Hallo dames, Wij zijn sinds afgelopen donderdag gestart met Nutrilon Pepti ivm verdenking KMA. Ons meisje heeft al vanaf het begin last van eczeem in het gezicht en handjes, ze spuugt veel en slaapt slecht en is erg onrustig. Nu ben ik erg benieuwd of er dames zijn die hier ervaring mee hebben, want ik wil graag weten hoe lang het ongeveer duurt voordat de eczeem weg trekt als het wel KMA zou zijn. Ook heb ik zelf het idee dat de kleine levendiger is als vorige week, veel meer actie-reactie zeg maar. Kan dat nu al?? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... Groetjes!
Eczeem is sowieso een lastige aandoening... Ik heb het zelf ook en ik heb geen KMA. Er zijn meerdere soorten eczeem. Zelf heb ik constitutioneel eczeem, dat al heel jong begon en niets met mijn voedselallergieën te maken heeft. (Kben allergisch voor noten, pinda's, peulvruchten). Mijn eczeem speelt vooral op bij stress en droge lucht e.d. Maar kan ook komen door een contactallergie voor bijvoorbeeld bepaalde wasmiddelen of stoffen. Parabenen (conserveermiddelen) in verzorgingsproducten kunnen er ook een nadelig effect op hebben. Als je dochtertje er erg veel last van heeft dan is koelen af en toe heel prettig tegen de jeuk. (Gewoon een koel blikje ertegenhouden o.i.d.). Vooral fijn in de zomer, want eczeem speelt dan vaak op op plaatsen zoals elleboogholtes, omdat het daar dan broeierig / zweterig is. Pure druivenpitolie is trouwens een prettige zachte olie om de huid soepel te houden (op internet te vinden). De variant zonder toevoegingen dan (dus niet die van Kneipp). Bij baby'tjes kun je trouwens soms al zien of ze aanleg hebben voor allergieën of astma o.i.d. als ze "oedeem" onder de oogjes hebben. Dat zijn minimale kleine rimpeltjes onder de oogjes. Dus eczeem kan veel meer oorzaken hebben dan alleen KMA helaas... Het is vaak zo dat eczeem bij wat oudere kinderen juist vaak niet het gevolg is van een voedsel allergie. Bij baby's weet ik dat niet zeker.
Je mag wel zo'n 6 weken ervan uit gaan voordat het eczeem weg trekt. Echter hier ging het eczeem niet weg met de peti. Werd hier pas beter met nutramigen en de juiste verzorgingspullen.
@WenT: Bedankt voor je uitgebreide reactie! Staan ook wel bruikbare tips tussen. We zijn het nu aan het uitzoeken. KMA komt veel voor in de familie ( neefjes, tante) icm eczeem. Vandaar deze stap. Ik ben dan ook heel benieuwd of dit de oorzaak is, anders zoeken we verder... @Antje77: dan mogen we nog eventjes...Hoop dat de pepti voldoende is, anders zien we wel, als ze er maar af komt. Welke verzorgingsproducten gebruik jij dan? Heb je aanraders?
Wij gebruiken voor te douchen douche olie van Louise Widmer en we gebruiken zarqa. Beiden niet de goedkoopste, maar wij doen er best lang mee gezien hij niet dagelijks in bad gaat. Daarnaast gebruiken we balneum badolie. Dit doe ik pas als laatste in bad, als hij er al in zit en gewassen is. Dan neemt de huid het beter op. Hier was wasmiddel ook een boosdoener, dus wij wassen alles met neutral. Ons zoontje is niet volledig eczeem vrij. Hij heeft altijd wel ergens een klein plekje. Maar bij hem is het eczeem erfelijk bepaald en wordt getriggerd door voeding.