Bruine streep vanuit de navel recht naar beneden?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mysore, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dag allemaal,

Op 2e kerstdagochtend viel mij opeens op dat ik een licht-donkere streep had die begint vanuit mijn navel en recht naar beneden loopt, naar de schaamstreek. Ik vraag mij af wat dit betekent. Op internet zie ik alleen berichten over zwangerschap of pilgebruik. Ik ben echter al ruim een half jaar geleden gestopt met de pil. Ook ben ik 30 december ongesteld geworden en precies 28 dagen daarvoor ook. Het is wel zo dat mijn ongesteldheid steeds minder wordt. Zo was het de laatste keer zo dat ik slechts 1 dag behoorlijk ongesteld was (ik kon na 2 uur al mijn tampon verwisselen omdat die doorgelekt was) en de rest van de 2 dagen hoefde ik alleen een inlegkruisje te gebruiken. Tijdens het gebruik van de pil was ik zeker wel 6 dagen ongesteld. Sinds ik gestopt ben wordt dit steeds minder. Mijn buik, onder mijn navel, is absoluut opgezet, ook al vergeleken met 2 weken geleden.
    2 Weken geleden ben ik bij de huisarts geweest, de ochtend voordat ik ongesteld werd. Mijn buik vond ik toen ook opgezet, mijn menstruatie daarvoor was ook korter dan anders, ik had opeens die bruine streep onder mijn navel opgevallen, mijn stoelgang was heel wisselvallig en ik had al sinds een paar weken last van krampen bij mijn schaambot. Niet heel erg pijnlijk, maar wel vervelend. Volgens de huisarts was ik niet zwanger. Hij heeft een urinetest gedaan (die ik zelf ook al meerdere keren thuis had gedaan) en die was negatief. Volgens hem had ik gewoon last van mijn darmen. En dat was het dan.
    Nu heb ik idd last van mijn darmen. Het komt wel eens voor dat ik een dag niet kan poepen. Sorrie voor de detail! Maar zou mijn buik dan zo opgezet raken? En waar komt die bruine streep dan vandaan? En die krampjes in mijn vagina bij het schaambot? Ik weet het niet. Weet iemand van jullie het wel?

Wat ik nog vergat te vertellen is dat ik mijn broeken bijna niet meer aankan.. op die manier weet ik ook (behalve dan met het blote oog) dat mijn buik goed opgezet is. Ik moet de knopen los houden omdat het anders gewoon pijn doet.

2. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Ik ben niet ongeduldig hoor.. =) Maar ik zie dat mijn vraag al vaak bekeken is... is er niemand die een idee heeft? Niemand die weet wat die streep kan betekenen?

3. gimena

gimena Niet meer actief

sorry geen idee

4. ik had dat toen ik zwanger was raar ma nu na 1 1/2 jaar geleden bevallen te zijn heb ik 'm nog!
    Het heet een linea negro.

Misschien dat je wel zwanger bent?.
    Wat zei de dokter van de streep?

5. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Dat is idd ook wat ik vind als ik internet afstruin. Maar mijn huisarts vond hem erg vaag en zei dat ik er niet op moest letten. Maar goed.. Ik voelde me ook niet heel erg serieus genomen door hem. En zelfs al zou de streep heel erg vaag zijn, hij ontstaat toch niet zonder reden? Naar mijn weten ontstaat hij onder invloed van hormonen. maar misschien heb ik dat wel verkeerd. Gek he?

6. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Maar ik besef dat ik sinds mijn laatste ongesteldheid niet meer getest heb, omdat ik er toen helemaal van uit ging dat ik (na mijn ha bezoek) dus niet zwanger was. Maar misschien moet ik dan toch nog maar een keer testen. Want mijn buik neemt echt toe. Het is toch niet normaal dat al mijn broeken niet meer dicht kunnen omdat ik anders pijn in mijn buik heb? Ik vraag me af of dat alleen door darmproblemen kan komen. Zeker omdat het niet zo is dat ik dagenlang niet naar het toilet kan. Hooguit 1 of 2 dagen. Maar hard is mijn ontlasting wel. Ik hoop dat het niet allemaal door mijn darmen komt!

7. fopspeen

fopspeen Lid

25 dec 2008
    46
    0
    0
    Ik zou idd nog een keer testen. Sommige vrouwen testen pas erg laat positief (soms als zij al een week of 6 zwanger zijn). Ook kan je tijdens je zwangerschap toch ongesteld worden al komt dit maar weinig voor. Het kan ook iets anders zijn maar als je negatief bijft testen zou ik toch nog een keer naar de huisarts gaan. Hij kan ook bloed prikken om te kijken of je zwanger bent.
    Succes

8. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Momenteel heb ik griep dus kan ik de deur niet uit, maar morgen als ik me beter voel ga ik toch maar eens testen inderdaad.
    Voor de mensen die zwanger zijn, met hoeveel weken ontstond bij jullie die streep?
    En nog steeds hoop ik dat er iemand is die weet of je zo'n streep ook kunt krijgen als je niet zwanger bent en wat die dan betekent!

9. hankie

hankie Actief lid

9 nov 2007
    109
    0
    0
    Hoi, bij mij is de streep ook te zien, ene keer duidelijker dan de andere keer, idd onder invloed van hormonen. Maar ik ben niet zwanger. Vind het ook wel vreemd want hij kwam bij mij ook spontaan opzetten en is sindsdien gebleven...raar ding soms, je lichaam.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb ook die streep. Die zag ik voor het eerst ehm even denken. 2weken geleden ongeveer. Dus in week 14 van mijn zwangerschap.
    Wat het betekend... tja goeie vraag! Ik ben dat ook aan het opzoeken en zo kwam ik bij deze topic uit.

11. En heb je getest?

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ik weet niet of ik erg laat ben met dit antwoord... maar toch. Mijn moeder zei me laatst dat ze toen ze zwanger was al snel een donkere streep had lopen van de navel naar beneden... ik had daar nog nooit van gehoord zelf, maar ja.. hoop dat je er iets aan hebt, en hoop van harte voor je dat je zwanger bent!

groetjes
    mamatoB

Deel Deze Pagina