Joey heeft na zn geboorte last gehad van KMA waar hij gelukkig overheen is gegroeid.Hiervoor kreeg hij Nutramigen. Als hij veel zuivel op heeft uit dat nog wel eens op zn huidje en heeft licht eczeem maar verder gaat alles prima. Ik vroeg me alleen af wat jullie bij de 2e aan flesvoeding geven. Gelijk koemelk vrij of hypo allergeene flesvoeding of gewoon de standaard flesvoeding?
Daar zit ik ook over na te denken bij een evt. 2e kindje. Ik wil sowieso proberen bv te geven en anders gewoon hypoallergeen denk ik. Je weet nu waar je alert op moet zijn dus kun je snel genoeg overstappen naar een pepti, nutramigen o.i.d.
Ik lees ook mee! Ik gaf bv maar door het teruglopen een klein flesje Nutrilon gegeven waar ze enorm heftig op gereageerd heeft. Uiteindelijk deed ze het goed op Friso Allergycare of Nutramigen. Nu wil ik weer bv gaan geven maar ben zo bang dat het niet goed loopt en dat dit ventje dan wellicht ook zo heftig gaat reageren op de hypo-allergene voeding omdat dit misschien dan niet voldoende bewerkt is en we weer direct naar de spoedeisende hulp kunnen. Maar direct beginnen met de Allergycare is ook zo wat..
maar over het algemeen raden ze geloof ik hypoallergene voeding aan bij een broertje of zusje met kma.
Umm85, agos dat is ook wat meid! En is je meisje ook getest op KMA? Hoop dat we hier ons antwoord kunnen vinden!
mama1987, dat is ook wel zo alhoewel het hiet 6 weken heeft geduurd voor ik serieus werd genomen en naar de KA mocht!
Ja alleen dmv een bloedtest en de prikjestest op haar rug, provoceren willen ze nog niet aan beginnen. Het gaat nu wel weer helemaal goed met dr en ze drinkt nu lekker dr sojamelk gelukkig. We moeten binnenkort weer naar de ka, zal het daar ook eens vragen.
Umm85, bij mijn dochter kwam de KMA pas na 6 maanden aan het licht omdat ik gelijk ben begonnen met hypoallergene voeding en met 6 maanden wilde overstappen naar standaard. Waarschijnlijk was er niks aan de hand geweest als ik gewoon hypoallergeen was blijven geven omdat ik die allergie dan niet 'aangewakkerd' had. Dus ik zou gewoon hypoallergene voeding proberen als de bv niet lukt.
Ja dat is ook zo wat.. aan de ene kant ben ik wat dat betreft wel 'blij' dat onze dochter zo heftig reageerde en het meteen duidelijk was.. want die vreselijke tijden die men moet doormaken wat ik hier weleens lees is ook niks.
Truusdemier, ik ben al 3 maanden het tobben! Ze namen mij ook niet serieus omdat ze niet extreem reageerde, maar in mijn ogen wel heftig genoeg. Ze krijgt uitslag, buikpijn, huilerig. Maar zij willen een kind onder de eczeem, krijsend en benauwd zien voordat je serieus genomen wordt denk ik
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de KA! Hier een paar mnd terug een bloedtest gehad maar kwam niets uit (gelukkig) provoceren hebben we met de 3 mnd gedaan en na 1 flesje was die reactie zoooo hevig.. Was echt overduidelijk!
Truus, ja ik kan maandag het recept ophalen. Alle pakken Pepti die ik tot nu toe zelf heb gekocht kan ik helaas niet meer declareren. Maar het belangrijkste, ze nemen me eindélijk serieus!
Mijn/Joey's KA had uit zichzelf de datum van de machtiging eerder in laten gaan zodat ik de bonnen nog kon indienen bij Agis. Zou er gewoon om vragen!
In jouw geval kan he tdan slim zijn om ongeveer een dag of 10 voor je uitgerekende datum preventief op koemelk in je eten te gaan letten, zodat je kind via je melk niet aan koemelkeiwitten blootgesteld wordt. Daarnaast, kijken of je tijdens je overproductieperiode in de kraamtijd even waa voorraad kunt invriezen, zodat je geen kv nodig hebt de eerste maanden.
Dirksmama, ik ken iemand van het forum en haar dochter heeft ook KMA. Zij moest van de VK met 36 weken al op een HA-Dieet omdat zij BV gaat geven. Is koemelk met 10 dagen helemaal uit de moedermelk verdwenen?
Ja ik ga rond de 37 weken met het dieet beginnen. Een voorraadje invriezen in de kraamtijd is een goed idee! Ik heb sowieso al niet ontzettend veel melk en denk dat de gedachte dat het misschien wel niet voldoende zal zijn en ´ik niet weet wat ik dan moet geven´ de melk al terug doen zal lopen. Sowieso liep het de volgende keer al ontzettend terug omdat onze dochter waarschijnlijk al last had van de voeding waardoor ze veel huilde en amper nog sliep en ik oververmoeid raakte.. hoop ook dat dit keer dus niet meer te maken en voor te zijn.
Zo tussen de 10 en 14 dagen zegt men meestal ja. Op zich snap ikdie 36 weken ook wel, omdat je dan natuurlik ook al dicht bij de bevalling zit.
eerste had KMA, kreeg pepti. Bij de 2e na de BV gestart met HypoAllergene FV, daarna Neocate via de ka ivm verdenking KMA, maar bleek reflux te zijn. Dus na dubbelblinde provocatie nu aan de Enfamil AR (ivm reflux).