4 weken korter zwanger na maken echo,wie ook?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by yvonne41jaar, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

Mar 5, 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag zijn we naar het emc geweest en hadden we een echo om de zwangerschapsduur te bepalen.
    Schrokken ons even rot omdat de echoscopiste zei niets te zien :(,tranen zaten er bij mij al maar toen er nog en gynacoloog bij kwam zei hij direct, ik zie een schitterend hartje van 6 weekjes dat keurig klopt! Gelukkig maar
    Uiteindelijk toch wel teleurgesteld dat het nog maar 6 weekjes was maar wel een kloppend hartje, wie heeft dit ook gehad, denkend dat je naar de tien gaat, je harstikke zwange voelt en dan effe vier weekjes minder bent?

2. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Geen vier weken. Wel 10 dagen...... Inderdaad toen ook een beetje teleurgesteld. We wilden het zo rond de twaalfde week gaan vertellen. Dat was toen bijna. Maar toen we 'terug' werden gezet, moesten we het opeens weer twee weken voor ons houden :(

3. Seth

Seth Niet meer actief

geen ervaring.... maar zag je topic titel en dacht huhhhh ???

hoe kan dit nou...?:(:(

wanneer heb je dan positief getest...? bedoel scheelt een maand...... dan zou je zowat positief testen voordat je uberhaupt zwanger bent.... :(:(:(

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Dat klint idd heel vreemd... Nog bloedverlies gehad tussendoor? Miss ben je in de afgelopen 10 weken wel 2 keer zwanger geraakt?? Klinkt natuurlijk ook raar, maar ik heb dit nog nooit gehoord...
    Gelukkig klopte er wel een hartje! Gefeliciteerd! :D

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vraag me dan ook wel af wanneer je positief getest hebt dan?
    Wij werden bij Thirza in eerste instantie 2,5 week teruggezet, (van 11 naar 8,5), wat later weer gecorrigeerd werd met een week, (dus toen scheelde het met de cyclusdatum nog maar anderhalve week).
    Maar ik testte ook pas 19 dagen overtijd positief en achteraf heb ik de innesteling 2 dagen voor NOD gevoeld, dus dat klopte allemaal wel weer bij elkaar....

6. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Niet 4 weken maar wel iets meer dan 2 weken..
    Ik had mijn termijnecho en ging er heen met het idee dat ik rond de 10 weken zat, toen bleek ik maar 7 weken en 5 dagen zwanger te zijn. Was wel een beetje teleurgesteld, maar ik heb een kloppend hartje gezien en dat is het belangerijkst;)

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Bij mij scheelde het ook 2 weken.. D8 een week of 6 te zijn en mocht komen voor een echo vanwege bloedverlies... Daar was dus nog niks op te zien wat ff errug spannend was.. vorige week ook kloppend hartje gezien dus nu wel opgelucht

8. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

Mar 5, 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik heb op 17 mei positief getest, meerdere malen dagen achter elkaar,alle positief.(nod 21 mei) maar begin april ook positief getest en op 24 april toch een bloeding gehad, dus twijfelachtig was of ik toen ongesteld was, bloeding was namelijk heel anders dan anders, licht en kort.
    uiteindelijk werd er gedacht dat dat geen ongesteldheid was ds dan zou ik tien weekjes zwanger geweest zijn.
    ds het viel enorm tegen, 4 weekjes minder (belangrijke weekjes)maar aan de andere kant.....het hartje klopt!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

OK, dan snap ik het :)
    Tja, tegenvaller natuurlijk als je al dach dat je een compleet babytje ging zien! Maar goed, maandje extra tijd voor de babykamer ;)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dan denk ik inderdaad dat er een zwangerschap mis is gegaan, je dit hebt verloren met licht bloedverlies en je meteen weer zwanger bent geworden. verklaart een hele boel.

het hartje klopt gelukkig en dat is al een goed teken

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dan denk ik dat het in april toch fout is gegaan en je nu opnieuw zwanger bent. Dan zou de echo wel kloppen met je zwangerschapsduur. En dat is op zich wel een geruststelling, want een verschil met vier weken is over het algemeen niet zo'n goed teken. Maar bij jou klopt het wel met de laatste data.

Share This Page