Help, afbouwen borstvoeding gaat te snel.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vinorosso, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik ben twee weken geleden begonnen met het afbouwen van borstvoeding. Ik gaf toen zo'n 8 voedingen per dag. Ik geef ondertussen van die voedingen twee keer flesvoeding. Nu zijn er in die tijd 2 voedingen weggevallen. Waardoor ik nu ineens merk dat ik te weinig melk aanmaak voor de overige 3/4 borstvoedingen per dag. Ik wil het voorlopig zo aanhouden maar ik ben bang dat het bijna klaar is zo.

Dit is nu mijn schema:
    8:30 borst
    11:00 fles
    14:00 borst
    16:30 fles/borst (deze of de voeding van 19u doe ik met de fles)
    19:00 borst/fles
    (21:00) borst (soms valt deze weg)
    23:00 borst

Hebben jullie tips?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De enige manier om meer melk aan te maken is vaker aanleggen. Maar ik weet niet of je dat wilt, gezien je aan het afbouwen bent.

Je kindje is nog maar twee maand oud. Dan is je productie verre van stabiel. Consequent voedingen vervangen door fv zal er bij de meeste mama's voor zorgen dat de bv in totaliteit dan snel stopt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je iets te snel begonnen bent. En waarschijnlijk zijn je flessen te groot.
    In deze fase van afbouwen kun je de flessen liever niet groter maken dan 90cc water met 3 schepjes en, omdat je wilt afbouwen, de borstvoedingen daarnaast op verzoek. Beste is om nu even terug te gaan naar 1 fles per dag. En dan vooral niet groter dan 90/3.
    Hou er rekening mee dat het voor je borsten en je kind het minst belastend is als je per vpeding fie je afbouwt 10-14 dagen uittrekt.
    Dus nu even dagje of 10 terug naar 1 fles, en dan pas de volgende fles introduceren.

4. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik ben begonnen omdat ik over drie weken weer ga werken. Ik weet dat de kans klein is maar ik zie het ideaal voor me als ik de voedingen in de ochtend en avond kan blijven doen. Als ik daarvoor 1x per dag moet kolven op het werk vind ik dat niet erg.

Ik was vorige week op het cb. Deze vertelde me dat ik de voedingen moest ophogen. Dus sinds een week geef ik 150/5 ipv 120/4. Sindsdien slaapt ie door en laat ie overdag langer tussen de voedingen op zich wachten. Omdat dit zo snel op elkaar is gebeurd, maak ik sinds gister een stuk minder melk aan.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je zo'n grote flessen geeft, is er een kans dat je kindje de borst gaat weigeren. Zoveel melk kunnen je borsten waarschijnlijk niet produceren op deze leeftijd, en aangezien het maagje van je kindje uitgerokken werd door de flessen zal het ontevreden aan de borst zijn en altijd extra blijven vragen...

6. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Oei dat klinkt niet goed.. zal ik de inhoud van de flessen omlaag halen? En weer even terug naar 1 fles.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh jee...150/5 is echt te veel!

8. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Gek dat ze dat dan zeggen op het cb. Ik vond het al veel. Maar ik breng het terug naar 90cc en dan de rest borstvoeding. Hopelijk schiet het aanbod melk dan weer omhoog ;).

Dan maar wat vaker aanleggen.
    Hopelijk blijft ie wel doorslapen. Vanochtend had ie om 6 uur honger. Op zich netjes, want ik had het gevoel dat ik bij de laatste voeding nog maar weinig melk had.

Deel Deze Pagina