Graag jullie ervaringen met snel werkende schildklier, strumazol en kinderwens.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jam87, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hallo dames,

Zoals de titel zegt. Ik heb een snel werkende schildklier en dat wist ik weken geleden, omdat ik 3 miskramen heb gehad en via bloedprikken bleek dat mijn schildklier te snel werkt en tsh is laag. Gisteren middag ben ik bij een internist geweest, bloed geprikt en moet strumazol een jaar lang gaan gebruiken en mag ook een jaar lang niet zwanger worden, omdat ik een hele groot kinderwens heb zei de internist dat ik voor 3 weken strumazol gaan gebruiken en weer bloed laten prikken en kijken of het beter is geworden.

Heeft iemand ervaring met strumazol? Is er een ander medicijnen die geen invloed heeft op een zwangerschap en mag gewoon gebruikt worden tijdens zwangerschap? Bijv levothyroxine? Die maakt schildklierhormonen aan en kan tijdens zwangerschap gebruikt worden. Ook ervaring met levothyroxine?

Graag jullie ervaringen en hulp aub.
    Liefs, jam

2. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Niemand?:(

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Er is een ander waar je wel zwanger mee mag worden. PTU heet dat, handiger als je daarmee wordt ingesteld omdat je dan zwanger mag worden.

Je hebt een remmer nodig, geen schildklierhormoon.

4. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi ! mijn moeder had hier ook last van en die heeft toen ( allergisch voor strumazol ) een jodium shotje gehad.

Dat is eenmalig... en daarna kun je volgens mij gewoon zwanger worden.. vraag het even aan! ze doen het niet snel maar als je bijv niet tegen strumazol kan zoals mn moeder dan is dat een alternatief...

5. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Bedankt berbel en fatimas voor jullie reactie.

Berbel? Wat is ptu eigenlijk? Kan ik ptu gewoon bij mijn huisarts aanvragen of bij een internist? Ik wil eigenlijk niet met strumazol beginnen. Wil graag iets anders waar ik wel zwanger mee mag worden, want met strumazol mag ik niet zwanger raken.

Fatimas? Heeft joduim shotje bij jou moeder wel geholpen? Moest ze dat lang gebruiken? In ieder geval ga ik eerste met mijn huisarts erover hebben en vragen over ptu en joduim shotje.

Ik bedank jullie nogmaals heel erg voor jullie nuttige informatie.
    Liefs, jam

6. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jodium shotje heeft ze eenmalig gehad.. en daarna niet meer.. bij haar hielp het meteen. Vragen kan geen kwaad lijktt mij!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben na anderhalf jaar zwanger geworden terwijl ik strumazol gebruikte, ik moest toen ik zwanger was wel onmiddellijk stoppen met strumazol en PTU gebruiken.

heel de zwangerschap is probleemloos verlopen

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ja dat medicijn bestaat!

Ben ook bekend met de ziekte van Graves (te snel werkende schildklier). Sinds de bevalling is deze stabiel gebleven!

Ik liep eerst bij de huisarts en kreeg ik strumazol waar ik dus never nooit zwanger mee mocht worden. Daarna eindelijk doorgestuurd naar een internist, die mij DIRECT ptu voorschreef. Mn schildklier was korte tijd ingestld op dit medicijn, en ik werd kort daarna zwanger!

Hopelijk heb je hier wat aan. Zou anders hier over gaan googlen, genoeg info hierover te vinden.

9. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Toevoeging: van de huisarts mocht ik niet zwanger raken, OMDAT mn schildklierwaardes niet stabiel wilden raken. Het schommelde teveel, toen doorgestuurd naar de internist en daar gezegd dat ik een groot kinderwens had en die zei we gaan stoppen met strumazol en direct aan de PTU.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

ptu is ook gewoon medicatie zoals strumazol alleen minder schadelijk denk ik

jodium slikken gaan ze je echt niet laten doen, dan kan het zijn dat je schildklier niks meer doet ipv dat die te veel doet :p

ze proberen eerst je schildklierwaardes normaal te laten werken, dan na anderhalf jaar kan het zijn dat je mag stoppen met medicatie om te kijken of die dan ook normaal blijft werken

het kan ook zijn dat je je hele leven medicatie moet nemen
    of eventueel de slok, die jodium dus maar dat doen ze niet meer snel denk ik

11. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Wat goed dat het wel geholpen heeft, maar dan mag je ook 6 maanden niet zwanger raken toch?goed, vragen kan geen kwaad inderdaad en zal het aan mijn huisarts vragen.. bedankt fatima

12. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hey sydneys.
    Mooi dat jou zwangerschap probleemloos is verlopen. Ik zie dat je over 3 dagen gaat bevallen.. nou, van hartgefeliciteerd meid en hopelijk wordt het een makkelijke bevalling.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

als het kleintje wil komen he, kan ook nog langer duren

vraag naar ptu dat is het veiligste om te gebruiken

het jammere is dat de ziekte van graves erfelijk is, babytje wordt er onmiddellijk op getest, ik hoop het niet

14. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Ja het kan wel wat langer duren of eerder komen:D . Ik ga zeker ptu vragen aan mijn ha of een ander goede internist zoeken die mij beter kan helpen...

Deel Deze Pagina