cyclus vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sun01, 25 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    He dames,
    Even een vraagje
    Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil geslikt (de allerlaatste trouwens ;) )
    En ik ben nu dinsdag ongesteld geworden. Dat betekend dat ik vanaf die dag moet gaan tellen om te zien hoelang mn cyclus is toch? En tot wanneer tel je? De eerstvolgende keer dat ik weer ongesteld word?

2. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Klopt helemaal! Al is dit nog je onttrekkingsbloeding, maar wel dag 1 van je cyclus. Die gaat tot de dag dat je ongesteld wordt.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh top! Bedankt voor je snelle reactie!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

De eerste dag dat je helderrood bloed verliest is de eerste dag van je cyclus.

Als je bijvoorbeeld op dag 30 ongesteld word dan is de lengte van je cyclus 29 dagen en is dag 30 weer de eerste dag van je nieuwe cyclus.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja. Alleen klopt het niet helemaal. Je spreekt namelijk nog niet van je eerste natuurlijke cyclus. Daarvoor moet je eerst je natuurlijke menstruatie hebben gehad.
    Je hebt nu alleen nog je pilbloeding gehad.
    Dus stel dat je cyclus tot aan je eerste natuurlijke menstruatie 25 dagen duurt, dan wil dat niet automatisch zeggen, dat je cyclus vanaf eerste natuurlijke menstruatie tot aan de volgende natuurlijke menstruatie ook wel 25 dagen zal gaan duren.

Er is ook een kans dat je natuurlijke menstruatie op zich laat wachten. Dit kan door zwangerschap komen, maar ook doordat je lichaam weer op gang moet komen zonder pilhormonen. Van mijn pilbloeding tot mijn eerste natuurlijke menstruatie duurde het bijvoorbeeld destijds 126 dagen. Maar de meeste vrouwen worden gelukkig sneller natuurlijk ongesteld.

Succes, hoop dat je gauw zwanger mag zijn!

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh goed dat je het zegt! Dankje

7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Klopt ja! Dan weer ik in elk geval vanaf wanneer ik kan gaan tellen. Ben heel benieuwd hoelang het duurt voordat mijn eerste natuurlijke menstruatie op gang komt.

Deel Deze Pagina