Zelfs bij de tweede heb je weer dingen die je nooit gehad hebt. Kids zijn een dagje met papa op stap dus ik heb net even gekolfd. Maar nu is de melk oranje/roze. Ik denk/dacht gelijk aan bloed omdat ik al een paar dagen zere tepels heb (denk dat we weer spruw hebben). Maar ik zie geen bloed als ik kolf alleen maar melk. Kan je deze melk gewoon geven of kan ik het beter gewoon weggooien (jammer...). En nu we toch een vragenrondje doen. Vanaf hoeveel maanden is je melkproductie een btj gestabiliseerd ik wil nl graag wat minder gaan kolven (nu 3x pd) en uiteindelijk stoppen met kolven en alleen bv geven als ik thuis ben.
Hey, we wonen in dezelfde plaats!-) Ik denk toch ook gelijk aan iets van bloed, misschien dat je het niet kan zien van buiten, dat er wat vanbinnen in de borst zit dat een beetje bloedt? Ik heb meerdere keren een borstontsteking gehad, waarbij er ook wat bloed meekwam in de melk, de lactatiekundige zei toen dat deze melk gewoon gedronken kan worden. Bloed wordt gewoon opgenomen door het lichaam. Begrijp ik goed dat je wilt minderen met borstvoeding? Dan kan je het beste eerst 1 voeding afbouwen, totdat de stuwing weg is en dan de volgende enzovoort. Of bedoelde je dat niet? Ik geloof dat met 6 maanden de productie wel is afgestemd op je kindje. Ben je al met bijvoeding begonnen? Dan komt er wellicht ook al snel een voeding te vervallen.
Heb je iets roze/roodachtigs gegeten? Ik dacht dat de bv pas gestabiliseerd is rond de 9 maanden. Ik had dat weleens gelezen en hier klopte dat aardig; ik kon toen 6 of 2x p/d aanleggen en dat maakte voor de productie niks meer uit. Ik had toen ook voor het eerst geen stuwing meer, daar was ik reuze blij mee, want als mijn zoontje al eens 8 uur aan 1 stuk liep, zat ik weer met stuwing, die ik dan met de had afkolfde anders kon ik niet verder slapen.
Hier was het pas na ruim een jaar stabiel. Qua kleur zou ik ook denken dat je misschien iets van bietjes of worteltjes gegeten hebt? Of snoepgoed met hele foute kleurstoffen?
Hoi meiden, Dank je wel voor jullie reacties. Ja ik was al heel hard aan het nadenken wat ik voor geks gegeten heb maar geloof dat het niets raars was... Ik ga deze week starten met bijvoeden en als ik weer moet werken (het is nu herfstvakantie hier) minder gaan kolven en dan aanvullen met KV. Ik kolfde telkens elke 3 uur (dan drinkt hij ook) ik wil elke 4 gaan kolven en als het kerstvakantie is stoppen met kolven. Ben inderdaad benieuwd hoe snel hij de bijvoeding pakt want hij is niet zo'n fan van de fles.
Ik kolf ook elke 4 uur als ik werk terwijl dochter een tijdlang om de 3 uur dronk. Hier kolf ik s morgens voor ik wegga nog even. Als je kindje geen verhoogde allergiekansen heeft, zou je straks ook yoghurt erbij kunnen geven.
Prop je de groente en fruit in een fles dan? Als je over gaat op kunstvoeding, dan is die melkvoeding de hoofdvoeding.
Haha nee ik bedoelde dus juist dat ik hoop dat hij de bijvoeding snel leuk vind en dan minder melk nodig zal hebben. Maar ik verwacht er niet veel van hoor. Meneer heeft bij mijn pogingen tot nu toe niet meer dan 1 hap gegeten (worteltjes en appel).