Hallo, Ik gebruik geregeld zwarte gemalen peper door het eten. Met zo'n molentje. Ik gebruik dan behoorlijke hoeveelheden. Nou ja, gewoon dat het eten een beetje pittig is. Nou heb ik laatst gelezen dat het gebruik van zwarte peper wordt afgeraden tijdens de zwangerschap?! Klopt dit? En zo ja, waarom? Is het schadelijk voor de baby ofzo? Want ik heb zelf geen last van mijn maag. Alvast bedankt!
volgens mij mag je gewoon peper eten hoor, alleen als je last hebt van maagzuur raden ze kruiden af, maar als je dat niet hebt...
Volgens mij mag je zwarte peper ook gewoon gebruiken. Genoeg landen waar ze standaard pittig eten, die eten ook niet allemaal opeens peperloos Maar voor maagzuur of geirriteerde darmen is het soms beter om wat milder te eten. Dus denk dat het daarvandaan komt..
Er werd mij zelfs aangeraden, dat als ik mijn eten wat meer smaak wilde geven, om dan liever meer peper en andere kruiden te gebruiken en wat minder zout (i.v.m. bloeddruk, die overigens goed is en dat wil ik graag zo houden ). Het enige nadeel is inderdaad dat je meer last kunt krijgen van maagzuur....maar ach, je moet er wat voor over hebben he!