Mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over een jongensnaam en ik ben over een paar dagen al uitgerekend! We zijn al maanden bezig en komen er maar niet uit.. Mijn man is van oorsprong niet Nederlands, maar vindt juist Hollandse namen mooi zoals Jasper en Marcel. Ik heb echter met bijna al zijn namen een associatie. Ik heb al hele rijen namen voorgesteld, die hij dan weer te exotisch vindt. argh! Overigens kan het ook een meisje zijn, en dan hebben we wel een naam, die dan wel weer heel sprookjesachtig is en ontzettend weinig voorkomt in Nederland. Maar voor een jongen wil hij toch iets gewoners/bekenders (ookal is hij niet met deze namen opgegroeid)! Wie weet er nog goede namen die passen bij zijn én mijn voorkeur? We hebben al een dochter met een Scandinavische, weinig voorkomende naam (ook daarom wil ik niet gaan met een naam als Marcel) Zijn rijtje (o.a.): Fabian, Clemens, Hannes, Damien, Kornel, Marcel, Pascal, Laurens Namen in mijn rijtje (o.a): Leander, Kilian, Gunnar, Elias, Matteo, Imber, István, Karsten, Tiago
Nathan Jonah Max Ivan Walt Quinten Lars Lasse Sverre Sven Olaf Lennart Torben Dilan Thorsten Boaz Daan Bram Bastien Sebas Thijmen Luka Lucas Stijn
Liam En dat kan je uitspreken zoals het er staat. Of juist op zn amerikaans. Het is trouwens een ierse naam geloof ik.
Wat is de afkomst van je man dan? (Ik denk dat ik de naam van je dochter erg mooi vind. Zit 'ie hier tussen: Dagmar, Ditte, Dorit, Dorte/Dorthe? ) In elk geval, ideetjes die ik denk ik bij de meisjesnaam vind passen: Aage Albin Alvar Anders Andor Ansgar Arne Arnor Arvid Asger August Axel Bengt, Bendt / Bent Bernt Birger Bjarne, Bjarke Bjarte Björn Bosse Casper / Kasper, Caspar Christer Ebbe Egil Einar Elis, Elias, Eljas Elof / Elov, Eluf Emil Endre Eric / Erik Erlend, Erland Erling Esa Esben, Espen Fannar Felix Filip Finn Flemming Folke Frej Frode Göran Greger Gunnar, Gunne Gustav / Gustaf Hagen Haldor Halle Halstein, Halsten Halvar, Halvor Hanne Hasse Hemming, Henning Henrik Herleif Hinrik Hjalmar Holger Ilmari Ingmar Ingolf Ivar Jalmari Jalo Janne, Jannik / Jannick Jari Jarl, Jarle Jarmo Jarne Jens Jeppe Jere, Jerre Jerrik Jesper Joakim Johan Jonas Jonatan / Jonathan Joni, Jonne Jörgen Jorn, Jurn, Joren, Jorne Kai / Kaj / Cai / Caj Kalle Kettil, Kjetil Kjeld, Kjell, Keld Knud / Knut, Knute Kresten Kris, Krister Kristian Lari Lars Larus Lasse Launo Lauri Laurits / Lauritz Leif / Leiv Lelle Lennart Linus Loke Lorens Love Ludvig Lukas Mads / Mats Magnus Malte / Malthe Marcus / Markus Marius Marten, Morten Mathias / Mattias / Matias / Matthias Mauno Mauri Max Mika, Mikael Nels, Niels, Nils Nilo, Niko Njord Noak Oiva Ola, Olaf / Olav, Olof / Olov, Oluf Ole, Olle, Olli Örjan Orla Orvar Oscar / Oskar Osvald Otto Ove Palle, Pelle Per, Peer Petter Pontus Preben Ragnar Ragnvald Raimo Ralf / Ralph, Rolf Rasmus Reijo Reino Reko Rikard Roald Roar Roffe Runar Rune Salomon Sander Seppo Sigge Sigmund Sigurd Simen, Simo Simon Sindre Sixten Sjurd Steen Steffen Stein Stellan Sten Stian Stig Sture Svante Sven Sverre Tarben Tarmo Tauno Teppo Terje Tero Thor / Tor, Thore / Tore, Thorben / Torben Thorsten / Torsten Thorvald / Torvald Tim, Timo Tobias Toivo Tollak Tomas / Thomas Torger, Torgeir Torleif Ture Tyge Tyko Ulrik Valentin Veli Vesa Vidar Viggo Viktor Viljo Ville Waldemar / Valdemar Walter / Valter Werner / Verner Wilmar / Vilmar Yrjö
Eerlijk gezegd vind ik het lijstje van je man leuker (al snap ik je aversie tegen een naam als Marcel). Ben het met hem eens dat jouw namen veel te exotisch zijn. Kind moet het ook leuk vinden later. Ik vind een naam als Laurens leuk. Niet al te vaak voorkomend. Duidelijk. Degelijk. Niet een naam als 'hoe zei je dat je heet...?'
Ik vind bijvoorbeeld Fabian of Damien uit je man zijn lijstje niet eens zo gek eigenlijk Ik begrijp dat je namen als Marcel of Hannes daarentegen niets vindt. Lastig. Je moet het allebei leuk vinden. Ideetjes; Brent Benjamin Boas Duuk Fedde Fender Jack Just Julan Julen Julian Jint Kian Kai Kjell Kjeld Lucas Luuk Liam Levi Lenn Mees Mink Noud Nathan Noam Pelle Rune Runar Stan Sil
Mmm, herkenbaar. Wij hadden de avond voor mijn bevalling pas de knoop doorgehakt qua jongensnaam. Lekker op tijd dus hihi. Otis, rafael, jestin, bowe, mick. Zoiets???
Leander, Killian en Elias vind ik erg mooi! Ik ken een Leander, erg leuk kind en de naam heb ik altijd onthouden! Prachtig!