Hoi allemaal, Ik ben nu 7.5 weken zwanger en heb vanaf het begin al last van lichte bloedingen. Ik heb een aantal echo's gehad en het hartje klopte. Nu, op dit moment, heb ik echter krampen in mn schaambeen, alsof ik ieder moment erg ongesteld moet worden, ik kreeg zojuist ineens weer bloedingen (niet zwaar, niet licht) en de pijn neemt toe. Zou het dan toch een miskraam worden? Ik ben zo bang dat het fout gaat... Liefs Marieke
Lieve Marieke, Als je het niet vertrouwd zou ik direct de vk bellen (dat zou ik zowiezo doen bij bloedverlies) Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook 2 x bloed verloren (met 18 en 32 weken) en je schrikt enorm op zo'n moment! Omdat je al eerder last had van lichte bloedingen durf ik er verder niks over te zeggen als: Neem contact op met je verloskundige! succes
Inderdaad bellen! Anders word je gek van onzekerheid. Ze kunnen in eider geval zien of je baarmoedermond nog gesloten is en of het hartje nog klopt. Bij mij voelde de miskramen echt als een soort komen en gaan van weeen (hele heftige krampen) die elkaar steeds sneller opvolgde. Succes en ik hoop dat de kleine uk zich stevig vasthoudt!
Sterkte! Ik hoop dat het allemaal mee lijkt te vallen. En zoals de mensen boven me al zeiden; ik zou gelijk de gyn of vk bellen. Zij kunnen je een beter antwoord geven of evt een echo (laten) uitvoeren. Liefs Leylan
Vervelend lijkt me dat zeg. En idd gelijk gyn of vk bellen. We gaan ervan uit dat het niks is. Succes meid.
Hoi hoi, Nee, heb niet gebeld... Tis voor de zoveelste keer weer hierbij gebleven. Krampen zijn weer weg en de bloeding ook. Tis nu enkel weer wat lichtbruine slijmerige afscheiding..lekker he En zo gaan we vrolijk verder! Mocht het nog een keer gebeuren, dan bel ik idd wel direct! Dank jullie voor jullie reacties! Liefs Marieke
Nou hopen dat de bloedingen wegblijven..! En als je het niet vertrouwd, gewoon naar deVK bellen! Positief blijven denken meid en geniet van je zwangerschap! Liefs marisss
Het is ook maar net waar jij jezelf prettig bij voelt op dit moment. De verloskundige kan je wel te woord staan, maar kan nooit met zekerheid zeggen of het goed of fout is. Ze kunnen ook niks voor je doen mocht het wel mis zijn. Dit klinkt misschien erg negatief, maar het is wel de waarheid. Ze kunnen wel een echo doen of het hartje gaan luisteren, maar ook daarmee heb je nog geen zekerheid op een goede of slechte afloop. Wat ik me wel voor kan stellen is dat je belt puur om even je verhaal kwijt te kunnen en dat is natuurlijk wel goed. Ik hoop dat alles goed gaat en ga voor je duimen dat de bloedingen nu wel blijven.
Hoi hoi, Idd, de verloskundige/gyn zegt alleen dat ik af moet wachten. Maar goed, ik vind zwanger zijn tot nu toe toch maar vreemd, haha... Ik werd in week 3 errrrrrug ziek , dacht griep...test gedaan: ZWANGER. Week 5.5 : bloedingen en niet ziek Week 6.5: bloedingen en langzaam ziek Week 7.5: bloedingen, ene dag ziek, andere dag niet. Vandaag bijv. ben ik al spuugberoerd opgestaan, kan geen eten zien (eet t wel) bruine afscheiding, duizelig.....en morgen kan het wel weer heel anders zijn. Ik ga dr maar vanuit, ondanks de bloedingen dat alles goed is. Ipv minder ziek word ik erger ziek. Ik ben normaliter een erge parfum-fan. Man en vrouw. Ik smeek nu mn vent om geen geurtje op te doen, hahaha....afschuwelijk! IK ben dol op koffie, nu NIETTTT, kan geen vlees braden of ik word ziek...Ondanks dat ik me er goed ziek onder voel beschouw ik dit allemaal maar als goede tekens Erg bedankt voor jullie lieve reacties & fijne dag Marieke
Ik heb ook een kleine bloeding gehad in week 11. Gelijk vk gebeld en toen mocht ik een week eerder een echo en daar was alles goed, hartje klopte en alles zag er goed uit dus toen was ik wel gerustgesteld.
Hoi meid, Ik lees je verhaal en het zou die mijne kunnen zijn!en bijna net zo lang zwanger. Heb jij al een echo gehad? Ik was 8w zwanger en heb ik een spoed echo gevraagd.. dan zag ik dat in de baarmoeder zijn er geen bloedingen en de hartje kloptte. De Kleine zat goed vast... dit geeft rust, kan ik meer normaal functioneren.Nu is er ongeveer 2% kans dat het nog misgaat.. iedereen zegt dat die bloedingen zullen stoppen. Ga echt niet twijfelen, de VK is er om alles te kunnen vragen en jou tot rust te stellen... Ik hoop dat alles goed gaat met je sterkte en liefs csillag
Hoi hoi, Goed om te horen! Ik heb al een echo gehad, vorige week maandag en alles was goed.En dat heeft me inderdaad wel gerustgesteld, maar toch blijft het een beetje eng he... Een mooi krachtig hartje te zien....! In combinatie met mijn heerlijke beroerde gevoel ga ik dr dan maar gewoon vanuit dat het goed gaat! Groetjes MArieke