Hoi Dames, Hier nog één.. ik heb ook al 1 week lang bruin- roze afscheiding... Ik heb al wcpapir fobie. Hiervoor heb ik vorige week met 8w al een echo laten maken. de hartje klopte en er waren geen b.bloedingen. [-o< zucht wat een opluchting was dat.. Maar tsja.. het gekeurde afscheiding heb ik nog steeds.. meestal so´chtends dan haast niets meer.. maak me toch een beetje zorgen. De VK zei vanochtend dat ik nog 1 week moet wachten anders weer terugbellen. HOe lang duurt het bij jullie? En is dat zo als je de hartje ziet kloppen dan is de kans dat het misgaat is weer een stuk kleiner? Kan iemand me een beetje tot rust stellen?
Zoals je op de vorige pagina kon lezen heb ik dat dus ook gehad. Idd vaak 1 keer per dag en niet veel, maar je schrikt telkens. De eerste keer hield het bij mij ruim een week aan (6-7 week).. met 8,3 week heb ik toen een echo gehad en daarop was alles top! Met 11,4 week weer een echo en ook toen zag alles er prima uit. Maar toch heb ik een paar dagen later weer wat bruine afscheiding gehad en toen ik 14 weken was weer. Maar er was dus niks aan de hand, ik ben nog steeds zwanger. Hopelijk is het bij jou hetzelfde! Ik heb mezelf maar voorgehouden dat het 'mijn manier van zwanger zijn is'.
Ik heb ook ruim een week lang bruin bloed verloren, of bruin gekleurde afscheiding, zo rond de 7 weken. En een beetje zo'n zeurend ongesteldheidsgevoel, niet echt krampen, maar wel gevoelig. Eerste echo met +/- 8 weken was goed, kloppend hartje! En de tweede echo met +/- 10 weken is nog beter! :-D Tja, het gebeurt soms gewoon op onverklaarbare wijze. Ik heb vorige week weer een keertje bruine afscheiding gehad, maar ik laat me niet meer gek maken, hihi. Ik ben nog misselijk, moe en alle andere kwalen en die echo was prachtig. Ik hoop voor je op net zo'n afloop, maar bel je vk voor een echo, dat geeft een boel zekerheid! (ik wachtte maar en wachtte maar, was ook wel een beetje bang...)
Ik heb ook 2 keer bruine afscheiding gehad rond 7 weken zwangerschap. Erg schrikken natuurlijk en bij de tweede keer mocht ik een echo van de verloskundige: alles zag er goed uit gelukkig en ben inmiddels 30 weken zwanger. Ook heb ik een Angelsound gekocht, waarmee je het hartje van de baby kunt beluisteren. Dit kon bij mij vanaf een week of 12, maar het ligt er maar net aan hoe je placenta ligt e.d. Sterke ermee, ik hoop dat alles goed is met je beebje.
Vanmiddag weer bij de gyn geweest ivm hevige krampen. Weer een echo gemaakt: zag er allemaal goed uit. Vruchtzakje was gegroeid naar 7.1 mm, daarin een rijstekorrel te zien (was afgelopen vrijdag nog niet te zien). Urine wordt nu onderzocht op blaasontsteking, misschien daar wel de krampen van. Anders had ze ook geen verklaring voor de krampen: toch de groei van de baarmoeder dan waarschijnlijk. Nog wel een beetje bruinverlies maar dat wordt minder...(nu 4 dagen). 30 Jan. weer naar de gyn, controle echo! Ben weer een beetje meer gerustgesteld, hoop dan maar dat ik een fikse blaasontsteking heb, ipv wat anders....