dag dames, 29 mei afgelopen zondag ben ik bevallen, het is nu alweer zaterdag en ik kan nog steeds niet na de wc voor de grote boodschap. ik heb ook niet het ghevoel dat mn buik vol zit en ik heb geen aandrang. zijn er meer vrouwen waarbij het zeker een week of langer heeft geduurt voordat er weer ontlasting kwam? ik begin me nu wel een beetgje zorgen te maken...
Dat hoor je inderdaad wel vaker, ik had er zelf gelukkig geen last van. Heb je nog kraamzorg? want die houden dat vaak wel in de gaten. Anders zou je bij de apotheek lactulose kunnen halen, om de boel wat op gang te helpen. Dat kan zonder recept.
Hou je niet van tuttifrutti? Mijn schoonmoeder heeft kilo's voor me gemaakt in het begin, omdat ik als de dood was dat mijn ontlasting te hard zou worden
Komt vanzelf hoor. Bij mij rond 5 a 6 dagen. je kunt een beetje olijfolie nemen. En veel water drinken. Het valt altijd mee. Beetje raar om te schrijven misschien maar als je net drukt lijkt het net of het niet lukt. mischien een heel klein beetje pijn. Maar daarna gaat het gewoon goed. Ik had een knip en scheur en het ging altijd goed.
is heel normaal hoor dat het een tijdje duurt. En als je aandrang krijgt en je vind het eng, dan kan je lactulose nemen, dat is geen laxeermiddel, maar maakt je ontlasting zachter, ik heb er veel profijt van gehad
Bij mij duurde het ook een hele tijd voordat ik weer durfde. Ik heb toen op aanraden van het ziekenhuis een microlax laten zetten door de kraamverzorgster. Er was toen geen houden meer aan. hihihihi Ik heb dit één keer gedaan en toen kwam het daarna weer zelf op gang. Succes Groetjes Sjoelke
Ik kreeg van de kraamhulp 4 dagen anders zou ik een clysma krijgen. Dag vier nog geen ontlasting maar wel last van winderigheid. Dus mocht van haar nog een dag 5 aan kijken. Gelukkig kwam het toen.
Bij mij heeft het ook n dag of 6 geduurd.. Toen mijn hechtingen eruit gingen op dag 6, leek het wel alsof het opeens op gang kwam (psychisch?) Deed wel erg pijn de 1e dagen bij mij, veel drinken en vezels en fruit eten!
Bij mij duurde het van zondag tot donderdag. Maar wat bij mij heel erg meespeelde is dat ik op 't eind van de zwangerschap 2 a 3x per dag moest en daarna zoveel ruimte in mn buik had dat ik niet zo'n aandrang meer had. Kon ook niet persen ivm keizersnee. Lactulose is trouwens niet het beste idee, kan je beter microlax halen. Als je van boven laxeert terwijl er wellicht van onder verstopping is ( een grote prop harde ontlasting is na een week niet vreemd ) dan heb je een probleem. Beter van onderen laxeren met een microlaxje ( Doen we op mn werk ook in de verpleging )
Als je geen aandrang hebt, is het geen probleem. De meeste vrouwen krijgen op dag 4 weer ontlasting, maar een week is niet vreemd. Als je moet en niet kunt, zou ik microlax gebruiken. Nu kun je gewoon goed drinken, bruin brood, fruit (pruimen, kiwi's, sinaasappel, peer en druiven laxeren geloof ik), gedroogd fruit, noten e.d. eten. Roosvicee laxo is ook een optie. Maar ik zie dat je op 29 mei bent bevallen, dus ik neem aan dat je inmiddels wel ontslasting hebt gehad.