Om het echt zeker te weten zou je een bloedtest moeten doen, met tussenpozen van 2 dagen, dan weet je het zeker, maar ik weet dat ze daar in Nederland helaas moeilijk over doen.. Nu is het vooral afwachten en onzekerheid.. Ik kreeg direct progesteron tabletten toen een bloedtest uitwees dat er sprake was van een zwangerschap, maar ik woon wel in het buitenland. Ik had ook bruinverlies. Heel veel succes met nog even afwachten, maak je niet te druk, probeer het op je af te laten komen, het kan beide kanten opgaan maar geen bloed geeft moed zeggen sommige meiden hier! Xxxx
Tis idd nog even afwachten. Ben voorzichtig. Krijg ineens wel net het gevoel wat je krijgt als je een kater hebt. Misselijk. Draaiierig. Ben even gaan zitten..
hè bah wat een onzekerheid voor je!! Wil je toch een digi knuffel geven, en hoop voor je dat het niets betekend en je even een hcg schommeling hebt gehad.. Duimen draaien dat alles toch goed gaat!!
Dankjewel..idd enorme onzekerheid. .heb je eindelijk een positest. . Is t alsnog spannend. . Ik hou jullie op de hoogte
Even een update.. Gisterochtend een rare, volgens mij verkeerd uitgelopen test, bleef nagenoeg wit. Ik wist genoeg, maakte me wel zorgen om het bruinverlies. Dus ik naar de dokter. Mijn ha vindt het heel raar dat ik 4 positieve testen heb, en dan ineens een negatieve. Bij een vm hoort er nog wel wat hcg in je urine te zitten. Ze heeft me niet onderzocht verder, wel verteld dat ik donderdag weer moet testen en die uitslag door moet bellen. (Donderdag is ook precies 4 weken na mijn ei, en 2 weken nadat mijn menstruatie/bruinverlies begon. ) Gistermiddag kwam ik thuis van mijn werk, rond 17.30. Ik besloot nog een testje te doen. En jawel...duidelijker positiever dan een tuurtest van zaterdagochtend.....Er staat een licht roze streepje. Nog steeds spannend hier dus. Gisteren werd het bruinverlies wel minder, dus ik hoop dat ik daar nou eens van af ben. Verder heb ik geen eetlust. Echt niks smaakt me.
Jeetje wat een emotionele achtbaan zit jij in zeg. Hcg schommelt in het begin natuurlijk, maar ik hoop dat je vanaf nu alleen nog maar duidelijk positieve testen mag hebben hoor.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook bruinverlies gehad en echt mega veel waardoor ik dacht dat ik ongesteld werd. Toch maar een testje gedaan en bleek toch positief. Daarna zelfs nog helderrood bloed gehad en heftige steken. Kon alle kanten op gaan zei de huisarts en tot nu toe gaat het gelukkig nog steeds goed Heb wel 2/3 weken bruinverlies gehad en nu nog af en toe dus maak je niet meteen te druk. Soms hoort het bij sommige vrouwen erbij denk ik Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!
Het kan ook zijn dat het er twee waren en er eentje is afgestoten..... Als je donderdag weer positief test zou ik vragen om een echo. Er zal niet veel te zien zijn, maar wellicht wel één of twee "rondjes".
Jeetje meid wat spannend allemaal. Ik hoop dat het toch nog goed mag komen voor je.hou je ons op de hoogte? Sterkte.
Sorry, ik zie dit vaker voorbij komen bij dit soort situaties. Zomaar roepen: "Het zijn er vast twee geweest". Net alsof tweelingzwangerschappen zoveel voorkomen. Niet dus! Ik zou hier dus niet al teveel vanuit gaan. Vind zo'n opmerking altijd een beetje kwetsend voor degenen die wel echt zwanger waren van een tweeling en er een verloren hebben. Je opmerking van een echo laten maken vind ik overigens wel een goed idee. TS: snap niet helemaal waarom je huisarts geen bloedtest wil laten doen. Je zit maar in onzekerheid te zijn op deze manier.Niet leuk! Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt!
Ik snap je reactie, maar ik ben er dus één van geweest......! Weliswaar erg vroeg, maar naar alle waarschijnlijkheid waren het er twee en heb ik daarom ook in de eerste week dezelfde klachten gehad als TS beschrijft.... Maar waar het om gaat, het blijven onzekere, zeer frustrerende weken, pfff, succes TS!
Iedere zs is anders , en vergelijken heeft geen zin !! Ik vind wel dat de ha een bloedtest zou moeten doen , en an de hand daarvan een echo ..Je hebt toch bloedverlies gehad en een gevaar als een bbz heb je ook nog altijd ...
As donderdag test ik opnieuw. En n.a.v die test en eventueel verlies gaan we met gynaecoloog praten en evt bruinverlies. Had ik al gezegd dat ik gisteren middag n donkerdere licht positieve test had dan zaterdag? ....... Bloedtest wou ze niet omdat je daar t zelfde zou zien als urine..zei ze..leek mij ook onwaarschijnlijk.
ben ik het niet mee eens daar kunnen ze de hoogte van het hcg zien en aan de hand daarvan een echo of opnieuw bloedtesten ....
Bloedtest heeft alleen maar zin als je het twee keer doet want hoogte van hcg zegt ook niet alles aangezien dat ook erg kan verschillen per persoon per zwangerschap. Het beste zou in mijn ogen een inwendige echo zijn om te zien wat er gaande is. Ik bedoel ze kunnen iig vaststellen of er een zwangerschap aanwezig is en of die op dit moment goed is en op de goede plek. Op hoeveelste dag van je cyclus zit je nu? Xxx joyce sterkte en succes met afwachten
Nja... in principe begon t donkerbruinverlies Op dag 45...das nu 12 dagen geleden zou ik nu op 57 zitten. Of ...als t menstruatie was op dag 12.
misschien zijn je testjes wel rest hcg , maar als je daadwerkelijk op dag 57 van een zs zou zitten , zou je op een echo wat moeten zien , zelfs een kloppend hartje want dan zit je op de 8 weken ... en laten we dan uitgaan van een laat ei , kan het een week schelen , maar zelfs dan zou je al wat moeten zien met een echo ....