vraagje over morfinegebruik..

Discussion in 'De lounge' started by mavi derya, Mar 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Mijn man gebruikt oxycodon 10mg. Retard hij moet 2x per dag 1 tablet. 1 tablet werkt ongeveer 12 uur.
    Hij wil er maar 1 innemen per 24 uur omdat hij last heeft van de bijwerkingen hij is vooral duizelig en een beetje licht in zijn hoofd. Hij denkt dat als hij er 2 inneemt per 24 uur dat hij dan dubbel zoveel last krijgt.
    Maar ik denk dat hij dan juist minder last heeft omdat je een spiegel opbouwt in je bloed?

Weet iemand die er verstand van heeft wie gelijk heeft?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heb ook morfine geslikt en indd gewoon 2 per dag. Het duurt ongeveer 2 weken voor je lichaam echt gewent is en vooral de eerste dag kun je vervelende bijwerkingen hebben. Zelf was ik vooral misselijk , moe, duizelig etc. Na 2 wk niks geen bijwerkingen meer.

Even doorzetten dus en indd 2x per dag dan wen je sneller omdat het continu in je bloed zit .
    Eventueel kun je ook morfine pleisters vragen ( butrans meen ik) dan hoef je elke 24 uur nieuwe pleister plakken of sterke 1x per week

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik slik sinds mijn 26ste al 3 maal daags 1 tabletje oxycodon 10 mgr.

Hij moet het gewoon 2 maal daags gaan slikken want als je geen spiegel in je bloed opbouwt dan zal het ook nooit echt helpen en blijft hij zich slecht voelen.
    Het is zeer heftige medicatie maar als hij het gewoon 2 keren per dag inneemt dan helpt het het beste, in het begin kun je bijwerkingen hebben, vandaar dat je de eerste weken ook echt geen auto mag rijden en zo want dat is gevaarlijk.

Het is eventjes een kwestie van doorbijten maar weet zeker dat als hij het een paar weken 2 maal daags slikt, hij er echt blij mee is.
    Dan helpt het optimaal en denk eraan, als hij het langer dan 6 weken slikt en hij moet er op een gegeven moment mee stoppen, NOOIT in 1 keer stoppen maar rustig afbouwen!

Tijdens mijn zwangerschap heb ik het geslikt tot 32 weken volledig en toen 3 weken afgebouwd en vanaf 35 weken niet meer, ik heb echt flink zitten afkicken ondanks dat ik netjes afgebouwd had.
    Na de bevalling, ben ik eigenlijk direct weer begonnen met mijn oude dosis en ben er direct weer aan gewend maar goed, mijn lichaam is er na al die jaren zo aan gewend, dat is niet te vergelijken met iemand die het pas voor de eerste keren slikt, dan is het echt wel heftig.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, geen auto rijden de eerste twee weken.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Juist 2x per dag innemen. Met 1x per dag bouw je geen spiegl op. Hij zal zich dus altijd zo belabberd voelen. Want wat er nu gebeurd is dst de pil uitgewerkt is en grotendeels verdwenen is uit zn bloed. Vervolgens neemt hij een pil en er komt weer ineens een stoot medicatie in zn bloed met de nodige bijwerkingen. Als hij ze elke 12 uur neemt dan zakt het niveau in zn bloed niet. Dat blijft constant. De bijwerkingen blijven dan ook constant en zullen na ongeveer 2 weken verminderen of weg gaan. En inderdaad niet autorijden in die periode. Dat is echt gevaarijk en je hebt echt een groot probleem als er wat gebeurd met die pillen op.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hij rijdt inderdaad geen auto. Als het goed is wordt hij de 30 ste geopereerd aan zijn hernia en heeft hij het niet meer nodig. Bedankt voor de antwoorden!

Share This Page