Ik geef mijn dochter sinds ruim 3 weken friso comfort omdat ze van omneo niet poepte. Nou is haar ontlasting al vanaf het begin van de friso erg wisselend. Gisteren was het ineens keihard en echt een drolletje en vandaag was het weer zo dun dat het haar luier uitliep.. Zo'n luier heeft ze eigenlijk wel elke dag, soms meerdere keren. Dan poept ze zich er helemaal onder. Ik twijfel al een tijdje of ze misschien een kma aan het ontwikkelen is aangezien ze ook krampjes heeft, heel onrustig is en als ze wakker is bijna nooit tevreden en ze overstrekt. Ze heeft geen eczeem maar wel veel pukkeltjes op haar wangen en voorhoofd. Ook slikt ze haar voeding veel terug omdat het steeds omhoog komt. Nou twijfel ik om over te stappen naar andere voeding, ik ben bang dat ze er misschien zelfs meer last van krijgt omdat de overstap van omneo naar comfort dus ook niet zo'n succes was. Het cb zei dat ik wel pepti kon gaan geven omdat zij ook twijfelden aan een kma of niet. Maar is dat niet een beetje 'overdreven' om dat te gaan geven? Kan ik niet beter friso hypoallergeen preventief oid gaan geven? Kijk, ik wil natuurlijk alles wel geven als ze echt een kma heeft, maar ik ben bang dat als ze dat niet heeft ze nu helemaal geen koemelkeiwitten krijgt en ze dan straks met bijvoeding weer erg moet wennen aan koemelk. Of is dat onzin? Ik geef trouwens ook sab simplex en heb wel het idee dat dat een beetje helpt tegen de krampjes. Het 'zorgwekende' vind ik dat ze zo ontevreden is steeds en veel kreunt. Ik ga overigens al met haar naar een osteopaat, haar voorkeurshouding wordt wel beter maar de rest van de klachten (nog) niet. Kan iemand mij adviseren? Ik merk dat ik ook niet veel wijzer wordt van het cb..
Hypo-allergene voeding is alleen ter preventie. Als er eenmaal klachten zijn, dan kun je beter Pepti gaan gebruiken. Mijn zoontje heeft 4 weken Pepti gebruikt, maar bleek gewoon eczeem te hebben, dus inmiddels geven we weer gewone flesvoeding. En dat is gewoon zonder problemen. Voor zijn eczeem krijgen we nu een zalfje. Als je Pepti gaat gebruiken, dan zou ik dat wel in overleg met de CB-arts of huisarts doen. Mocht je dan gaan provoceren, dan kun je vaak deze voeding door je verzekerng vergoed krijgen. Je klachtjes klinken inderdaad als een koemelkallergie. Ik weet niet wanneer je weer naar het CB moet, anders even naar de huisarts?
Hier hetzelfde probleem alleen heeft coby geen pukkeltjes en eczeem. gebruik nu ongeveer 4 weken de friso comfort. Daarvoor had ik ook omneo maar daar kreeg coby erg harde ontlasting van. Coby heeft nu 5 a 6 poepluiers op een dag soms echt waterdun loopt de luier uit, lijkt me niet echt goed. Ik twijfel zelf ook of het bij haar kma is of niet. Anita
@Sassie Ik heb al overlegd met het cb. De wijkverpleegkundige had al gezegd dat ik pepti mocht gaan proberen als ik het zelf niet vertrouwde aangezien Lune 'vage' klachten heeft en ze het zelf ook niet goed weet. Ze heeft met de arts overlegd en ik heb een formulier thuisgestuurd gekregen om op te schrijven wat haar klachten zijn en na 4 weken te provoceren en dan de klachten te beschrijven. Als er kma zou blijken kon ik het dan vergoed krijgen. Maar we twijfelen allebei omdat het soms ook ineens wat beter gaat met de klachten. Ik vind het echt heel lastig! @Anita Vervelend he? Heeft Coby ook andere klachten?
Ja het is inderdaad erg vervelend en ik heb al zoveel geprobeerd. Coby heeft de volgende klachten: Veel poepen wel 5 tot 6 luiers op een dag Met veel witte stukjes soms erg winderig hoesten ze lijkt niet verkouden veel niezen al vanaf de geboorte veel de hik vooral heel heel veel huilen inbakeren helpt gedeeltelijk Coby was trouwens dysmatuur 1900gr maar dit heeft er vast niets mee te maken Anita
Lune heeft ook eigenlijk alles wel wat jij omschrijft. Ze is ook zo onrustig.. De enige manier om haar rustig te krijgen is op de arm wiegen. Lune was trouwens prematuur, 6 weken te vroeg en woog 2330 gram. Toeval?
Toeval zou kunnen Coby is een dag ouder is geboren met 40 wk en 3 dagen ze was nog kleiner als een babypop 43 cm. Hier soms ook veel onrust en huilen, nu ook erg rode wangen, geen koorts en voor tandjes lijkt me het nog wat te vroeg. Coby heeft nu ook veel last van slijmvorming. Vanmorgen weer een luier vol alles zat eronder en dat op de vroege morgen. Anita
Lune is ook wel snotterig af en toe. Je hoort dan zo'n rocheltje met ademen. Maar heeft ze ook niet altijd.. Als ze nou altijd deze klachten zou hebben dan zou ik direct overstappen maar soms heeft ze ook nergens last van. Wel wil ze absoluut niet alleen liggen. 's Nachts slaapt ze alleen als ze op mijn borst ligt en overdag wil ze ook absoluut niet alleen liggen, dan gaat ze tekeer! Echt krijsen. En op de arm is ze stil.. Daarom vraag ik me ook af of er dan wat is want als ze last van iets zou hebben zou ze op de arm toch ook nog verdrietig zijn? Ik loop nu met een draagdoek want het is echt geen doen om haar te laten huilen en op de arm de hele dag kan ik zelf niks meer.. Ik word langzamerhand een beetje moedeloos..
Ben je al overgestapt op de pepti? Ik heb gister voor Coby friso intensief H.A gehaald, zie wel wat verschil met deze voeding Coby zit minder vol en rochelt niet meer. Maar nu het probleem ze lust het niet en drinkt maar halve flessen, van de friso comfort drinkt ze 150+5 de hele fles leeg. Ik heb Coby overdag in de puckababy dit gaat primze slaapt nu 3 a 4 uur achterelkaar, door de onrust houdt ze zichzelf wakker met maaiende armpjes miss is dit een idee. Anita