Ik zit met een dilemma. Mijn man en ik hebben voor onze dochter tot nu toe maar 1 naam die we beide leuk vinden. Deze naam hebben we aan onze zoon verteld om te peilen hoe hij hem vind. Blijkbaar heeft hij in zijn enthousiasme aan ons nichtje verteld welke naam dat is (geen drama dom van ons je kan van een 7 jarige niet verwachten zo een geheim te bewaren). Mijn nichtje heeft de naam aan mijn broer en schoonzus verteld. Mijn schoonzus is ook zwanger (15 weken korter dan ik) en belde mij om te vertellen dat ze onze naam al 10 jaar als naam voor een jongen hebben. (Toen ze dat vertelde ging er wel een belletje rinkelen dat ze die naam inderdaad 10 jaar geleden verteld heeft voor als mijn nichtje een jongen was geweest maar heb daar nooit meer bij stil gestaan). Mijn schoonzus hoort pas over een maand of ze een jongen of meisje krijgen. Als het een jongen is ben ik van mening dat ik het niet kan maken "hun naam" te gebruiken. Mijn man denkt daar anders over. Het enige waar ik nog mee zit is het idee dat ik straks onze naam laat schieten en hun toch besluiten een andere naam te nemen (zie het ze zo doen namelijk). Hoe zouden jullie handelen in een soortgelijke situatie?
Ik zou bij de naam blijven, wanneer jouw zoontje niks gezegd had en ze er niet van hadden geweten jullie zeker voor deze naam waren gegaan. Wel zou ik overleggen over de situatie dat er misschien straks 2 kindjes met dezelfde naam zijn, dan is het aan hun in die extra 15 weken om te besluiten of ze daar mee kunnen leven of zelf een andere naam kiezen.
Ik vind toch stiekem wel een beetje dat het ook haar naam is. Aangezien ze toch zoveel jaren geleden al had verteld dat ze deze naam had voor het andere geslacht. Ik begrijp wel dat jij dat bent vergeten, maar ik snap haar gevoel wel.
Heeft ze zelf iets gezegd over hoe ze het vindt als eventueel beide jongens dezelfde naam hebben? Tja, het is niet anders. Ik zou het er niet om laten.
ja lastig, maar toch dit... jullie hebben beiden een punt. Maar als ik haar was zou ik not amused zijn... ook al weet jij het oprecht niet meer natuurlijk!
Lastig.. Als je zoontje de naam niet had verteld dan hadden ze het ook niet geweten. Maar dat ze opbelt wil denk ik wel zeggen dat het haar dwars zit? Toch ben ik van mening dat een naam van niemand is. Denk dat ik samen de optie zou bespreken om alletwee voor de naam te gaan.
Ik heb tegen haar gezegt dat we nog geen knopen doorhakken mbt de naam tot zij weet wat het geslacht is. Wij hebben de naam als meisjes naam en hun als jongensnaam. Dus als ze een meisje krijgen is het probleem sowieso opgelost. Vind het echt een gigantisch lastige situatie en kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat we het mijn zoon hebben verteld. Als we dat niet gedaan hadden zaten we nu niet in deze positie en had ik nu babyspulletjes met de naam besteld.
Om welke naam gaat het ? Misschien kunnen we helpen met een alternatief, dat je net zo mooi vindt. Als dat niet lukt, zou ik de naam die je in gedachten hebt, toch gewoon kiezen. Er is geen alleenrecht op een naam, ook al had je nicht de naam eerder.
Lastige situatie. Is deze naam een optie of DE naam voor je schoonzus? Dat is niet helemaal duidelijk en dat zou ik dan ook willen weten voordat ik een keuze zou maken om voor een andere naam te gaan. Als ze je alleen belt, zodat zij de keuze heeft tussen deze en een andere naam, dan zou ik niet veranderen van naam. Daarnaast, 10 jaar is een lange tijd, wie weet gaat ze uiteindelijk toch voor een andere naam. De namen die ik 10 jaar geleden in gedachten had, komt helemaal niet overeen met wat ik nu in gedachten heb. Ik ben ook van mening dat niemand alleenrecht heeft op een naam, omdat ze toevallig dit een keer hebben benoemd. Zoveel factoren dat dingen anders lopen en uiteindelijk het naam niet gebruikt wordt door diegene. Zou daar dan ook niet zoveel rekening mee houden. Dus als het voor jullie wel de naam is, dan helaas voor je schoonzus.