Help! Aan/uitkleeddrama's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Be Happy, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is nu in de fase beland dat hij zichzelf wil aankleden en uitkleden. Prima natuurlijk, maar het lukt hem nog niet helemaal. Vooral het aan- en uittrekken van pullovers/shirts/truien/pyamajasjes ed is een groot drama. Het frustreert hem enorm dat dat hem niet lukt.
    Gevolg is een jongetje wat tijden worstelt met bijvoorbeeld een trui. Wij mogen hem absoluut niet helpen ("weg mama/papa"). Hij wordt boos en raakt overstuur, omdat het hem niet lukt.

Hoe kunnen wij hem het beste hierin begeleiden?
    Hebben jullie tips om een kindje gemakkelijk zelf bijvoorbeeld een trui te leren aantrekken?
    Hoe gingen jullie hiermee om?

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen!

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter kan zich ook zelf aankleden. Ik mag in die zin helpen dat ik de trui opgerold mag geven zodat ze t direct over dr hoofd kan doen.

Verder als je niet met haast weg moet gewoon laten aanklooien. Dan leren ze t snelst. Ik ging mijzelf klaar maken en had alle kleding gewoon ff op de grond gelegd. En ze was opeens aangekleed.

3. tuc

tuc Niet meer actief

tips om makkelijk aan te trekken zijn er denk ik niet...ieder kindje moet daar zn eigen handigheid in krijgen. De oudste had ook wel eens van die bevliegingen en hier waren duidelijke regels:

- jammer vinden dat iets niet lukt mag...boos worden en gillen oid mag niet
    - overdag mag er zoveel geoefend worden als ze wil. Voor het naar bed gaan of s ochtends voor vertrek helpen papa en mama!

Ik liet haar dus op heel veel momenten zelf aan klooien maar driftig worden accepteer ik niet en wanneer er geen tijd is om te oefenen doen wij dat.

Deel Deze Pagina