Waar slaapt jullie pasgeboren baby 's avonds?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik ben even nieuwsgierig waar de kleine baby van jullie 's avonds slaapt.

Gewoon in eigen bedje of in jullie armen of in de box?

Ook ben ik even benieuwd hoe jullie "avondritme" eruit ziet. Voor zover we natuurlijk van een ritme al kunnen spreken ;)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier lag ze 's avonds veel in de box en als we moe waren, gingen we boven liggen, zij in de wieg en ik op bed ;)

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Sofie sliep toen bij ons in bed, tussen ons in of bovenop ons met een pink in haar mondje om te sabbelen. Overdag sliep ze eigenlijk overal waar ik haar neerlegde. Na 2 weken oud legden we haar in een wiegje dat ook op onze slaapkamer stond. We hebben haar nooit in de box laten slapen, nu nog steeds niet.

Er was niet echt een avondritme, maar meer een volgorde van handelingen. Zodra ze wakker werd > voeden > knuffelen > luier verschonen > terug slapen. 's Nachts lieten we het knuffelen weg. Deze volgorde is nog steeds zo, alleen kan ze nu wat langer wakker blijven overdag. 's Nachts leg ik haar na een voeding weer gelijk in bed, en dan gaat ze zonder probleem verder slapen.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn ventje sliep de eerste 3maanden 's avonds op mijn buik terwijl ik tv keek of at hahaha

Hij wilde absoluut niet in zijn eigen bed of naast mij in bed liggen die periode. Als ik hem neerlgede was het huilen huilen huilen. Als hij eenmaal diep genoeg sliep kon ik hem in zn eigen bedje leggen, maar meestal was dat pas na de fles van 23uur, want die dronk hij zowat slapend en dan was het geen probleem meer.

xxxx

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Julian sliep beneden: of bij mij of in de kinderwagenbak. Vervolgens sliep hij na zijn laatste voeding van 23.00 in een wiegje op onze slaapkamer. Na een maand of anderhalf merkte ik dat hij onrustiger begon te slapen beneden en zijn we begonnen om hem na het avondritueel van 20.00 (badje, voeding, knuffelen) ook in zijn wiegje te laten slapen. Dat ging toen eigenlijk prima!

6. misa

misa Niet meer actief

Het enige ritme dat wij de eerste weken hadden was het ritme rondom de fles. :)
    Verder slipe hij altijd bij ons: in de box, in bed, in de wieg, in de armen..! ;)
    Vanaf een week of 6/7 overdag en savonds in eigen bed/kamer. Vanaf 11,5 week ook snachts in eigen kamer. :)

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Beneden bij ons op de bank, arm, borst of in de kinderwagen.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Vanaf dag 1 lekker in haar eigen bedje.

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ze slaapt in haar wiegje bij ons in de slaapkamer, of in de wagen. Sinds 3 dagen slaapt ze nu ook 's middags in haar eigen wiegje, dit wilde ze eerst niet. Ze wilde alleen maar bij mama liggen ('s nachts gelukkig niet:D)

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

beide kinderen gewoon op hun eigen kamer in hun eigen bed,

zoonlief lag soms bij ons in bed omdat hij snachts veel huilde,

de avond sliep hij vaak bij mij op de buik, voeding om 18.00 19.00 ging hij weer slapen, en om 22.00 maakten we hem wakker,

mijn dochter vind het juist fijn om in haar eigen bedje te liggen, die ligt dus ook in de avond nooit bij ons,

vanaf dat ze 9 weken is slaapt ze al door van 9 tot 7 (momenteel van 7 tot 7 )

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn kleine slaapt in de wandelwagenbak naast mijn bed (in de cosleeper wilt ie niet slapen) of in mijn armen in mijn bed.

Het irritante is, s avonds wil hij niet slapen, terwijl hij overdag de hele dag slaapt...

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    #12 cyntje78, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
    Ons manneke slaapt regelmatig superslecht overdag... dan is het overal jengelen, maar kort tevreden en dus ik ben blij dat hij savonds wél goed slaapt. En dus óók in bed.

Avondritueel hier:
    16.30 fles, boer en even knuffelen en naar bed
    20.00 fles, boer, knuffelen en bij papa op schoot kletsen en liedje zingen (ukje "zingt" mee met "stapje naar voren" van Woezel en Pip :D)
    Bij de eerste gaap, gaan we rustig aan naar boven en onder de wol.
    23.30 fles, boer en in bed, op zijn kamertje zo stil en rustig mogelijk.

Dit avond achema werkt hier erg goed. Nu nog overdag :( Dan is het vaak huilen, huilen, huilen in zijn bedje... maar echt tevreden is hij ook niet als hij bij mij ligt dan (huiluurtjes?)

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ilias slaapt overdag soms in zijn wiegje en soms in zijn box, net wat ik zelf aan het doen ben. Vandaag heeft hij bijna de hele dag gezellig in de box en even bij mij geslapen omdat ik zelf ook meer beneden ben nu. Na de fles van van 8/9 uur gaat hij wel naar boven slapen in zijn wiegje. Vind hij ook prima, hij slaapt overal :)

Van echt ritme is trouwens hier ook nog geen sprake, het gaat van slapen, voeding, verschonen, slapen en dan zo iedere drie/vier uur. 's Nachts wat langere tussenpauze.

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat leuk, ik ken je nog van het februari 2011 topic (ik ben later afgehaakt want ik kon het niet bijhouden) en ik zie nu dat we 1 dag na elkaar bevallen zijn :)!

Ilias deed dit trouwens ook heel in het begin, overdag slapen en 's nachts wakker. Inmiddels slaapt hij gelukkig 's nachts ook want ik was echt doodop. Heb hem wel een speentje gegeven, want ik zat de halve nacht met mijn pink in zijn mond ;)

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als wij beneden waren in de kinderwagenbak als wij boven waren in zijn wiegje,de 1e weken ook wel bij ons in bed als ie aan het huilen was.
    Nu slaapt ie overdag in de box of als ie op z'n speelkleed in slaap gevallen is laat ik em ook liggen.En s'avonds in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn dochtertje (bijna 9 weken) slaapt 's avonds in onze armen. Pas na de fles van rond 23.00 uur kan ik haar in d'r wieg naast ons bed leggen.

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Die van mij is bijna net zo oud en die heeft zijn wakkere uurtjes van 23.00 uur tot 2.00 uur ongeveer, gaaaap ;)

Hier slaapt mijn zoontje waar ik ben, bij ons in de kamer, beneden in de wandelwagenbak, in de box of lekker tegen mij aan zoals nu of bij mijn man ;)

Bij mijn oudste ging dat net zo.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze de eerste 3 maanden 's avonds amper of in elk geval bij ons. In bed was geen succes. Hooguit even in de wandelwagen.
    Vanaf 22u gingen we de nacht in.
    Na 3 maanden ging ze om 19u op bed en de nacht in.

19. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Vanaf dag 1 bij ons in bed. Nu, 16 maanden later nog steeds......
    Eerste maanden wel op aankleedkussen tussen ons in, nu 'gewoon' tussen ons in.

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij ons sliep ze de eerste week tussen ons in op haar aankleedkussen met een eigen dekentje tussen onze kussens. daarna in haar eigen bedje.

Deel Deze Pagina