Hoi, Tijdens mijn zwangerschapsverlof zijn voor de 5 dagen tussen de kerst en oud en nieuw snipperdagen van mijn (nogal schaarse en hard voor gespaarde) snipperdagen afgenomen. Ik vroeg me af of dit juist is? Ik heb immers hiervoor geen vrij genomen maar was gewoon met zwangerschapsverlof...
nee dit is niet terecht, ook al ids het ene verplichte vakantie voor het bedrijf jouw salaris werd door de staat betaald en niet door je baas. Dus dan zou hij dubbelop ontvangen, dat is niet de bedoeling. Bij mij is het ook gedaan maar ik kreeg hem gewoon treug toen ik er op wees. Ik werk bij een groot bedrijf dus dat ging allemala geautomatiseerd
Nee klopt, je bent al "vrij" dus je niet kunt niet nog eens diezelfde dagen "vrij" nemen. Dus idd je werkgever er op wijzen dat die vijf dagen weer worden bijgeschreven op je verlof kaart.
Sterker nog: in je verlof bouw je zelfs ook vakantiedagen op! Dus je houdt die 5 dagen nog voor nadietijd en je hebt ook recht op de volledig opgebouwde dagen tijdens je verlof.