Slapen met je buik...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Klijntjuh, Jul 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb echt problemen met goed liggen..

Als ik op mijn rug lig (heeft Gyneacoloog al tijd terug afgeraden) gaan mijn armen slapen. Als ik op mijn zij lig, krijg ik bandenpijn...
    Op mijn buik kan ik haast niet liggen, maar laatst met 2 kussens onder mijn borsten zegmaar, was wel fijn!

Mag je op je buik liggen?

Vanmiddag plofte ik met mijn stomme hoofd met mijn volle gewicht op mijn buik op bed! Even vergeten dat mijn buik er zat! Dat heb ik gevoeld/geweten ook!! AU! echt even een minuut pijn/kramp gehad!

Als ik volgende week in Ned terug ben, haal ik zo'n voedingskussen, kijken of ik daar beetje mee kan slapen.

Verder tips? of is het gewoon de komende 4,5 maand naar..? :(

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hee meid,
    Hier ook zo'n probleem dat slapen mag niet op m'n rug want dan wordt ik duizelig en de kleine vind het al helemaal niet fijn..
    kan niet op mijn zij i.v.m. te grote buik die hangt haha:D en hij is nu echt wel te groot voor op mijn buik te liggen haha:D
    Mij hebben ze altijd gezegd zolang je op je buik kan liggen dat dat mag..
    Maar ik heb ook weleens als ik op mijn zij lig een kussen tussen mijn benen een kussen net iets onder mijn buik voor me dat ik daarop met mijn arm kan liggen en een kussen onder mijn hoofd miss een tip??
    sterkte meid... ik slaap nu ook al een paar dagen niet meer vanwege voorweeën wordt er echt gek van haha:D dus maar een beetje zwangerschapspagina-en haha:D

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    sja dat wordt nog wel erger... Ik zou maar gaan wennen aan slapen op je zij, want op je buik liggen kan over een paar weken echt niet meer. Zeker op het einde is slapen een hele uitdaging!

4. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ik zweer bij slapen met een voedingskussen! Bij m'n vorige zwangerschap heb ik tot ver in de zwangerschap heerlijk geslapen m.b.v. dat kussen. Sinds afgelopen weekend heb ik hem er weer bijgepakt en wéér slaap ik als een roosje 's nachts;).

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Zou je kunnen uitleggen hoe je 'slaapt met een voedingskussen'? Heb je dat tussen je benen en hou je hem in je armen of zo? Ik heb geen idee, nog niet geprobeerd ook. Misschien wat tips?

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik moet nog 4 weken en slaap aardig goed al zeg ik het zelf word alleen wakker voor de wc..:(

ik slaap gewoon op me zij en dan het liefs me linker kant en dan lig me rechterboven been aan de linkerkant..:D
    en klink raar maar voedingskussen en kussen helpen niet bij mij dus nu gebruik ik me zachte ochtendjas die leg ik half tegen me buik en tussen me benen...

en zorg dat je elke avond rond de zelfde tijdstip beetje na bed gaat dat wil ook wel eens helpen...
    ik ga meestal rond 11 uur na boven en slaap rond half 12.
    en weekend word soms wel wat later maar dan ben ik echt bek en bek af.
    keertje afwijken is geen probleem zei mij verlos dan...

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    haha, nou ik lig om half 9 vaak al in bed! tot volgende ochtent half 9 ongeveer ;)
    en dan 2 plaspauzes snachts..

Snachts gaat de baby soms ineens druk-doen, dan ben ik ook nog even wakker.. dat zal ook alleen maar meer worden natuurlijk

8. triessie

triessie Bekend lid

Nov 4, 2007
    961
    0
    0
    Maar als je wilt omdraaien naar je anderezij, dan is dat toch een heel geworstel met zo'n voedingskussen? En de mijne kraakt ook, zijn allemaal bolletjes.
    Of doe ik iets fout ;)

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ik slaap al sinds 16 weken met m'n voedingskussen, en idd een stuk tussen je knieën/bovenbenen, en de rest voor je langs (en daarmee knuffelend).

Omdraaien is wel onhandig, maar vooral omdat je dan dat ding mee moet slepen, en het dekbed er wel eens aan wil blijven hangen. Die van mij lawaait gelukkig niet, maar heeft wel zo'n bolletjesvulling (heb een Jollein).

10. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    ik slaap nog steeds af en toe op m'n buik, ik trek gewoon 1 been hoog op en kan dan lekker slapen:D. ( wordt 's nachts wel wakker dat ik me om moet draaien hoor, maar het kan wel:) )

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik kan niet meer slapen zonder mn voedingskussen!! Ik ben een maand geleden bevallen en slaap er nog steeds mee!! HEERLIJK! Heb absoluut geen spijt dat ik m gekocht heb.
    En indd tussen je knieen en langs je buik en dan 1arm eronderdoor en met je hoofd en je andere arm erop!
    Ik doe m ook weleens achter mn rug langs tussen mn knieen zodat ik er half tegenaan kon gaan liggen, dan lig ik half op mn zij en half op mn rug. Ik trek 1been op en die ligt een beetje half over het voedingskussen heen en dan sliep ik met mn hoofd gewoon op mn normale kussen (snap je het nog hahaha)

Ik zou er gewoon een aanschaffen en dan gewoon eens wat manieren uitproberen! Voor het voeden van die kleine gebruik ik het kussen nooit hahhah. xxx sas

12. Superfly

Superfly Actief lid

Jun 2, 2010
    189
    19
    18
    Female
    Vreselijk.

Ik zelf slaap tussen de kussens in.. eentje tussen mijn benen, eentje waar ik mee "knuffel", het liefste ook nog een in mijn rug.
    Pff en dan wil je na een tijdje gaan draaien, AL die kussens weer mee.. pff

13. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik slaap hier met een kussen tussen mn knieën en heb helemaal geen problemen met draaien! Met dit weer slaap ik toch zonder dekens en ik draai met kussen en al blijkt. Heb nog wel eens nachten dat de kussen uiteindelijk naast het bed ligt, maar ik slaap met de kussen een stuk beter, al heb ik nachten dat het zonder kunnen ook gewoon gaat. Ligt een beetje aan hoe mn buik aanvoelt.

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik sliep ook altijd op mn buik. of half op me zij/buik met 1 opgetrokken been zeg maar. nou op me buik gaat niet meer, en met 1 been opgetrokken mag niet meer van de fysio :( elke keer als ik dat doe heb ik nog erger last van me bekkeninstabiliteit omdat me bekken geen rust krijgt.
    dus ja nou kan ik alleen nog maar op mn zij

groetjes

15. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap ook zo met het voedingskussen, alleen lijk ik dan niet meer te bewegen in mijn slaap, dus word ik heel erg stijf wakker. Vooral op de arm waar ik op slaap en een stuk heup en de plek van mijn hoofd wat op het kussen ligt doet dan een beetje pijn..

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Ik slaap op dit moment met een klein kussentje tegen m'n buik, zodat het net steunt als ik op m'n zij lig. Meer kussen kan ik (nog) niet verdragen, zeker niet met deze warmte!

Share This Page