De jongste werd donderdagmiddag opeens heel hangerig, had wat verhoging en is op de ban in slaap gevallen. Vrijdagochtend had hij opeens allemaal vlekjes rond zijn mond. Maar niet echt ziek. Vannacht echter nauwelijks geslapen en zijn lijfje zit helemaal vol met uitslag. Omdat zijn nichtje hand-mond-voet ziekte had, ben ik ervan uitgegaan dat hij dat ook heeft, maar het zit nu overal en niet in zijn mond, maar eromheen. Ik heb wel gegoogled, maar kom er niet echt uit. Alles klopt een beetje, niets volledig. Hij is niet ziek genoeg om de hap voor te bellen. Of moet ik dit wel doen om zeker te weten wat hij heeft? Ik maak me niet echt zorgen, maar weet niet wat ik zou moeten doen om hem comfortabel te maken, dus maak me wel zorgen om vannacht. Hebben jullie een idee, of zoiets meegemaakt? Wat heb je gedaan, wat hielp er?
Hand voet en mond ziekte word zo genoemd omdat het meestal zich daar uit maar dat hoeft niet altijd en kan dus overal zitten. Aan je verhaal te lezen denk ik ook dat het de hvm ziekte is mja ik ben geen dokter. Als je kleintje zich goed houdt zo en evt een zetpil als de koorst rond de 39 is dan zou ik het even aanzien. Volgens mij geven ze er niks voor bij de hap of dokter maar is t goed uitzieken en goed op de hygiene Letten want tis zeer besmettelijk.
De meeste vlekkenziektes betreft virussen. Hier is weinig aan te doen, behalve uitzieken. Als je zelf niet zwanger bent (waarbij bepaalde vlekkenziektes gevaarlijk kunnen zijn), denk ik niet dat er reden is om naar een arts te gaan om te horen wat het precies is.
Mijn zoontje had ook hand mond en voet ziekte Had ineens een vreemde uitslag op zn billen. Dag erna rond zn mondje., al snel rode vlekjes op zn handjes en voetjes, boven en onderkant, ook rond zn knieeen. Had een paar dagen verhoging/koorts en kreeg daarna ook vlekjes over zn gehele lijfje. Op zn tong en gehemelte zaten er ook een paar pukkels. Was eigenlijk met een week/ anderhalve week weer weg. Wat we hebben gedaan? Niks.... Af en toe een paracetamol voor t slapen als ik t idee had dat hij er last van had. Hij at en dronk 1 dag wat minder, daarna weer normaal. Plaste en poepte.... Had niet t idee dat de arts wat voor ons zou kunnen betekenen. Maar wat zegt je eigen gevoel? Is je kindje erg ziek? Bij twijfel kun je altijd overleggen!
Dan gok ik toch op hvm ziekte. Hij is niet ontzettend ziek, vooral wat dreinerig en hangerig. Vandaag pcm voor slapen gegeven, zemelengel op lijfje en zinkzalf op toetje, dat vond hij heel fijn. Ik ben net even wakker van hem geworden, vandaar dit berichtje, maar hij is alweer stil. Goede kans dat de oudste ook nog ziek wordt, ze bestormen elkaar nogal eens, dus hygiëne gaat niet zoveel effect hebben. We zullen zien.
Kan heel goed hoor dat je kindje dat ook heeft! Mijn man heeft uiteindelijk ook plekjes op handen en voeten gehad en ik niet, terwijl ik degene ben die t meest met zoon bezig is. Man werkt best wat uren en t meeste vannde verzorging komt op mij aan... Vertrouw op je zelf. De plekjes kunnen idd wat jeuk geven. Hopelijk knapt je kindje gauw op
Caitlyn heeft het hier ook (gehad) en ik had zelf ook een plek op mijn grote teen en dat jeukte echt verschrikkelijk Haak gelijk even aan, want bij Caitlyn is het al een hele tijd aan de gang. Van de zomer had ze al allemaal schilfers op haar voetjes, in de herfstvakantie goed ziek geweest van een buikgriep, (zo schijnt het vaak (echt) te beginnen) en daarna vlekjes rond haar mond steeds. En dat blijft maar opvlammen. Hoe lang mag dat duren? Weet iemand dat?
Mijn zoon heeft ook vlekjes en rode plekken rond zn mond, Was pas bij onze drogist op t dorp en liet de eigenaresse even kijken. Zij dacht dat t door t weer kwam, dat de huid daar schraal en droog is. Ik heb een tube verzorgende creme gekocht van Bepanthen en weer en wind balsem van Weleda. Na een paar dagen smeren (bepanthen na douchen s avonds en de weer en windbalsem als ik naar buiten ga) is t weg. Vandaag zag ik weer van die plekken....was paar dagen vergeten te smeren...