Help, 4 maanden en wil op me zij slapen!!!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Ingeping, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden,

Onze jongen is 4 maanden en sinds het weekend vind hij het erg leuk om op ze zij in bed te gaan liggen. Dit gaat met behulp van de spijlen van ze bed, dus ligt ie regelmatig geplet tegen de spijlen. Dus midden in de nacht huilen want dat is toch niet wat hij wil. Hij valt zo nu en dan dus op ze zij in slaap. Ze voorkeur gaat nu erg naar de rechter zij. Maar wat ik me dus afvraag herkennen jullie dit?? Heb je er iets mee gedaan zodat hij wel lekker op ze zij kan slapen?? Hij slaapt met een slaapzak aan....

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Onze jongste had dat ook heel erg en ik heb toen een zijligkussen gekocht zodat hij wel afwisselend op zijn zij kon liggen en minder aan voorkeurshouding had/kreeg.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoontje slaapt op zn buik, maar wil ook weleens op zn zij slapen. Ik leg dan een strak opgerolde handdoek achter zn rug. Hij rolt eerder terug naar zn rug als dat hij door rolt naar zn buik. Maar mn zoontje slaapt pal naast mijn bed dus ik kan snel reageren als hij niet ligt zoals hij wilt.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook 1 die snel op zijn zij wilde liggen. En net wat degene hier boven zei, hebben we een strak opgerolde handoek in de rug gelegt. Dit voorkwam dat hij terug rolde, maar wel lekker in het midden van het bed bleef liggen. (ipv tegen de spijlen)

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste slaapt sinds ze op haar zij kan rollen ook op haar zij. Soms ligt ze idd tegen de spijlen aan, als ze ervan wakker wordt, leg ik haar gewoon weer recht. Je doet er toch niks tegen.

Bayamaris vindt dit leuk.
  6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje bepaald zelf hoe hij slaapt. En als hij dan 's nachts wakker werd omdat hij nog niet terug kon draaien dan draaide ik hem weer even om. Nu kan hij zelf alle kanten uit rollen en is het voorbij....komt goed.;):D

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gewoon af en toe eruit gaan om hem weer goed te leggen.
    Komt een moment dat ie het zelf kan regelen.

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

hier lag zoontje in een zij-lig kussen. eigenlijks al vanaf het begin, omdat ik dat prettiger vond. Nu ligt de kussen ook klaar in de wieg!!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb onze kleine meid vanaf begin af aan op haar zij gelegd. Ze spuugde nogal veel en vaak ook als ze al lang lag te slapen. Vond het doodeng dat ze in haar spuug zou stikken als ze op haar rug ligt!

Onze zoon is vanaf dat hij twee weken oud was op zn zij gegaan. CB was hier toen op huisbezoek en die zag een beetje een plat achterhoofd,dus die raadde ons dat toen aan.

In het begin deed ik bij beide een handdoek in een kruikenzak en legde die achter hun rug en deed ik het armpje waarop ze lagen recht neerleggen zodat ze niet op hun buik konden draaien.

Onze zoon ging toen hij heen en terug kon draaien (met 5maanden) heel zn bed door dus die lag toen op de gekste manieren en plekken in zn bed en bleef gewoon slapen. Dat was in het begin ook wel anders,kon ik elke keer terug om hem goed te legge . Ik had hem toen wel alleen in een slaapzak in bed. Onze dochter kan nu ook beide kanten op rollen maar blijft (nog wel) onder de dekens liggen. Hoef bij haar gelukkig ook niet meer zo vaak terug!
    Hier liet ik het gewoon gebeuren,vind het niks om ze op een kussen te leggen of vast te leggen of iets dergelijks. Dat lijkt me gevaarlijker dan ze hun eigen weg te laten gaan. Tja wel wat lastiger voor mama,die blijft wel komen om ze weer goed te leggen ;)

Deel Deze Pagina