Hoi Dames, Vanwege een persoonlijk spaardoel, zou ik graag +- €60,- per maand bij verdienen, naast mijn huidige baan. Voor de nieuwsgierigen onder ons: ik wil graag een tattoo laten verwijderen, en met mijn afmeting zal ik ongeveer dit bedrag nodig hebben. We komen niks te kort, maar 60 euro per maand extra uitgeven betekent ook 60 euro per maand minder sparen wat voor ons +- 15% minder is dan wat we nu sparen. Dat vind ik net iets te veel. Maar die tattoo.... die zit me toch ook wel in de weg. Keuzes keuzes!!! Ik zit steeds te denken... iets van thuiswerk / kranten of iets? Of zal dat echt niet interessant zijn ivm inkomstenbelasting? Meiden als jullie ideeën hebben, brand los! En als straks blijkt dat het niet handig is.... tja, dan heb ik in ieder geval wat opties bekeken.
tja, ik zou dan zeggen, ga zwart schoonmaken. zullen hier vast veel mensen commentaar op hebben, maar je bent geen bijstandtrekker, je werkt dus draagt ook al belasting af, ik zie in zo'n geval dus het probleem niet.
Een cursus geven? Is er iets waar je goed in bent en dat je kunt/wilt overdragen aan anderen? Bijvoorbeeld op creatief gebied?
Ook mijn idee, maar uit zeer betrouwbare accountantsbron: Als je minder dan 24 uur per week op éénzelfde huisadres schoonmaakt, hoef je daar geen belasting over te betalen. (edit, langer zelfs, maar ik post zo nog het wetsartikel..) Wit schoonmaken dus! Ik heb mijn bron nu zo nieuwsgierig gemaakt dat hij het wetsartikel opzoekt om het zeker te weten
Schoonmaken Strijkservice Verstelwerk (als je goed met een naaimachine overweg kunt) Honden uitlaten Babysitten Catering Weekendtaxi
Dat is de wet dienstverlening aan huis. De opdrachtgever (degene die jou inhuurt om schoon te maken) hoeft geen loonbelasting in te houden. Dat betekend echter niet dat er helemaal geen belasting hoeft te worden afgedragen. Degene die het inkomen ontvangt moet dit gewoon in z’n aangifte inkomstenbelasting verwerken en betaald daar dus belasting over (als je boven een bepaalde grens komt).
U doet huishoudelijk werk voor iemand Lees voor Doet u als particulier huishoudelijk werk in en om het huis voor een particuliere opdrachtgever? En doet u dit minder dan 4 dagen per week? Dan geldt voor u de regeling dienstverlening aan huis. Volgens deze regeling bent u niet in loondienst. Uw opdrachtgever hoeft daarom geen loonbelasting, premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen in te houden op uw opbrengsten. U krijgt daardoor de afgesproken vergoeding voor uw werk volledig uitbetaald van uw opdrachtgever. U moet over uw opbrengsten wel inkomstenbelasting, premie volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet betalen. Daarom moet u uw opbrengsten opgeven in uw aangifte. Als u in aanmerking komt voor de regeling dienstverlening aan huis, bent u niet verzekerd voor ziekte, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Wilt u wel verzekerd zijn? Dan kunt u een vrijwillige verzekering afsluiten. Meer informatie hierover kunt u krijgen bij het UWV. Meer dan 3 dagen werken Doet u huishoudelijk werk in en om het huis voor meer dan 3 dagen bij dezelfde particuliere opdrachtgever? Dan bent u meestal in loondienst. Uw opdrachtgever moet dan loonbelasting, premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen inhouden. Ook moet de opdrachtgever de werkgeversheffing Zorgverzekeringswet voor u betalen. Toeslagen Ontvangt u 1 of meer toeslagen? Dan moet u uw opbrengsten voor het huishoudelijk werk aan ons doorgeven. Deze opbrengsten tellen ook mee voor het vaststellen van uw toeslagen. Zie ook Voorwaarden regeling dienstverlening aan huis Voorwaarden Lees voor U kunt gebruikmaken van de regeling dienstverlening aan huis, als u voldoet aan de volgende voorwaarden: Het gaat om huishoudelijk werk in en om het huis. U bent particulier (u hebt geen bedrijf) en uw opdrachtgever is ook particulier. U werkt minder dan 4 dagen per week bij elke opdrachtgever. U mag voor meerdere opdrachtgevers werken zolang u maar bij elke opdrachtgever afzonderlijk aan hiervoor genoemde voorwaarden voldoet. Het aantal uren