Ik temp al vanaf dat mijn dochter is geboren. Samen met ovutesten en slijmwaarneming is dit een vorm van gezinsplanning die ons goed bevalt. ik was- tot de geboorte van mijn dochter nooit regelmatig en had zelden een eisprong, tegenwoordig eigenlijk altijd en ben ik ook een stuk regelmatiger. Ik heb over het algemeen een regelmatig en herkenbaar patroon "volgens het boekje" na kort na de positieve ovutest en tempstijging naar (eigenlijk altijd standaard) 37,1. Uitschieters naar boven en beneden daargelaten, heb ik gemiddeld op dag 19 mijn ei. Deze maand knalt de temp al de hele tijd op en neer. Ik heb ook nooit een superdonker lijntje gehad op mijn ovutest. Heb ik wel eens vaker gehad, maar ik kon dan mijn ei wel plaatsen omdat ik hem goed voel. Anyway: ik had donderdag en vrijdag een bijna positieve test en daarna werden ze snel weer wit. Ik had vrijdag ook ovulatiepijn. Vanaf die dag is mijn slijmwaarneming bijpassend voor na een ei, nl. zo goed als niets, terwijl ik mn vóór mijn ei me soms net een slak voel-even platgezegd. Daarna duurde het alleen voordat mijn temp steeg en nu gaat ie dus, na 2 dagen 37,1 alweer naar beneden. FF zet géén kruis, omdat ik vermoed dat die op en neer gaande temp dat belemmert. Dus ik vraag me nu echt af: gaat het wel goed??? Is mijn ei nu wel of niet geweest? FF is natuurlijk ook niet onfeilbaar... 24c8fc Ovulation charts on FertilityFriend.com
ik vind t lastig. Je mist de temperatuur op CD 18, misschien dat FF daarom geen kruis zet? En je hebt een wit bolletje op CD 21, heb je enig idee waardoor dat is? Heb je later getempt, of heb je ingevuld dat je weinig hebt geslapen? Je zou zeggen dat je ei op dag 17 is geweest dan... en ik denk dat FF dus geen kruis zet vanwege die missende temp op dag 18
Het bolletje op dag 21 is inderdaad na een slapeloze nacht. En op dag 18 heb ik ontzettend kunnen uitslapen en heb dus niet meer getempt, omdat het echt véél later was dan mijn normale temp tijdstip.
Nou...ik heb dus inderdaad de piek gemist, want ik werd afgelopen week netjes ongesteld. ik heb de manual override gebruikt en de ovutest als uitgangspunt laten nemen en het klopte als een bus.
hey, ik heb dus precies hetzelfde als jou! dacht ei gevonden te hebben met positieve ovutest en temp die 2 dagen omhoog ging. En vandaag gaat het opeens omlaag...toch raar. Weet jij zeker dat je je ei hebt gehad of zou het ook een ei-loze cyclus geweest kunnen zijn?
Ik had verder álle verschijnselen die ik ook bij een ei heb: toegenomen "zin", overvloedig vruchtbaar slijm, wat mij betreft niet te missen. Mijn ei-loze cycli 9 voor ik zwanger werd had ik vaker geen dan wel een ei) waren altijd tergend lang. Nu dus niet. Dat, samen met de bij een ei passende verschijnselen én het feit dat ik na het goede aantal dagen na een vermoed ei ongesteld werd, maken dat ik niet denk met een anovulaire cyclus te maken te hebben.
Hier ook een rare cyclus. Ben er bijna zeker van dat mijn ei zaterdag is geweest. Vrijdag nog nega ovutest, zaterdag posi en had al sinds donderdag verschijnselen dat hij er aan kwam. Zondag was de test ook weer nega en mijn bmm was al weer hard.. Mijn temp werkt alleen niet mee, gister is hij netjes 0,2 omhoog gegaan maar vandaag ging hij die 0,2 weer omlaag :S. Snap er niks van..