even t gevoel van me afschrijven hier ( verdriet )

Discussion in 'De lounge' started by Annemarie76, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Vanmiddag vieren we mn pake z'n 88e verjaardag.. ( dinsdag is hij jarig)
    Dit is de eerste verjaardag zonder beppe, die september overleden is..
    Van pake weet ik dat hij heeft gezegd ook grag naar beppe te wilen, maar voor de kinderen en kleinkinderen hier nog even blijft. Ik had beppe graag willen vertellen dat ze voor de derde keer oerbeppe ( overgrootmoeder) word, maar in de hoop dat ze het vanaf "boven" mee maakt heb ik het tegen haar foto gezegd..

Ik mis mn beppe.. Ik weet dat ze heel ziek was en heel veel pijn had en dat dat nu allemaal over is.. Geen artsen die bij welke kwaal ze ook aanklopt het meteen op haar overgewicht gooit..

We wonen zo'n 3 kwartier rijden van pake.. dus even langs om een bakje koffie blijft er vaak bij.. Ik voel me daar best wel schuldig over.. Ook is een bezoekje aan hem "moeilijk".. Ik weet niet goed waar ik met pake over moet praten.. Beppe kletste honderduit..

Aan de ene kant heb ik "best zin" in vanmiddag, maar aan andere kant vind ik het ook moeilijk.. Ondanks dat ik weet dat de hele familie er vanmidag is ( oom's tante's , neefjes en nichtjes, Oud-tante) . Er ontbreekt voor mijn gevoel iemand.. Mijn moeder en tante kennende zullen zij dat gevoel ook hebben.. Maar ja.. I have to deal met mijn eigen gevoel.. zeg maar..

Weet je.. soms is het zo'n gewoonte.. bijvoorbeeld als ik aan t koken ben en de jus word niet bruin ( bij gebrek aan zakje juspoeder) dan zou ik beppe even bellen voor raad.. En laatst stond ik al met de telefoon in mn hand.. maar ja.. Hierboven is geen telefoon.. tenminste.. niet dat ik t weet..

Vaak denk ik aan de fijne herinneringen die ik heb aan "vroeger" en meestal word ik er blij van.. maar soms dan mis ik haar zo ontzettend.. zoals nu...en dan word ik heel verdrietig..

2. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En dan is er niks anders dat een mens je zeggen kan dan "sterkte."
    Ik hoop dat je haar aanwezigheid mag voelen onder alle familieleden vanmiddag. 't Is mooi dat je haar zo herdenkt!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het stuk mbt pake wel willen bezoeken maar niet weten hoe je het gesprek gaande moet houden, komt mij erg bekend voor. Ook hier was beppe altijd degene die het gesprek gaande hield. Mijn beppe is nu drie-en-een-half jaar geleden overleden en soms gaan mn zusje en ik samen naar pake.... om maar wat gespreksstof te hebben.

Hoop dat je vanmiddag ondanks het verdriet een goede middag zult hebben met pake en de familie. In ieder geval gefeliciteerd met pake's verjaardag.... de mijne wordt in mei 87.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:cry:

Mijn lieve moeke en voke leven gelukkig nog maar zijn sinds een paar maanden ook aan het 'sukkelen' en ik ben zooooo bang dat dat verdriet er sneller gaat komen dan ik wil/verwacht,...

Ik denk dat ik tegen m'n voke (dat is ook zeker niet de 'prater' in huis) wel over ons moeke zou beginnen en hem laten weten hoe hard ik haar mis en herinneringen ophalen. Ik zou hem ook erkennen in zijn verdriet want hij geeft wel aan dat hij haar enorm mist en eigenlijk zelfs liever bij haar wil zijn... Laat hem weten dat je dit gevoel begrijpt en dat je hoopt dat ze in de toekomst terug samen kunnen zijn!
    Misschien doet het hem deugd om dit te horen?

Heel veel sterkte gewenst!
    Liefs!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dankje wel voor de warme reactie's

Het was gistermiddag een fijne middag.. Pake genoot volop van de aanwezigheid van de kinderen, kleinkinderen en achterkleinzoontje..

Toen we net binnen kwamen, mn man en ik, werd ik na t feliciteren door een goede vriendin van de familie meteen weer mee naar buiten genomen, de zaal uit.. Ze had iets voor me en wilde dat nu geven..

Uit t verhaal bleek dat beppe nog sokjes had gebreid.. die eigenlijk voor t kleintje van een ander nichtje van ons bestemd was, maar omdat zij NIET de moeite hebben genoemen ( en dus niet het fatsoen hebben gehad) een geboorte kaartje naar pake en beppe te sturen stonden ze bij deze vriendin op de kast.. toen ze hoorde dat mijn man en ik een kleintje krijgen heeft ze de sokjes ingepakt en aan mij gegeven.. Ik heb zo gehuild van blijdschap... Ik vind t zo bijzonder toch iets te hebben voor ons ukkie dat mijn beppe gemaakt heeft..

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Geniet van de sokjes voor jullie ukje!

En wat betreft gespreksstof, die heb je toch genoeg namelijk jullie ukje, neem gewoon wat fototjes mee van de gekochte en bestelde spulletjes en de echo's en dan is er genoeg om een uurtje mee vol te maken.

Share This Page