Help, 3e kindje ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gewoon Mama, Jul 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gewoon Mama

Feb 23, 2008
    78
    0
    0
    Hoi

Ik kan niet vinden waar ik dit moet plaatsen dus dan maar zo!
    Als het niet goed staat mogen jullie hem verplaatsen.

Ik zit met een kleine dilemma.

We hebben nu 2 heerlijke en gezonde kinderen maar de wens voor een derde is heel erg aanwezig.
    Op zich is die keus snel gemaakt en komt er een derde maar financieel blijft het moeilijk.
    We redden ons nu prima maar hebben geen geld voor dure dingen, vakanties enz.Voor ons geen probleem wij vermaken ons prima in huis met af en toe een dagtripje.Maar het wordt met nog een kindje erbij natuurlijk nog moeilijker.
    Natuurlijk ga ik weer werken als de kids naar school gaan en dan zal ik ook gaan verdienen maar extreem veel zal dat nooit zijn.
    Ook duurt dat nog meer dan 5 jaar, ik ben nog niet eens zwanger nl..

Maar als de kids naar school gaan, kunnen we het ze aandoen om niet op vakantie te gaan?
    Ik bedoel al hun vriendjes en vriendinnetjes gaan waarschijnlijk wel.
    Ik wil ook dat ze gewoon een sport kunnen beoefenen als ze die leeftijd hebben, met 3 kids wordt dat al een stuk moeilijker dan met 2 kids.

Nu is mijn vraag, ben ik egoistisch tegenover mijn 2 kids om voor een derde kindje te gaan?
    Ik heb al de hele week huilbuien want in mijn hart is er nog plek voor één kindje maar ik wil mijn kids niet te kort doen.

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ach lieverd toch!
    De wens voor een 3e kindje is erg groot merk ik, je bent alleen bang dat jullie het financieel niet redden? Ik kan natuurlijk niet in jullie beurs kijken, maar dat kun jezelf het beste. Tuurlijk zal een derde kindje toch wat meer gaan kosten.........! Kinderen zijn nou eenmaal niet gratis he.
    Maar dat weet jij inmiddels wel met twee kids.
    Het is maar net hoe duur je het wilt maken. Baby spullen heb je allemaal nog wel neem ik aan. Vakanties kunnen duur zijn, maar ook weer niet.
    Lekker een weekje kamperen is minder duur dan een hotel bij wijze van. Wees daar gewoon creatief in. Ik ken zoveel mensen die weinig geld te besteden hebben en ook een gezin weten te runnen. Soms moet je dan gewoon even creatief zijn. Een dagje dierentuin is leuk, maar wel erg duur, ga lekker naar een speeltuin, picknicken, wees dar dan gewoon crea in. Maar wat ik zeg, ik ken jullie financieen niet en kan de keuze ook niet voor jullie maken.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Als de wens zo groot is: gewoon voor een derde gaan! Een kindje heeft meer aan gelukkige ouders en twee broertjes/zusjes om mee te spelen dan aan een hoop dure vakanties en spullen.
    Je kan ook hele leuke dingen doen die weinig geld kosten.
    Succes met de beslissing!

4. leen1982

leen1982 Bekend lid

Jul 8, 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hier ook even getwijfeld om dezelfde reden, maar sinds kort heb ik een vast contract gekregen en ik kom heel goed met de baas overeen. Haar over onze kinderwens gesproken voor een derde en ze had daar geen enkel probleem mee en ik hoef geen bang te hebben om mijn job te verliezen...
    Daarna zijn we er dan voor gegaan!

Ik weet natuurlijk ook niet hoe het staat bij jullie, maar ik zie wel dat je héél graag een derde kindje wilt, als het toch kan lukken zou ik het wel doen moest ik van jou zijn!

5. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Zoals hierboven al gezegd werd.
    Als je wens echt zo sterk is zou ik er gewoon voor gaan, gewoon creatief zijn.
    Niet alles hoeft duur te zijn.
    Veel succes er mee.

Share This Page