Meiden, hoop echt dat er iemand tussen jullie zit met de goudentip! Ik was aan t schoonmaken en liep even met flesje wc eend naar het aanrecht in de keuken. Ik had het flesje neergezet en toen ik mij omdraaide viel t om en gemorst op aanrecht. Ik dacht oooo geen prob veeg t gewoon weg en veegde met doekje over gehele aanrecht en dacht ok weg. Volgende dag wat zie ik!!! Allemaal zwarte vage vlekken her en der op aanrecht en in gootsteen. Heb glorix (bleek) gebruikt maar krijg t niet weg. Iemand een tip hoe ik de donkere vlekken weg kan krijgen?? Het aanrecht ziet er zo vies uit nu alsof er kranten op hebben afgegeven Alvast thanks!!
Misschien voor de veiligheid even de keukenboer bellen waar je em vandaan hebt? Misschien weten zij wat je ermee moet.
Ik zeg: "wonderspons" ik krijg er de gekste dingen mee schoon! Heb er ooit een topic over geopend en er zijn veel positieve dingen over te lezen!
als je multiplex hebt dan denk ik niet dat het eruit gaat want dat bijt zich echt erin...ik had dat met truckreiniger in het vorige huis ik had alles geprobeerd maar kreeg het er niet meer uit het was er helemaal ingetrokken of misschien eens de fabrikant van wc eend bellen?
Het is gewoon vd woningbouw wat er al inzat meiden, natuursteen mocht ik willen hahaha Zal dan wel multiplex heten...geen idee. Ziet er metaaalachtig uit hihi, zilverkleur. Dacht glorix/bleek helpt zeker maar nee hoor Waar kan ik die wonderspons halen Roodkapje1979??? Wil t best proberen @alle andere meiden: het heeft zich er idd echt ingebeten en donkere vlekken geworden. Cif kan ik nog even proberen ja, thanks allemaal!WC eend bellen is ook een optie ja, maar probeer liever andere dingen eerst Andere tips zijn nog steeds welkom
misschien azijn erop gieten en even in laten trekken dat helpt ook wel voor hardnekkige vlekken, maar of het op je aanrecht ook werkt..
@ninien: natuurazijn of schoonmaakazijn?? Ja vind de vraag zelf an dom klinken, maar vraag toch maar voor de zekerheid omdat je soms bepaalde dingen voor de gekste plekken kan gebruiken om mee schoon te maken..Ben zo bang dat als ik van alles probeer t erger maak
ik zou dan kiezen voor de gewone natuurazijn die kan denk ik het minste kwaad, en als die azijn een minuutje of 10 ingetrokken is, probeer met zo heet mogelijk water de azijn weg te spoelen... succes meid, en ik kan me voor stellen dat je het vraagt, want natuurlijk wil je het niet erger maken dan dat het al is
Dit heb ik ook wel eens in ons vorige huis gehad, ging nooit meer weg. Bij mij was het op iets van staal gekomen. Die donkere plekken bleven :x.
Misschien kun je het proberen met van de wax waarmee je de auto normaal gesproken poetst. het heeft bij mij al vaak wonderen vericht op zilver(kleurige) voorwerpen. En anders even naar Ikea voor een nieuw aanrecht blad, zo'n gelamineerd blad hoeft helemaal niet zo heel duur te zijn. Je moet er waarschijnlijk wel een nieuwe spoelbak bij kopen want ik neem aan dat je nu zo'n blad uit een geheel hebt.
