3 maanden lang ging het goed met borstvoeding geven en zo opeens begon hij te huilen aan de borst. Ik dacht eerst dat hij buikkramp had maar hij begint te huilen als hij zuigt en er niks meer uit komt. Dus ik ben begonnen met de kolf maar na ongeveer een uur kolven heb ik nog steeds maar 25 a 30cc Heeft iemand nog tips om de borstvoeding weer aan de gang te krijgen? Vroeger deed ik 1 borst, nu bied ik steeds 2 borsten aan en ik kolf ook beide borsten. Ben ook gestopt met de minipil want ik ben toch al 3 weken lang ongesteld..
3 maanden is leeftijd voor regeldagen, dus ik zou zoveel mogelijk proberen aan te leggen en veel huid-op-huid contact. Is er mogelijkheid om je even terug te trekken op bed of op de bank, knus met z'n tweetjes? Daarnaast veel rusten, (water) drinken, en je kunt wat 'stimulerende' voedingsmiddelen proberen zoals cashewnoten, havermout, fenegriek, of borstvoedingsthee etc. Als hij echt niet aan de borst wil, dan kun je inderdaad kolven. Heel vaak kort werkt beter dan heel lang kolven, je kunt beter ieder half uur 5 minuten kolven, dan om de 2 uur 20 min. Heel veel sterkte! Het duurt vaak 1-2 dagen voordat je echt resultaat gaat zien qua productie (is mijn ervaring) dus echt even stug volhouden!
Je kunt overigens ook meer dan 2 borsten geven, he, soms gaf ik er wel 10 achter elkaar als ze ontevreden bleef... Gewoon eindeloos blijven doorschuiven van de ene naar de andere kant.
Ja dat omwisselen doe ik ook steeds totdat hij echt overstuur is, dan ga ik kolven en ook steeds omwisselen maar er komt zo weinig uit We hebben niet zo'n nauwkeurige weegschaal maar volgens mij hangt hij ook al weken rond de 6,5 kilo. We hebben dinsdag een afspraak bij de kinderarts dus dan zal ik het eens vragen