Mijn dochter 14 maanden schommelt erg tussen 1 en 2 slaapjes op de dag de laatste paar dagen is het maar 1x slapen maar kan wel merken dat ze sommige uurtjes wat minder in haar hum is, als ik haar bezig hou (stukje fietsen of iets) gaat het wel hebben jullie kinderen ook last van de overgang van 2 naar 1x slapen
Onze dochter heeft het zelfde is nu anderhalf en ik bekijk het per dag. De ene dag 1x en dan weer eens 2x kan het altijd goed merken als het slaap tijd is. Ik probeer daar een beetje flexibel in te zijn. Lastig hè die overgang!
Ja was hier ook lastig.. Inderdaad per dag bekijken hoe ze "het trekt" Heel soms gaat ze nu nog wel eens 2x als ze erg moe is na 2 dagen KDV bijvoorbeeld. Toen ze 1x ging slapen sliep ze eerst ook maar een uurtje of anderhalf uur. Dat schoot ook niet op. Langzaam is dit ook naar twee uurtjes verschoven..
Ik ben bezig met naar 1 slaapje.. Van de twee die hij er deed sliep hij pas na een uur en het slaapje was ook maar een uur.. Rekken (wandelen) tot 12/12.30u. En net wat Amytje zegt, het ene slaapje is niet heel lang. Na een uur wakker. Vandaag, na 2dgn kdv, 2uur geslapen Hij zal er aan moeten wennen denk ik!
Bij ons heeft de overgang ook wel een tijdje geduurd. Nu zit hij inmiddels aardig in het ritme met één slaapje. (meestal in elk geval een uur en soms ook wel langer) Hij slaapt nu na de lunch (rond een uur of 13u) Heel soms komt het voor dat hij na Muziek op schoot in slaap valt op de fiets. Dan leg ik 'm thuis meteen weg (11u) en probeer dan of hij later op de middag nog een slaapje wil doen, maar dat lukt haast nooit, hihi. Dan inderdaad bezighouden tot het avondeten. (even naar het speeltuintje, of buiten ballen, of stoepkrijten in de tuin, of boekjes lezen, etc. Zichzelf vermaken lukt hem dan niet meer zo goed )
Inderdaad, lastig die overgang. Onze dochter vindt de ochtend vaak ook nog lang. Wat hier helpt is om 11.30 uur gaan lunchen. Het is wel vroeg, maar ja... Dan kan ze om 12.00 uur stipt haar bedje in. Dan slaapt ze lekker tot 14.00/14.30 en dan kan ze er weer tegen.
Ik ga rond 10.30u even wandelen.. 11.15u terug, 11.30u lunchen, spelen tot 12.15u en bedje. Hoe laat worden jullie kindjes wakker 's ochtends? Wij zitten nu in de fase om 6.15/6.30u.. Laten hem zo lang mogelijk liggen kletsen.
Na een week 1 slaapje ligt hij nu toch in bed.. Oogjes wrijven, jengelig.. Baal er wel van!! Hij sliep heel goed (12.30-15.00) Ben wel elke ochtend even wezen wandelen, maar nu al tijdens fruit moe zijn en wandelen gaat niet met dit weer.. Herkenbaar?
Zo ging dat hier ook een tijdje hoor. Ik bekeek het echt per dag. Waarom baal je er van? Is niet erg toch? Morgen weer een nieuwe dag
Is ook, morgen nieuwe dag.. Zal moeten, moeten morgenvroeg weg dus hij kan alleen 's middags slapen.. Maar hij heeft nog nooit zo lang en lekker geslapen Ik genoot er zelf ook een paar dagen van!