Regeldag al op de 7de dag?

Discussion in 'Borstvoeding' started by I love my baby, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Hoi dames,

Mijn kleine is maandagmiddag geboren, de eerste dag heeft hij 7 keer gedronken, 2-3 dag 11 keer, 4-5 10 keer, dag 6 9 keer en nu dag 7 heeft hij de hele nacht en dag om de 3 a 4 uur gehad maar sinds 18.00 uur komt hij om de anderhalf uur. Kan het zijn dat hij nu al een regeldag gaat krijgen, of is dat echt te vroeg op de 7de dag?

2. Flubje

Flubje Niet meer actief

misschien begint hij al te clusteren in de avond?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Klinkt inderdaad als clusteren, dus lekker huid-op-huid contact en vaak laten drinken. En kindjes bepalen zelf wanneer ze regelen, vaak doen ze dat voor bijvoorbeeld een groeispurtje (en dan is het vrij voorspelbaar en zie je dat veel baby'tjes dat rond dezelfde tijd doen), maar het kan áltijd, geen enkel kindje is hetzelfde, ligt ook aan je productie natuurlijk. Er is in ieder geval een reden waardoor hij nu meer vraagt en dus je productie wil opvoeren, wat die reden is, doet er niet zoveel toe; lekker aan toegeven en je kindje vertrouwen :)

4. I love my baby

Ow jullie bedoelen dat hij dit echt elke avond kan gaan doen? Dus niet alleen 1 dagje.. Nou we houden hem inderdaad lekker dicht bij ons en ik voed op verzoek. Dat worden heerlijke knuffelavondjes!

Hij kwam trouwens vanacht ook best vaak, maar nu vanmorgen weer om de 3 uur, heb nu wel enorm volle borsten hierdoor!

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Mijn jongste dochter had op dag 5 ook al een regeldag. Ook deed ze vanaf 4 weken tot 5 maanden aan clusteren. Als we bij elkaar waren soms wel van 17.00 uur tot 10.00 uur in de avond. En snachts 2 keer drinken. Maar dat doet ze nu met bijna 8 maand nog.
    Je kunt het beste aan clustereren toegeven. Des te sneller wordt het minder. Het is op zn heftigst zeg maar tot ongeveer een maand of 3

6. Flubje

Flubje Niet meer actief

ja precies, vooral er aan toe geven en niet op de klok kijken. Toen ik die tijden los liet werden we allemaal een stuk blijer :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ergens tussen het eind van de eerste en de tweede week kun je regeldagen verwachten, dus ja. Lekker aanleggen!

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook in de kraamweek al geregeld, maar hij dronk ook overdag om de 1,5 2 uur. Dus het kan wel.

9. I love my baby

Bedankt voor jullie reacties!

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn dochter had ook met 5 dagen oud al regeldagen.

Share This Page