Inmiddels al 14 maanden onderweg en het wil gewoon NIET Vorige maand begonnen met onderzoeken in het ziekenhuis. Ik had afgelopen maand een hele goede eisprong, ik heb geen anti stoffen en zaad van mijn man was super. We hebben op het juiste moment geklust en weer lukte het niet. Deze maand beginnen met HSG onderzoek, een foto van de baarmoeder om te kijken of daar ergens iets niet klopt. Waarom duurt het toch zo lang?! We zijn beide zo gezond, nooit ziek....Misschien wil het niet omdat ik het niet meer los kan laten, maar hoe moet dat na 14 maanden? Ik begin gewoon minder gelukkig te voelen... alles wat ik zie wat met een kindje te maken heeft begin ik te dromen...wanneer wij...... Wanneer kan ik alle liefde geven aan een klein mooi wondertje .... Ik vind het zo moeilijk worden en kan er elke dag wel zo verdrietig om worden, vooral de dagen dat ik vrij ben. Ik weet ook echt niet meer wat te doen.........
Snap je gevoel... zie ook dat jullie de eerste start in de MMM hebben gemaakt. Hoop dat ze jullie goed kunnen helpen meis! Lucht hier je verhaal, dat helpt! Ik begrijp je gevoel volledig ik ben in juni 2009 gestopt met de pil en ook nog steeds geen wondertje hier :S
Ik weet het niet meis! Hier helaas ook nog niet gelukt. Ik heb vorige week een hsg gehad. Veel succes!
Heel stom wat ik misschien zeg, maar ik dacht ook dat er van alles mis was aangezien we langer dan een jaar bezig waren (niet te vergeten een jaar is gemiddeld!).. De maand dat ik zwanger raakt was ik er niet mee bezig want als het die maand niet zou lukken zouden we de volgende stap zetten...dus stom gezegd boeide het me niet, merkte dat we veel meer ontspannen waren en meer genoten van de intimiteit... Wat anders was dan andere maanden, ik was nu langer dan een jaar gestopt met de pil EN vaker geklust ongeveer vanaf dag 10 om de dag tot en met dag 20 ozfo, geen ovutesten helemaal niets... Eindstand zwanger in ronde 14! Succes met zwanger worden en die dag zal zeker komen! grtjs!
Begonnen in november 2010 en we naderen dus nu de 2 jaar. Twee weken terug een HSG gehad en mijn linker eileider zit helemaal dicht. Eind september terug naar de gyn alhoewel mijn lief en ik al weten dat wij voorlopig nog niet de mmm in willen. Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Alle goed bedoelde adviezen vielen op het laatst zo verkeerd bij mij terwijl mensen alleen maar met je meeleven. Wij zijn op vakantie geweest, ik heb een andere baan, eigenlijk alles wel gedaan wat anderen doen tijdens hun lucky ronde Ovu-testen gebruik ik al eeuwen niet meer want mijn cyclus is super regelmatig. Waarom het niet wil? Geen idee! Bij mij werd het gevoel na 14 maanden minder. Ik had me zo vastgepind op de 70% die binnen een jaar zwanger raken. Maar wij dus niet.. Wij gaan nu een jaar niets doen, nog een reis maken en alles doen wat we nog willen en dan de mmm in. Spontaan zie ik het niet meer gebeuren en nu heb ik nog een jaar de tijd om me er geestelijk op voor te bereiden (en mijn studie af te ronden ) Heel veel sterkte meid! Je bent overduidelijk niet alleen. Blijf praten, blijf dingen zoeken die je blij maken en ban de mensen die dat niet doen.. Dikke knuffel
Heel veel sterkte meid en ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden... Nog beter natuurlijk dat ze nix vinden en het gewoon nog niet gelukt is... Heel veel succes
Eliz, is obv van je HSG geconcludeerd dat je eileider dicht zit? Bij mij was er ook maar 1 te zien. Maar mijn gyn zei dat je kan zien of ze open zijn maar daarmee niet kan concluderen dat ie verstopt zit. Het kan zijn dat er een slijmpropje zit die de vloeistof blokkeert of je baarmoeder/eileider (weet ff niet mee wat precies) kan op het inspuiten van de vloeistof reageren kramp waardoor de eileider dichtgeklemd wordt (en de vloeistof er dus niet doorheen kan). Dat is wat hij mij vertelde. Wij mochten het iig nog halfjaar zelf proberen na de hsg. @TS Ja teleurstellend het als het niet met een jaar gelukt is. Kun je in je omgeving erover praten? Mijn beste vriendinnen weten het en sinds deze week mijn ouders en broer+s-zus. Er zijn helaas al meerdere bij wie het niet/ niet vlekkeloos lukt dus dat scheelt wel, een aantal weten goed hoe het voelt.
