help, al 7 kg aangekomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje26, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Zit nu op 14 kilo bij bijna 39 weken en ik ga me er verder niet druk om maken. Heb altijd fanatiek gesport en dat wil ik ook zeker weer gaan doen na de bevalling, dus zal wel weer goedkomen. En daarnaast, ik vind het veeeel belangrijker dat mijn kindje het goed heeft in mijn buik en lekker groeit, dan dat ik aankom. Je weet dat het erbij hoort als je zwanger bent...

En als je vindt dat het te hard gaat met de kilo's moet je gewoon minder snoepen, dat scheelt echt wel. Misschien makkelijk gezegd, maar dat is wel de enige oplossing.

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik weet niet of die theorie echt opgaat hoor. Ik ben stevig van mezelf (82 kilo bij 1.70 m vlak voordat ik zwanger raakte) en ik ben inmiddels al 16 kilo aangekomen.

3. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik ben nu bijna 9 1/2 kilo aangekomen.
    Vind het wel netjes van mezelf. Moet ook zeggen dat geen behoefte heb aan extaatjes o.i.d!

4. schumi

schumi Actief lid

16 okt 2006
    105
    0
    0
    Hier vul je je eigen lengte en gewicht voor de zwangerschap in en zo wordt voor jou persoonlijk berekend wat je mag aankomen en hoeveel in welke maanden.

Groetjes Schumi

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihi, hier nog een! Ik woog ook ongeveer 83 bij 1.69 m, en ben nu ook rond de 15 kilo aangekomen. Maar ik krijg nooit commentaar van de VK dus ik neem aan dat het wel goed zit. En straks zie ik wel weer.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben zelf ook niet dik 178 en 68 kg. en heb me gister gewogen en zit nu op 78 kilo dus dit is 10 kg extra. ikzelf ga me er niet zo druk om maken hoor zolang me meisje groeit vind ik het best. de een komt 5 kg aan die er nooit meer afgaan en de ander 20 en die zijn er binnen no-time weer af. maak je niet zo druk 7 kilo is netjes hoor die zaten er bij mijn al veel eerder aan. met 12 wk woog ik al 5 kg extra en toen moest ik wel even slikken maar blijkbaar sloeg mijn lichaam heel wat op want daarna is het heel rustig op gaan bouwen

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zit op ruim 17 weken en bel 13 kilo aangekomen. kan er echt geen donder aan doen. door enorme misselijkheid heb ik weken niet iets lekkers kunnen eten, maar wel veel brood gehad, elke 1,5 uur toch wel 1 of twee broodjes. anders val ik om van de misselijkheid en draaierigheid. moet wel zeggen dat het nu minder hard gaat. snoepen kan ik sinds een week weer, dus misschien dat het straks weer hard gaat haha dat hou ik wat in de gaten en de rest, sja, 't komt van gewoon gezond en goed eten waar mijn lijf om vraagt. ben er niet blij mee, maar doe er ook niets aan. volgend jaar januari maar weer flink aan het sporten. scheelt, bij mij gaat het erg over het algemeen ook wel weer makkelijk af.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik woog 53kg toen ik de eerste keer bij de vk kwam ik was toen 8 weken zwanger en ben 1 meter 63 lang.

Ik mag 68kg gaan wegen en tot op heden klopt dit een heel eind met de waarheid.
    ik ben inmiddels bijna 35 weken zwanger en weeg nu 66,5kg en dat met een hoop vocht dat ik vast houdt.
    Volkomen normaal dus en gezond... ik zit er ook niet echt mee, al houd ik er wel rekening mee dat ik niet teveel vette dingen eet zoals ijs enz. Ik ga dan echt voor de voedzame dingen zoals een extra boterham ofzo.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben tot nu toe maar 1 of 2 kilo aangekomen :(
    Ikzelf vind het erg weinig, maar volgens de VK kan het geen kwaad... En de kleine is in top conditie, dat is het aller belangrijkste natuurlijk :D
    En ik heb zo'n vermoeden dat die kilo's er bij mij nog wel aankomen ;)

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik zit nu op ongeveer 8/9 kg aangekomen.
    Moet dinsdag weer naar de verloskundige en dan weegt ze me weer.

Heb al wel op me kop gehad, moet van haar crackers kopen om te eten als ik honger heb.

Maar lees dat de meeste vk niet eens meer naar gewicht kijken behalve de mijne dan haha.

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Wat raar dat de verloskundige boos op je wordt, je bent toch niet mega veel kilo's aangekomen.

