Ervaringen en vragen keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door debo81, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 weken geleden bevallen dmv een keizersnee. Ik heb eigenlijk bijna geen "leefregels" meegekregen dus vroeg me af of er meiden hier met ervaring zijn,
    Na hoeveel weken ging je je beter voelen,lees minder pijn aan het eind vd dag? Na hoeveel weken mag je weer autorijden en sporten? En wanneer werd je weer ongesteld?
    Hadden jullie ook dat de buik lang(er)opgezet bleef?
    Hoor graag jullie ervaringen

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeehm na 3 weken deed ik alles al weer hoor.
    Officieel mag je 6 weken niet tillen en niet autorijden maar dat wist ik niet en mijn dochter lag in het ziekenhuis en reed 3 keer per dag op een neer.
    Na 3 weken had ik geen last meer.

Opgezet gevoel kan ik me ook niet zo goed meer herinneren. Hooguit wat eerder moe...

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik voelde me na 3 weken beter. Toen reed ik ook weer auto. Mag eigenlijk pas na 6 weken
    Na 4 weken deed ik alles weer.
    Na 6 weken was ik ongesteld

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik ben me beter gaan voelen na 3 weken. Maar eigenlijk staat er 6 weken voor niet tillen en geen auto rijden.

Nu had ik een dochter en die moest af en toe getild worden, auto rijden kan ik niet dus geen probleem!

Helaas heb ik wel langer moeten herstellen, mijn litteken is ook heel lelijk uitgerekt.....omdat het ontstoken was na 1,5 week....bah dat deed pijn!

Ik werd ongesteld na 6 weken.

Na nu bijna een jaar heb ik nergens meer last van het dove gevoel is weg, het trekkerige van binnen is weg. Gaat heel goed zelfs!

Groetjes,
    Miranda

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Check even bij je verzekering of je wel verzekerd bent als je nu in de auto stapt! Ik was nl de eerste zes weken niet verzekerd :0

Voelde me elke week weer wat beter en na een week of zes ging het al redelijk. Succes met je herstel en neem de tijd om te herstellen (oftewel laat je niet opjutten door verhalen van anderen!).

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb het gewoon 6 weken rustig aangedaan d.w.z. niet sjouwen, mijn dochter niet tillen, ze klom zelf op schoot bij mij, geen auto rijden. sporten ben ik na 3 mnd weer gaan doen daarvoor wel lekker gewandeld.

Ik heb beide keren (zeker de 2de keer omdat je dan beter weet hoe je uit bed moet komen) weinig pijn gehad. Ik denk ook dat als je eind van de dag pijn hebt je toch teveel hebt gedaan overdag. Gewoon rustig aan doen!

7. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je jullie reakties, t verschilt dus ook wel per persoon..hoe zat het bij jullie met bloedverlies? Bij mij was het echt minimaal maar wordt nu na 3weken ineens veel meer, herkbaar of klopt dat niet?

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Na 2 weken deed ik al heel veel, koken, was vouwen, etc etc
    en na 4 weken deed ik alles weer
    Autorijden na een week of 3 geloof ik weer

Na 2 maanden was ik weer ongesteld, ik heb tot 3/4 weken nog bloedverlies gehad van de KS

Ik herstelde heel erg snel, het litteken voelt nu nog een heel klein beetje dof, en het jeukt soms vooral als ik het warm heb

Deel Deze Pagina