Daar wordt je ontzettend onzeker van! Mag ik jullie een hart onder de riem steken? Bij ons eerste kindje hebben we er 16 rondes over gedaan en ik was de wanhoop nabij. We hadden net een afspraak gemaakt om de mmm in te gaan en poef, opeens lukte het wel. Nu zijn we bezig voor ons tweede kindje, dus de vrees is er wel weer. Elke keer die teleurstelling is niet makkelijk. Veel sterkte en succes!
Wij moeten eind sept nog terug naar de gyn om de hsg te bespreken. Ik heb in het verleden chlamydia gehad en weet hoe lang ik daar ongeveer mee heb gelopen. De kans op verklevingen is dus aanwezig. Bij mij waren beide eileiders zichtbaar hoor. Maar bij links liep niets door. De gyn is dan ook direct begonnen met de hsg. Wie weet wordt er wel gezegd dat we het een half jaar zelf moeten proberen en misschien wil ze wel kijken of het inderdaad verklevingen betreft. Wij hebben in ieder geval de beslissing genomen dat tenzij er wordt gezegd dat een kijkoperatie nu noodzakelijk is, wij nog een jaar niets gaan doen. De HSG was meer de bevestiging van mijn gevoel dat er "iets" blokkeert..
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat te zeggen maar wil jullie allemaal veel sterkte en succes wensen want het lijkt me vreselijk om zo in die onzekerheid te blijven zitten.. Hopelijk zitten jullie over niet al te lange tijd met een prachtige roze test in handen!
@Eliz Owh met niet zichtbaar bedoel ik niet zichtbaar dmv contrastvloeistof (niet doorlopen dus). Ah misschien dat ze bij jou eerder de kijkoperatie voorstellen ivm de chlamydia. Bij mij was verder geen reden tot verkleving oid. Nu op 10/9 kijkoperatie gepland.
@Bouwjaar1979: Ah nu begrijpen we elkaar helemaal Ik hoor het eind september wel. Ik heb er inmiddels vrede mee dat het nog wel een tijdje gaat duren. Net een andere baan en ik moet mijn studie nog afronden. Jij alvast heel veel sterkte met het herstel van de kijkoperatie!
Thanks meiden. natuurlijk gun ik iedereen één snelle goede zwangerschap maar het is fijn dat mensen je begrijpen. Wanhopig ben ik al wel al probeer is toch zo rustig.mogelijk te blijven. Het vervelende is alleen dat ik ook zo jaloers begin te raken. Mensen in mijn omgeving die zwanger zijn, zelfs mijnschoonzus en ik ben meer jaloers en voel me zelf er meer naar door dan dat ik blij voor hen ben....dat kan toch niet Sterkte alle meiden en succes....ooit komt die dag....laten we dat hopen...
@ts, ik snap je heel goed, hier nu ook ronde 14 en net dinsdag een laparoscopie gehad. Wel hele goede berichten, want er waren geen afwijkingen te vinden. Mans zaad is goed en op zich zou dus niks in de weg staan om zwanger te worden en toch lukt het niet.
Ik zou jouw bericht ook geschreven kunnen hebben. Twee weken geleden te horen gekregen dat mijn schoonzusje zwanger is. Ik ben hier ook wel even kapot van geweest. Wel enorm blij voor ze! Ik kan je alleen heel veel succes wensen en hopelijk valt de hsg mee en is de uitslag goed!