Ik vind christian ook best een mooie naam. Kan ook leuk afgekort worden. Lukas is ook wel een mooie naam maar er zijn al veel kinderen die zo heten. Dus in de klas zullen dan meerdere Lukassen zitten straks. Runar vind ik echt schitterend, lekker stoer .
Runar of Tobian/Tobias! Wij hadden ook tot het eind namenstress, op een gegeven moment hebben we gewoon gezegd: die naam is goed, en wordt het! Schrijf hem eens op, oefen hem, roep een denkbeeldige peuter, etc Lukas zou ik niet doen, dat hoor je zooooo veel!
Op nummer 1 zeer zeker Christian (maar nog liever met een K, ons jongste zoontje heet zo). De naam hoor je niet zo vaak! Daarna op nummer 2 Tobian. Is door onze gedachten gegaan voor deze baby, maar vind 2 namen eindigend op ian niet zo handig! Dus zijn op de variatie TOBIN gekomen en dat is DE naam voor ons (denk ik)! Misschien ook een optie voor jullie? Julan vind ik ook wel mooi, maar de overige namen niet. Hopelijk kom je eruit! Praat gewoon eens over de baby noemend bij de naam en kijk hoe dat voegt? Of schrijf de naam eens op?
Die wilde ik ook net voorstellen. Vind uit je rijtje Julan het leukste, en daarna Tobi,maar dan als Tobin )
Nou, ik denk dat we eruit zijn... Ik vind Tobi / Tobias het leukst, dat is echt mijn favoriet, maar m'n man heeft bepaalde associaties bij die naam (vroeger rare leraar op school, en sullige komediant in het land waar m'n man vandaan komt). Hoewel hij de naam ook leuk vindt, is het dus niet z'n nummer een. Lukas is idd wel erg veel voorkomend, Benjamin leuk voor een evt. tweede kind, Ferdi vind ik leuk maar manlief wil dan Ferdinand als volledige naam (roepnaam Ferdi) en dat vind ik te hoogdravend, Runar vinden we allebei leuk maar is te vreemd in het thuisland van m'n man, en we willen het 'huh, wat?' effect voorkomen aangezien we daar mss. ooit wel weer gaan wonen, Julan vind ik erg leuk maar heeft m'n man niet zo'n sterk gevoel bij, plus het kindje van een vriendin van mij heet al Julian, dus dan blijft over... Christian ! Aangezien we Runar allebei toch een heel leuke en aparte naam vinden en Christian al een vernoeming is, willen we Runar als tweede naam: Christian Runar [Achternaam] Naar ons idee een mooie, aparte en sterke naam. Dank voor alle input, we hebben het samen allemaal gelezen en dat heeft ons echt geholpen om uiteindelijk de knoop door te hakken! Phew ...
Julan of Julian vind ik de leukste. Ferdi klinkt als Freddie en dat is zo jammer. Verder leuke naam. De rest is mijn smaak niet. Dus Julan/ Julian zou mijn keuze zijn. (vind het geen meisjesnaam, zoals iemand hierboven aangeeft. Julin is een variant voor meisjes, maar Julan is toch echt voor een BOY! Succes met jullie keuze!
En als je toch stiekem blijft twijfelen.... Gewoon wachten totdat zoon geboren is en dan kiezen. Hebben wij ook gedaan! We konden echt niet kiezen uit twee namen en toen ik het gezichtje van mijn zoon zag, wist ik 't meteen! Het heeft mij wel heeel veeel stress bezorgd dat we nog geen definitieve keus hadden, maar achteraf pakte het gewoon perfect uit!
Goed dat jullie er uit zijn, leuke naam! Als ik nog moest kiezen zou ik zeggen Benjamin! Superrrrrrr naam.. (zie onderschrift)
Fijn dat jullie er dan toch uit zijn! En een geweldige keuze natuurlijk! Alhoewel met een K geschreven nog leuker is natuurlijk Leuke tweede naam ook! Succes nog met de laatste loodjes!