mijn zoontje slaapt in een ergococoon, hij is nu bijna 6 maanden en het afbouwen wil niet lukken. Ik probeer het alleen overdag want s nachts moet ik er al 3 keer uit gemiddeld, maar hij kan niet in slaap komen zonder die slaapzak. Ik heb het geprobeerd met 1 arm eruit, deze slaapzak kun je met drukknoopjes open doen, met 2 armen los. Met kuffeltjes in zijn handjes e.d. En ook met sokjes om zijn handjes. Hij is altijd zo wild met zijn armen!! Komt nog bij dat hij ook nog eczeem heeft en zijn hoofd kapot krabt. De ergococoon is het heel elastisch en hij heeft ingebakerd aardig veel bewegingsvrijheid. Ik snap niet waarom het niet wil lukken. Het is voor ons allebei vervelend als hij niet kan slapen. Wie heeft er DE tip voor mij?
Ik zou toch een slaapje per dag blijven proberen. Eerst maar eens met een handje los. Misschien toch wat langer laten proberen of hij niet toch in slaap valt? Ik weet niet hoe lang je dat nu doet. En anders gewoon over een maandje nog eens proberen. Kan al veel schelen soms. Hier zijn we sinds dit weekend begonnen met afbouwen. We doen nu bij twee slaapjes overdag ene handje los en dat gaat goed. We bij de slaapjes waarbij hij al goed moe is. Niet het slaapje tussen 17 en 19 uur. Dan slaapt hij al zo slecht. Daar wacht ik nog even mee.