help, aanschaf mammafiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mariska165, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi allemaal,

misschien kunnen jullie mij wegwijs maken in de mamafietsenwereld:)

Ik ga mee doen aan het fietsspaarplan op mijn werk en wil graag een mooie en handige mamafiets uitzoeken.

Kunnen jullie mij tips geven ????? Em misschien ervaringen met de fietsen uitwisselen. Als een fiets heel slecht bevalt wil ik het ook graag weten.

Alvast bedankt;)

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Tsja dat is een kwestie van smaak vrees ik. Ik heb de witte batavus mambo deluxe model 2011 besteld omdat ik die mooier vind dan de gazelle Bloom en sparta en qua kwaliteit zijn die ongeveer gelijk. Heb er nog geen ervaring mee want hij moet nog geleverd worden.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor je reactie, het is ind smaak verschillend maar door ervarin gen van anderen helpt het wel omeen keuze te maken.
    Ik heb net al even gekeken en dat vind ik ook een hele mooie degelijke fiets.

Bij ons in het dorp zit een dealer die zowel gazelle als batavus verkoopt,dus zal eens kijken wat ik er van vind.

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ja tuurlijk is ook zo. Het is het best om ze even zelf uit te proberen denk ik. Ik merkte niet veel verschil tussen gazelle en batavus. De Sparta vind ik niet mooi om zijn grote stuur. Gazelle en batavus zien er tenminste nog een beetje uit als een 'gewone' fiets. Succes met je keuze!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik heb sinds april dit jaar de Batavus Mambo. Hij bevalt me super! Ik kan er goed op fietsen met Lucas voorop en ook nu met zwangere buik gaat het nog goed qua ruimte (denk niet dat ik het de hele zwangerschap redt, maar we zullen zien). Ik vind hem wel zwaar om te manoeuvreren (bijv. de schuur uit ofzo), maar ik denk dat alle mamafietsen dat wel hebben. Dat is iets om uit te proberen in de winkel.
    Ik heb er ook fietstassen, een windscherm en een buggydrager bij en dan is het met kind nog wel te doen om met goed weer naar de stad te fietsen, zeg maar. Het blijft pittig, fietsen met een kind en alle bagage, maar het is zeker te doen en met mooi weer zo lekker!

Idd naar de winkel gaan en de verschillende soorten/merken uitproberen! Dan merk je vanzelf wat je prettig vindt qua model enzo!

Jammer dat er nu sneeuw ligt.... blijft ie in de schuur staan :(
    Succes! :D

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor je reactie MamaMarije, ik zal zeker de batavus mambo eens gaan uitproberen.
    Ben erg benieuwd.
    Bedankt voor je bevindingen en zal er eens op letten.

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    ik heb ook de batavus mambo! Heb hem nu al 2 jaar en bevalt echt prima! Onze zoon zit inmiddels achter en hij fiets heerlijk. Hij is inderdaad wel iets zwaarder dan een gewone fiets maar voordeel is ook dat die niet zo snel omvalt.

Wat ik er heerlijk aan vond was dat het stuur op slot kan zetten om je kindje in het voorstoeltje te zetten, zo klapt je stuur niet om maar blijft die staan zoals jij hem hebt neergezet.

Maar na 2 jaar fiets die nog steeds goed, en is er nog niks kapot aan gegaan!

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb een blauwe batavus mambo en ben er heel erg blij mee. Zelfs met mijn zoontje voorop en de fietstassen vol boodschappen voelt hij stabiel.
    Ik vond de batavus mooier dan de gazelle, want met fietsen merkte ik bijna geen verschil.
    De sparta viel af, omdat die kleinere wielen heeft en ik groot ben. Dat fietst niet comfortabel en het stuur vond ik ook niet mooi.
    Wij hebben hem ook gekocht met het fietsplan en heb er fietstassen en een achterstoeltje bij gekocht. Een voorstoeltje had ik al.
    Ik heb ook nog op een ander merk gefietst, maar die vond ik niet lekker fietsen.

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb de montego liberty 7, een heerlijke fiets enben er erg tevreden over. Hij is net iets goedkoper dan de bekende merken maar net zo goed. Het is allemaal al duur zat, ook als je er zitjes bijkoopt en fietstassen.

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Dit is hem trouwens:

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt meiden voor de info, als ik dat zo hoor van jullie ga ik zeker de batavus even uitproberen. Dat met die stuur vastzetten lijkt me idd ideaal.

En Miek jou fiets is ook een leuke, zal eens vragen of ze die ook bij de dealer hebben, kan ik die ook eens uitproberen.

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik had een sparta amazone dynamic maar die heb ik dit weekend weer verkocht want ik vond het geen fijne fiets, veel te zwaar, trapte ook erg zwaar, ik kwam er amper op vooruit. Nu heb ik een gazelle bloom besteld, ik hoop dat die beter bevalt. Daarvan is in ieder geval het frame al een stuk lichter dus hoef ik minder gewicht voort te bewegen. Tis heel moeilijk om een goede indruk te krijgen tijdens een proefrit, want dan fiets je maar een stukje.

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi puppy, ik kan me dat best wel voorstellen. Toch wel jammer dat je denkt een goede nieuwe fiets te hebben gekocht en dan bevalt het niet. Das erg jammer, daarom wil ik ook gfraag een beetje de mening en ervaringen van moeders met zo´n fiets horen. Zodat ik me een beetje goed kan voorbereiden

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ga volgende week bij halforts kijken (ook fietsplan) en ik twijfel tussen de union flora en de limit xalina.
    die heb ik op de site gezien, maar misschien dat er in de winkel wel een andere staat die beter bij me past.

ff een tipje (voor iedereen die een fiets gaat kopen en zitjes erop wil): zorg dat je met je voeten bij de grond kan.
    bij de fiets die ik nu heb kan ik dat niet en dat is met een zitje voorop toch best een uitdaging.

liefs doris

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt voor de tip Doris, zal het meenemen in mijn achterhoofd. jij ook heel veel succes met het uitzoeken van een nieuwe fiets;)

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
  17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hoi ik wil ook een nieuwe fiets en ben gisteren wezen kijken
    me oog is dus ook gevallen op de batavus mambo delux
    vond het zo leuk toen ik hem zag
    goede verhalen lees ik tot nu toe ..maar ik twijfel tussen de kleur
    ik dacht dat de witte mat wit was maar is nu lees ik online parelmoer... ik vind die mat roze ook zooo gaaf! help!

18. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Leuk he, al die kleuren, weet ook nog niet zo goed welke fiets, maar heb al een grote neiging naar de Batavus Mambo. Hoop dat ik de papieren snel binnenkrijg dan kan ik naar de fietsenboer.

19. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Ik heb ook de mambo deluxe, de witte ;) ben er erg blij mee :)

20. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hoe weet je dat die roze mat is dan? Ik heb beide helaas nog niet in t echt gezien, maar heb de witte besteld. Die vond ik mooier.

Deel Deze Pagina