Help ! Aarsmaden! Wie heeft er tips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Tweekids, May 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Dat vroeg ik mij dus ook af. Ik eet vaak rood vlees en heb nog nooit wormen gehad. ( ik klop het even af. :p)

Novastar likes this.
  2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    Doordat er katten in een zandbak/zand gaan koeken etc en kids spelen erin krijg je het ..heeft onze huisarts ooit gezegd

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Het advies om het hele gezin mee te behandelen is achterhaalt.
    Dit is een jaar geleden ongeveer veranderd.
    Het hoeft nu alleen nog bij degene die de wormpjes heeft.

Als je dan voldoende hygiëne in acht houdt is dit voldoende.

Groente en fruit goed wassen. Vlees goed gaar bakken.
    Handen veel wassen, nagels kort. Deurklinken en toilet goed schoonhouden.

4. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Je hebt helemaal gelijk. De huisarts zal verder ook weinig advies meer kunnen geven ben ik bang. Moeder blijft aangeven dat ze bij haar goede hygiëne hebben. De keren dat ze bij ons zijn (om de week) bewijzen het tegendeel. We hebben hier zoveel pilletjes voor die wormen in huis dat we een winkel kunnen beginnen zo snel gaan ze er hier doorheen op twee kinderen. Ik zag je ook schrijven dat het meebehandelen achterhaald is. Wij doen dit inderdaad ook nooit, wel doe ik de wc en klinken enz af met dettol doekjes. Dat blijkt voldoende anders zouden onze gezamenlijke kinderen ze ook heel vaak hebben en die hebben ze tot nu toe nog nooit gehad. Klopt het heel hard af op onbehandeld hout :|

Evanesco likes this.
  5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113

Zijn die wormen in vlees niet een heel ander soort? zijn volgens mij wat minder onschuldig dan aarsmaden.

Wij hebben het 1x meegemaakt. Beiden dochters hadden ze en uit voorzorg hebben mn man en ik die pillen ook maar genomen. Na dag of 3 waren al die krengen dood.

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Oooh bah. Lijkt me vreselijk. Opgegroeid op een boerderij en nog nooit gehad. Ben ik de enige die echt al misselijk word bij t idee? Hoop echt dat m'n kinderen t. Ooit krijgen en zowel is m'n man de Sjaak :roflmao:

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Misschien hebben ze daar een zandbak in de buurt of speeltuin met zand waar de besmetting plaats vind? En dat jullie misschien minder besmettingsbronnen in de buurt hebben of daar minder komen?
    Ik vind ze ook vies hoor, bah!

Share This Page