dat u per dag werkt, is niet belangrijk. Werkt u 1 uur per dag, dan geldt dat dus als 1 gewerkte dag. Voldoet u niet aan alle voorwaarden? Als u niet voldoet aan de voorwaarden, bent u waarschijnlijk in loondienst. Uw opdrachtgever is dan verplicht om loonbelasting, premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen in te houden. Ook moet de opdrachtgever de werkgeversheffing Zorgverzekeringswet voor u betalen. Werken via uitzendbureau of ander bedrijf Werkt u via een uitzendbureau of een ander bedrijf? Dan is de regeling dienstverlening aan huis niet van toepassing. U bent dan in loondienst bij het uitzendbureau of bij het bedrijf. Werkzaamheden Lees voor U mag gebruikmaken van de regeling dienstverlening aan huis, als u huishoudelijk werk in en om het huis doet. Voorbeelden hiervan zijn: schoonmaken, wassen, strijken, koken en afwassen onderhouden van de tuin oppassen op de kinderen uitlaten van de hond uitvoeren van allerlei klusjes Bijvoorbeeld boodschappen doen en ophalen van medicijnen. uitvoeren van klein onderhoud aan de woning werken als privéchauffeur persoonlijke en/of medische verzorging Bijvoorbeeld in het kader van een persoonsgebonden budget door een alfahulp, verpleegkundige of familielid. Plaats van de werkzaamheden U hoeft het werk dat u doet niet altijd in of rond de woning van uw opdrachtgever te doen. U mag bijvoorbeeld ook oppassen in uw eigen huis. Ook kan het zo zijn dat uw opdrachtgever hulp nodig heeft en tijdelijk ergens anders woont. In dat geval mag u het werk doen op de plaats waar de opdrachtgever tijdelijk woont. Ander werk Doet u werk of gaat u werk doen dat hier niet is genoemd? En weet u niet of het werk onder de regeling dienstverlening aan huis valt? Neem dan contact op met de BelastingTelefoon.
Je hebt gelijk . Klein misverstandje nadat ik 2x mijn tekst oplas naar manlief om te controleren, en hij zei "ja, klopt". Leermomentje voor mezelf: doe dit niet tijdens de Champions league .
Maar hoeveel kost dat dan? Eenmalig 60 euro hoef je toch niet extra voor te werken lijkt me? En op je huidige werk geen uren extra te krijgen?
O nee eenmalig 60 euro had ik gelijk gedaan! Het is 155 euro per behandeling. 1x in de tien weken een behandeling, en hoeveel je er nodig hebt varieert heel erg, dus valt niet veel over té zeggen. Schoonmaken, niet eens aan gedacht! Misschien een optie inderdaad en zie nog meer interessante dingen. Kijk, zo kan ik mn opties wat uitbreiden. Maar vlijf losbranden! Thnx!!
Yes! Hier hebben ze in de omgeving een garage sale groep op Facebook. Eens in de zoveel maanden kan je je aanmelden en wordt er gezamenlijk een sale georganiseerd waarbij je op de kaart wordt gepind als verkooplocatie. Gratis reclame voor je sale dus. Of gewoon op regionale groepen aankondigen dat je tussen 9-17 een open Garagesale houdt. Werkt vaak ook goed.
Ben je met een doel aan het sparen van het andere geld? Als dit gewoon is als buffer en niet voor een specifiek doel zou ik zeggen dan spaar je die paar maanden dat de behandeling duurt toch 340 euro ipv 400 euro. En desnoods verkoop je wat spulletjes via marktplaats de komende maanden om het weer aan te vullen. Of ga met konningsdag op de vrijmarkt staan met 2e hands spullen of verzin een lucratieve handel voor die dag. Mijn zoon heeft 2 jaar geleden met heliumbalonnen gestaan met koningsdag. Ik heb voor 100 euro foliebalonnen gekocht via Aliexpres, voor 150 euro een heliumtank gehuurd en nadat zoon mij die kosten terug had betaald had hij die dag ruim 800 euro verdient! Super veel voor een kereltje van 6 maar ook handig voor een volwassenen met een doel Dit jaar gaat hij weer met balonnen staan en doet nu naast de balonnen ook gaten schieten erbij voor een prijs. Kleine handelaar in de dop heeft het zelf verzonnen.
mystery shopper ? Zijn grote bedrijven met veel eisen maar bijv ook Roamler of een app die bemyeye heet deze hebben weinig eisen en kun je snel beginnen .
Nu zit ik helemaal te balen, dat hier geen vrijmarkt is met Koningsdag. Zo stom, vrijmarkt is enkel op 5 mei. Enkel voor kinderen op een apart pleintje.