtig in mijn tepel kneep, kwam er nog meer bruine vloeistof uit.

Bij mijn eerste zwangerschap lekte Ik al eerder colostrum, dat was Veel lichtser van kleur dan dit, dus ik maak me zorgen nu!

Kun je me geruststellen, of moet ik zsm mijn gyn gaan raadplegen (heb dinsdag weer controle) en wat als ik nu ga bevallen: moet ik dan wel aan die borst aanleggen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Geen probleem hoor. Mogelijk is er een vaatje in je borst gekneusd en geeft dit de bruine verkleuring. Soms is er sprake van 'rusty pipe syndrome': dit wil zeggen dat de vaatjes in je borst mogelijk verkleefd zijn geraakt en nu loskomen. De bruine kleur doet denken aan roest, vandaar de naam.

Het is niet erg, je melk zal snel de kleur van colostrum en moedermelk aannemen!

Geniet nog van de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina