Sinds vorige week ben ik ineens in het bezit van aambeien, ik heb ze nog nooit eerder gehad dus schrok er even van. Ik heb meteen Sperti gekocht (de zetpillen en zalf), maar so far werkt het niet en heb ook het idee dat het steeds erger wordt. Heeft iemand misschien een gouden tip hoe ik die dingen weg krijg? Of moet ik het maar accepteren vanwege de zwangerschap?
Ik zou curanol proberen, de zalf en pilletjes. Verder kan je er niet zo heel veel aan doen, komt gewoon door de druk van de baby.
Ik heb geen tips, Ik heb het ook gehad denk ik. Had een tijdje terug wat jeuk, en bloed bij ontlasting. Ik had erge last van obstipatie, en dacht dan ook dat door het drukken wat scheurtjes kwamen, en daardoor bloed. Helaas ben ik er gisteren achter gekomen dat ik in het bezit ben van een huidplooi/mariske naast mijn anus (sorry voor de details). Dit vind ik heel genant, en volgens mij gaat dit ook niet vanzelf weg. Om deze reden zou ik als ik jou was de huisarts even om advies vragen, omdat het helaas kan resulteren in iets lelijks en blijvends....
Aan zo'n Mariske kan je niets doen hoor... ook je HA niet en geloof me je bent echt niet de enige die in het bezit is van zon ding Er bestaat nou eenmaal geen crème oid die er gegarandeerd voor zorgt dat het weg gaat...
Curanol zou ik aanraden, heb het ook in huis nu want heb er al een gehad. Waarschijnlijk volgen er nog wel meer..
Dank voor de reacties so far! Wat is het verschil tussen een aambei en zo'n mariske? En kan het inderdaad zo zijn dat het komt door de druk van de baby of blijf ik de rest van mijn leven gezegend met deze ondingen?
Zelf geen ervaring mee dat ik echt niet nodig had, maar het schijnt dat neusspray met xylometazoline werkt als je het erop sprayt (of laat sprayen ).
Zorg ook dat je ontlasting goed zacht blijft (als dat niet lukt zijn daar ook prima middeltjes voor) en probeer niet te veel mee te persen als je moet ontlasten. Verder tips hierboven al te lezen. En tijdens je zwangerschap gaan ze volgens mij niet echt weg, maar daarna kun je ze volgens mij wel weg laten halen (moet ik me ook nog in verdiepen).
Nee maar als je een aambei niet behandeld is de kans op een mariske wel een stukje groter, dan wanneer je deze wel zou behandelen. Daarom zou ik de huisarts bellen.
Ik weet niet waar je dat op baseerd..? Ik heb een getromboseerde gehad, behandeld.. maar is echt niet helemaal weggegaan... mijn 'onbehandelde', dus gewoon gesmeerd met crème wel
Ja dat komt door de druk van de baby... die duwt alles omlaag... Feit blijft wel dat dat stukje huid uitgelubberd blijft, maar waarschijnlijk wel gewoon weer naar binnen trekt, waar het ook vandaan komt Wat jij hebt is een aambei, een mariske is een soort overblijfsel/flapje van een aambei. Google maar eens
De káns is groter, ik heb niet gezegd dat je het niet krijgt als je wel smeert. Waar ik het op heb gebaseerd? Op dat wat mijn huisarts mij heeft verteld toen ik daar kwam met mijn mariske.
Aambeien kunnen in je zwangerschap gewoon weggaan hoor En erna gaan ze over het algemeen ook gewoon vanzelf weg.
Maar wat ga je dan bij de HA doen...? Ze kan toch zelf ook een crème halen...? Daar heb je echt de HA niet voor nodig
Misschien moeten we deze discussie niet aangaan. Als ik dit zo hoor dan zouden we bijna geen huisartsen meer nodig zijn, en moeten we lekker allemaal gaan googlen en huisdoktertje spelen. Succes daarmee. Dat er heel veel producten verkrijgbaar zijn bij de drogist e.d. betekend nog niet dat dit bij jou werkt, en je dit zomaar allemaal veilig kan gebruiken.
Tsja weet je, ik heb gewoon heel veel ervaring met aambeien, helaas. En ik kan je dus uit ervaring vertellen dat de HA geen wondermiddel heeft die het weg laat gaan. Ze hebben een crème voor je met Lidocaine tegen de pijn... en dat is het wel. Verder raden ze je gewoon de dingen aan te gebruiken die je zelf kan kopen
Aambeien gaan doorgaans ook gewoon vanzelf weg. Was bij mij in ieder geval wel het geval. Huisarts kon wel een middeltje voorschrijven, maar deed dat liever niet omdat het een paardenmiddel bleek te zijn. Het hoort er helaas gewoon bij. Een paar weken na mijn bevalling waren ze inderdaad ook verdwenen.
Duidelijk Ik had toevallig vanmiddag controle bij de verloskundige en dit ook even voorgelegd. De aambeien komen waarschijnlijk inderdaad door druk van de baby, die is al aan het indalen. Ze raadde me Curanol aan en dat ga ik ook proberen, maar ze gaf me weinig kans zolang de baby er druk tegenaan ligt te kopstoten Nog even doorbijten en (letterlijk) uitzitten dus.
Ja dit. En bij mij was het ook zeker niet na een week weg en de huisarts zei dat ik het ook veel langer moest gebruiken. Ging uiteindelijk wel weg (na eerste bevalling was dat) nu deze zwangerschap al eerder last van. Veel vezels eten en gebroken lijnzaad door je yoghurt zijn ook nog tips.
Ik heb er vandaag ook 2 ontdekt Oké curanol dus boven Sperti verkiezen? En is dan alleen de zalf voldoende of moet ik ook zetpillen? Wat raadde jouw VK aan @flower861 ?