Wie weet oefeningen bij lage rugpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mijnhumpie, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n last van mijn onderrug. Kan volgende week donderdag bij de fysio terecht, maar ik dacht: misschien weet iemand hier op het forum wat oefeningen die ik vast kan doen thuis?

Ik wil natuurlijk niet zomaar wat gaan doen, maar wellicht zijn hier dames die ook oefeningen hebben meegekregen van een fysio/verloskundige/zwangerschapsgym?

Ik hoor ze graaaaaaaaaaaaaag! :) Alvast bedankt!!

2. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik ben al jaren bekend met chronische lage rugpijn en heb een half jaar gerevalideerd. Deze oefeningen kreeg ik toen:
    -Op knieen zitten, voorover buigen en dan rug hol en bol maken.
    -Op een skyppybal zitten en heen en weer bewegen, om los te maken.
    -Op je rug liggen en benen optrekken tot borst (zal wat lastig gaan:D) en benen naar links en rechts bewegen. Dit zijn wat dingetjes die ik toen kreeg. Nog wel meer hoor, maar vooral met bepaalde apparaten.

Snap dat het erg lastig is nu, weet niet of dit allemaal kan met je zwangerschap. Ik hoop dat de fysio wat verlichting biedt.

3. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een ellende zal dat voor je zijn zeg, al jaren chronische rugpijn :(. Ik heb er nog maar net last van en ben het nu al zat :)

Maar mogen deze oefeningen ook tijdens zwangerschap? Of zijn dit juist oefeningen om tijdens de zwangerschap te doen? Die met de skippiebal zal het overigens niet worden, want ik heb er geen :)

4. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Dank je. Ja, het is erg vervelend. Momenteel gaat het weer wat sldchter, maar kan het handelen.

Ik weet niet of dit mag tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat het snel wat minder is.

Deel Deze Pagina