Maag/darm in verdrukking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lumiere, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben bijna 30wk zwanger en sinds anderhalve week weer misselijk met vlagen, en daarnaast lichte diarree. Kan natuurlijk een buikvirusje zijn, maar ik vroeg me af of dit ook kan komen doordat de baby groeit en tegen mijn maag schopt, en mijn darmen geirriteerd zijn doordat ze steeds meer aan de kant geduwd worden? Ik had jaren geleden regelmatig een spastische darm, dus hij is vlg mij wel wat gevoelig. Ik kan het ook aan de vlk vragen natuurlijk, maar vroeg me af of anderen dit ook herkennen.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het een beetje, sinds mn baarmoeder erg hoog zit kan ik weer elke dag 3 x naar de wc ipv 1 x per 3 dagen.. Was ook even misselijk, maar nu ik wat gebruik tegen t brandend maagzuur is dat gelukkig weg, misschien dat dat toch de achterliggende oorzaak was?!

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik herken het. Mijn bm. ligt heel hoog, krijg vrijdag een echo omdat 'ie zo hoog ligt. Maar ben ook weer licht misselijk en idd meerdere keren per dag lichte diarree. Denk echt dat het komt doordat je darmen in verdrukking komen ofzo..

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn BM ligt inderdaad ook erg hoog. Ik voel de baby ook regelmatig helemaal bovenin liggen, alsof hij met zijn ruggetje tegen mijn middenrif aandrukt. Toevallig vanochtend voor het eerst dat ik omhoog stromend maagzuur heb als ik buk, dus ik denk dat mijn maag inderdaad geirriteerd is.

Oktober91: waarom krijg je een echo omdat je BM hoog ligt als ik vragen mag? Daar is bij mij niet over gesproken.

Deel Deze Pagina