Ik vermoed dat het een allergische reactie is op muggenbeten maar zeker weten doe ik het niet. Wat ik weet is dat ze vanmorgen een aantal insectenbeten op haar rug had waarvan er eentje wat dikker was. In de loop van de dag zijn ze uitgegroeid tot het himalaya gebergte en ons meiske heeft er heel erg last van. Ben voor het eten naar de AH gereden voor Azaron, een uur nadat ik het erop gesmeerd had schreeuwde ze het uit dat ze zo'n jeuk en pijn had en het leek erop alsof ze NOG groter geworden zijn! Ik schrok er gewoon van. Ik weet verder niet wat ik moet doen, ik heb mentholzalf (voor volwassenen) maar dat leek me juist pijnlijk (te heftig) dus nu heb ik er uit pure wanhoop Calendulan opgesmeerd (voor verkoeling van waterpokken) Een van jullie een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Dat lijkt me niet, dan voelde ze wel dat ze geprikt was. Ze werd hiermee wakker en het viel me op toen ik haar bikinitopje aandeed vanmorgen. Alleen toen waren het nog 2 kleine bultjes en een die iets meer gezwollen was. Het lijkt wel alsof het groeit met het uur ofzo...
Ik weet haar leeftijd natuurlijk niet, maar een allergietabletje zou wel eens kunnen helpen. Wat ik zelf ook wel prettig en verkoelend vind is mentholgel, maar bij hele kleine kinderen mag dit niet. Toevallig heb ik pas zelf allergische reacties op iets gehad en arts gaf me allergietabletten en zelfs een hormooncreme. Dat hielp wel goed tegen de jeuk, maar kan alleen op recept. En oja, koelen wil ook wel helpen. Zo'n ice-pak erop (of hoe dat ook mag heten).
Horzels bijten niet.. dazen wel.. toevallig veel over gelezen omdat ik hier thuis ineens vreselijk word aangevallen door dazen... wist niets iver die beesten dus gaan googlen.. schijnbaar denken veel mensen dat ze een horzelbeet hebben en b3doelen dan een daas. Geloof dat er meer op huidinfo site staat.. dit soort reacties kwam ik toen ook tegen.. zijn gemene krengen zodra ik in t bad stap vallen ze me aan en bijten meteen erg pijnlijk een was zondag al flink bloed ssn t zuigen t kwam er flink uit toen ik hem eraf haalde. Als er iets van n geel blaasje zit is antibiotica nodig meen ik
Onze dochter is bijna 5. Ik heb verder geen pilletjes o.i.d. in huis. Ik bedoelde eigenlijk een huis/tuin/keuken middeltje om hier te hebben zodat we de nacht doorkomen. Morgen kan ik naar de huisarts als ze dan nog zo gezwollen zijn. De AH is hier nog een uurtje open dus kan nog heen en weer racen voor bepaalde dingen. De apotheek is helaas dicht maar als het moet dan kan ik naar de nachtapotheek, dit doe ik liever niet omdat dit een uur reistijd is. Dus heb liever de huis tuin en keuken middelen. nachtapotheek is een noodoplossing als ik alles gehad heb en het nog niet werkt...
Nestocyl creme halen! Enige wat hielp bij mijn dochter! Is idd allergische reacties, zij kreeg ook pilletje allerfree ofzoiets is ook bij ah te krijgen. Ook hier gilde ze het uit!
Ik ben ook allergisch voor muggenbeten en heb dus ook zulke reacties. Mijn advies, ga naar de dokter, als je langer wacht worden de bulten en de last die ze ervan heeft alleen maar groter. Het enige wat je tegen de zwelling zou kunnen proberen is koelen met natte koude doeken. Maar voor de jeuk zou ik je echt aanraden om naar de huisartsenpost oid te gaan.....
Lijkt op de reactie van onze oudste zoon. De bulten worden gigantisch, heet, vuurrood en je ziet die huid onder druk staan. Wij hebben een anti allergiemiddel van de huisarts, maar ik weet de naam zo even niet. Iets met een A ( en ja, ik ben te lui om op te staan ).
Bedankt! Kan ik dit bij de AH halen? Heb ook net gezocht via google en gezien dat Azijn goed schijnt te helpen? iemand ervaring mee...? Ga meteen maar even naar de AH dan...
Weet dat ik van de hap nestocyl in combi met dat pilletje moest gebruiken en werkte perfect. Bij de grotere ah's hebben ze ze zeker! Mijn dochter had er eentje op d'r oog zelfs waardoor d'r halve gezicht gezwollen was en een paar op d'r armpje
Antihistamine tabletten verkopen ze ook gewoon bij supermarkten met een drogisterijgedeelte. Wel even kijken of ze die mag hebben.
Mijn dochter heeft er momenteel 2 op haar been waar dit nog klein bij is. Echt heel naar! Ze is zondag gestoken en nu trekt het langzaam weg. Ik heb er de bekende smeersels op gedaan en als het morgen nog erg is ga ik naar de ha.
Koude.kompres met azijn werkt hier goed. Ik krijg altijd dikke Schijven en met koelen en azijn is dat een stuk
Ik krijg ook altijd allergische reacties van muggenbeten. Natuurazijn werkt bij mij heel goed. En idd koelen met een koel element. Verder gebruik ik prrrrikweg roller van vsm. Helpt niet tegen de jeuk maar ik heb een gevoel dat het sneller `geneest` Ik zou zeggen natuurazijn en koelen!!!!
Niet zomaar Antihistamine aan je kind geven zonder voorschrift van een huisarts! Wat hier helpt is koelzalf. Ik krijg zelf zulke bulten van muggen, vaak nog groter. Koelzalf helpt het beste, kreeg ik als tip van een arts op mijn werk toen ik zwanger was en meer dan 20 van zulke grote bulten had.
Ik tegen mn dochter zeggen dat ik wat voor haar ging halen en dat ze maar even lief moest blijven liggen, dat alles goed kwam bla bla bla, kwam ik terug met azijn (de rest hadden ze niet bij de ah...) sliep mevrouw al... hihi! Morgen maar naar de huisarts als de bulten erger worden, hetzelfde zijn of als nieuwe muggenbulten dezelfde reactie geven.
Ik heb de medicijnen Loratadine, kun je ook gewoon zonder recept krijgen. Natuurlijk ben ik iets ouder dus zou het wel even navragen! Ik gebruik deze het gehele jaar door ivm allerlei allergieen. Maar ik ben dus ook allergisch voor muggen en daar werken deze perfect op!