Ik ben nu 6 kilo aangekomen en vind het verschrikkelijk dat ik mijn kleren niet meer pas, maar goed het is voor een goed doel. Hoop wel dat het er geen 20 worden ;)

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb ook eens op baybites gekeken en volgens dat schema ben ik superongezond schijnbaar..... ik zit nu al op kilo 13 terwijl ik er in de 9 maanden maar 14 mag aankomen. vind het een beetje onzin. mijn vk kijkt niet naar gewicht en vind dat ik moet eten als mijn lijf daar om vraagt (anders ga ik van mijn stokje). denk dat je er geen vaste waarden aan vast moet hangen, ieder lijf is anders. bij ons in de familie komen alle vrouwen flink aan in de zwangerschap, maar zijn we het ook relatief amkkelijk weer kwijt.

en een vk die roept dat je crackers moet eten als je honger hebt........ ben blij dat mijn vk een héél andere kijk op de zaak heeft! :)

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap 30 kilo aangekomen :oops: :cry: :rolleyes:
    Ik woog altijd 62 en op het laatste 90-92 echt super veel.
    Ik ben nog steeds niet alles kwijt helaas denk ook niet dat het nog gaat gebeuren.
    Op zich vindt ik mezelf wel ok nu aangezien ik 1.80 ben en dus best 69 kan wegen.
    Ik hoop dat mocht ik ooit zwanger worden van een 2de ik wat minder aan kom.
    al is het me eigen schuld geweest ik at de hele dag door.
    overigens was mijn meisje maar 6 pond een echt kleintje dus.
    En mijn Vk keek nooit naar me gewicht diwe was zo makkelijk :p

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind 69 kilo met jouw lengte heel mooi hoor. ik was 72 (heb 69 getipt, maar dat was me te streng bijhouden) met 1.75m en was heel tevreden. geen maatje 36, maar dat hoef ik ook niet meer. maatje 38/40 (42 op mijn enorm brede heupen, lang leve genetica en erfelijkheid;)) vind ik mooi zat!

15. meissie28

meissie28 Actief lid

24 jan 2007
    144
    0
    0
    verpleegkundige
    hallo allemaal

ik reageer ok even
    ben nu bijna 23 weken en 6 kg aangekomen
    zit dus op de goede lijn
    ik merk dat ik steeds in spurtjes aan kom
    nu in de afgelopen 6 weken maar 1 kilo gegroeid
    nu er afgelopen week weer een kilootje bi dus dat zal nu wel weer even stil zijn
    maak met niet zo druk hoor maar hoop wel binnen de 15 kg te eindigen
    ben nl maar 157 m lang en nu 60 kg schoon aan de haak hahah!

16. Cilia

Cilia Actief lid

23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    ik was ook 26 :confused: kilo aangekomen....
    na de bevalling was er gelijk 11 kilo af maar nu na 3 maanden lukt het niet goed om af te vallen helaas. maar ik houd hoop

17. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    ik nu al 16 kilo aangekomen, ik normaal 57 kilo en ben 171 lang dus ook te licht normaal...bij mijn eerste kind kwam ik 8 kilo aan en tweede kind 20 kilo...en was het na 4 mnden borstvoeding weer kwijt...dus komt wel weer goed ;)

18. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik ben nu 13 wk en ik ben voor ik zwanger werdt al 11 kilo afgevallen.en nu ben ik nog n kilo kwijt.ik kom snel aan normaal.maar ik eet niet weinig maar ook niet zo erg veel.
    ik heb alleen wel mn buik die ik had voor ik 12 kilo afviel...raar idee....hihi

19. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    de kilo's zijn vooral belangrijk i.v.m. eventueel suiker.
    Verder is het vaak je eigen zaak, of je veel aankomt of niet.
    Je weet gewoon dat je na de zwangerschap aan de slag moet om het eraf te krijgen.
    12 tot 16 kilo is normaal, dat weegt alles zo'n beetje en heb je nodig aan reserves.
    Alles daarboven moet je eraf zien te werken.

Ikzelf zie het niet als een probleem.
    Want ik ben echt 9 maanden niet actief geweest. Normaal reed ik iedere dag een uur fanatiek paard. Plus het uitmesten, poetsen, wandelen met mijn veulen.
    Nu doe ik gewoon ehm... niets.
    En ik eet wel lekker door...

Ik krijg het er wel weer vanaf... je hebt gewoon zelf motivatie en doorzettingsvermogen nodig. Dan lukt het. Doe je er niets aan, dan gaat het er zeker niet vanaf!

20. kelly33

kelly33 Actief lid

5 jan 2007
    203
    0
    0
    zoetermeer
    ik doe eigenlijk ook de hele dag.....niks haha
    alleen de kinderen naar school brengen en dat doe ik nog met de auto :)
    normaal ik ook veel actiever, nu gewoon geen energie en zin in....

maak me er nog niet echt druk om....zit nu gezellig op 74,2 kilo te wezen ;)

wat evelieveling zegt met een beetje motivatie en doorzettingsvermogen kom je er wel sluit ik me helemaal bij aan
    evelieveling: trek je het nog allemaal een beetje?? ik zie dat je al op het laatst loopt?

Deel Deze Pagina