Afbouwen en harde, pijnlijke plek in borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hallo!

Na ruim 14 maanden heb ik - uit puur lijfsbehoud- ervoor gekozen om de BV helemaal te gaan stoppen. Ik heb het straks bijna 9 maanden langer volgehouden dan ik eigenlijk van plan was en ik ben óp.

Ze dronk nog 3x per dag bij me: rond 6.30 in de ochtend, om 19.30 als ze naar bed gaat en om 23.30 voor de nacht. Vooral die laatste voeding brak me ook op en omdat die ook het kleinst was, heb ik die per afgelopen vrijdag afgebouwd.

Nu heb ik voor het eerst sinds ik BV geef een harde en pijnlijke plek in mijn rechterborst. Ik masseer hem en gebruik warmte. Maar ik ga mijn dochter natuurlijk niet vaker aanleggen, ook al is dat het advies bij een (dreigende?) verstopte melkklier.

Maar wat dan wel?

Ik ben dus benieuwd naar een tip om deze pijnlijke toestand een halt toe te roepen, zonder juist weer meer BV te gaan geven. Ik ben wel benieuwd of die er ook is...

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Probeer op de momenten dat je voedt de borsten goed leeg te maken. Als je baby dat onvoldoende doet zou je nog heel even kunnen na-kolven? ;)
    Misschien is dat slechts een paar dagen nodig.
    Het is belangrijk dat de borsten na een voeding soepel zijn en er geen harde plekken overblijven. Dit verkleint de kans dat het op een ontsteking uitdraait.

succes
    Linda

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb inmiddels de huisarts er even naar laten kijken en hij is bang voor een cyste. Mede omdat het niet weggaat en ik geen koorts enzo heb.

Maandag krijg ik een mammografie. Ik zal laten weten wat het was..

Deel Deze Pagina