Volgens mij is dit een RVS-aanrechtblad...... Even op Oma weet Raad gekeken: Weet je hoe je roestvrijstaal mooi schoonkrijgt? Denk ook eens aan een aangekoekte ketel of de binnenkant van de koffiepot. Met een sponsje met biotex. Echt het vliegt eraf! Roestvrijstaal! Wil je roestvrijstaal laten glimmen, doe een paar druppels meubelolie op een doekje en wrijf het hiermee op. RVS laten glimmen ,eerst schoonmaken en daarna met keukenrol een paar druppels olijfolie er op doen en dan er opsmeren dan glimt het heel mooi. Roestvrijstaal krijg je mooi glimmend door het met babyolie in te smeren. Roestvrij stalen keukentoestellen, mooi! Maar al die vingers erop! Vaak heb je strepen na het schoonmaken. Met wat olijfolie krijg je ze streeploos schoon. Om de buitenkant van een roestvrijstalen koelkast langdurig ganzend en vlekafstotendte houden gebruik ik chroompoets voor de fiets. De bovenkant van de afzuigkap is makkelijk schoon te krijgen, door deze in te smeren met lampenolie, even laat intrekken en afnemen met keukenpapier. Helemaal schoon en blinkend ook nog! RVS spullen wrijf ik mooi glanzend schoon met een klein beetje zonnebloemolie op een keukenpapiertje. De vlekken verdwijnen direct en het gaat mooi egaal glanzen. Je bent lekker snel klaar! Maak het oppervlak eerst schoon met afwasmiddel op een doekje. Goed afnemen. Dan inwrijven met wat glansspoelmiddel. De vervelende vlekken en strepen blijven weg. onze nieuwe keuken heeft een rvs gas kookplaat.nu kun je dure creme, spuitbussen kopen, maar wij maken onze kookplaat schoon met enkele drupjes olijfolie en je kookplaat glimt weer en is de volgende keer makkelijker schoon te maken. RVS schoonmaken: heet water en wat dreft en vervolgens met een microvezel (spons of doek) over bijv kookplaat uitwrijven, m.n. op de plekken waar de vetplekken zitten. Zuig het water op mbv de microvezel doek. Pak een droge microvezel en droog de plaat daarmee helemaal af. Nooit meer strepen op je RVS. Dit werkt op al je RVS apparatuur, maar ook je keukenblad bijv. Om RVS mooi te laten blinken met klein beetje afwasmiddel op een zachte schuursponsje in vrijven daar na met een stukje keukenrol papier na wrijven. Succes!
Het probleem is dat dit eigenlijk geen vlekken zijn, maar echt aantasting van het metaal. Ik vrees het ergste. Ik herken het van een kraan in mijn vorige huis. Zoek de verzekeringspapieren maar vast...
Meiden allemaal bedankt voor jullie tips!! Ik vrees idd ook het ergste en dat t er niet uit zal gaan...Tis een huurhuis dus denk dat ik de woningbouw gewoon bel en vraag om een nieuwe. had ze toevallig kort geleden nog gebeld vanwege vieze binnenkanten van keukenkasten wat de vorige bewoonster zo had achtergelaten en ze zouden mij hierover bellen, zal dan gelijk dit erbij aankaarten en proberen t erop te gooien dat de vorige bewoonster dit zo heeft gelaten en de vlekken met de tijd donkerder zijn geworden Wie weet krijg ik t dan van hun! En anders blijven proberen met middeltjes die jullie aangeven en hopen dat t iig minder erg eruit zal zien -x-Nogmaals thanks allemaal. Het ziet er zo goor uit , wat ben ik ook een flapdrol dat ik een flesje wc eend laat vallen en dan denk ow veeg t wel even weg met een doekje, ja hoor lekker uitgesmeerd en kijk t resultaat
ik dacht dat het een kunstofblad was Ik doe mijn rvs gasttel altijd met staalfix misschien kun je dat nog proberen
Meiden heb de woningbouw gebeld. Ze zouden al iemand sturen om de keukenkastjes te inspecteren, want ik had tijdje terug erover gebeld dat de vorige bewoonster er vlekken in heeft gelaten en ik krijg ze er niet uit! Dus nu kan ik gelijk t aanrechtblad erbij aankaarten en kijken wat ze zeggen Lukt dit niet, dan maar alles proberen wat hier word gezegd en hopen dat 1 vd dingen helpt of iig de vlekken verminderd! Hou jullie op de hoogte Krijg de badkamer wel schoon met w.c eend, waarom nou t aanrechtblad niet!!! whahahaha