Heb al sinds het begin van de zwangerschap last van kortademigheid en hoge hartslag. voor de hoge hartslag neem ik medicatie maar helpt op de moment niet echt. Ook de trap moet ik soms in 3 x doen voor ik boven ben. Ik heb er vooral last van als het zo warm is als nu. Zijn er nog mensen dat dit hebben gehad en gaat het over naarmate de zwangerschap vordert? Mijn ha zei wel dat het niet abnormaal is als je zwanger bent. Hoop hier niet mee tot het einde te lopen.
Persoonlijk heb ik nogal eens last van hartkloppingen tijdens mijn zwangerschap, nu en bij mijn zoon ook. Ook een trap oplopen zorgt voor gehijg. Ik heb periodes dat het meer is en dat is het weer even minder, vk zei toen ook tegen mij dat het niet abnormaal is in een zwangerschap, omdat je lichaam flink aan het werk is. Blijf het vooral wel aankaarten bij je controles, want ideaal is het natuurlijk niet om de trap in 3x te moeten nemen. En zeker als je je er ongerust bij voelt moet je aan de bel trekken!
Het kan inderdaad normaal zijn omdat je hart 40% extra bloed Rond pompen. Je moet absoluut niet diep in gaan ademen maar juist even tot rust komen door door je neus in te ademen en je mond wer uit! Succes en nog gefeliciteerd!!!
Ik heb ook erg veel last van kortademigheid en snelle hartslag. Helaas kun je hier niets aan doen. Gewoon even rustig aan doen. Ik had het niet zo vroeg als jou maar heb het nu wel nog. Ook als ik harde buiken krijg wordt ik heel benauwd! Hoop dat het voor jou snel minder wordt!
Ik heb het ook gehad en soms nog steeds. Mijn vk zei idd dat het hartkloppingen zijn. Hoort er in princiepe bij maar als het lang aanhoud voor alle zekerheid even langs de huisarts.. Succes