Help alles is vies en kan niets meer eten

Discussion in 'Zwangerschap' started by NoaNa, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NoaNa

NoaNa Lid

Aug 24, 2011
    17
    0
    0
    In je hart
    Hoi meiden, ik ben nu 12.5 weken zwanger en ik kan al twee weken bijna niets meer eten, zodra ik het eten ruik is het gelijk klaar en moet ik wegrennen!
    het is net of al het eten op de wereld vies is geworden

Kennen jullie dit ? hadden jullie dit ook en zoja, wat kan ik nog wel eten wat niet ruikt of stinkt ?

en ik lus geen creackers enzo, dus dat heeft geen zin, aardappelen in water (zonder iets erop) kan ik wel eten, maar niet elke dag!

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Het is heel normaal om niet tegen eten te kunnen door de misselijkheid. Ik at vooral fruit en yoghurt. Daar werd ik niet misselijk van en dat vond ik niet stinken. Mijn trek veranderde ook gedurende de dag. Overdag luste ik wel hartig (bv een boterham met kaas) maar 'savonds niet meer. Vooral zoetigheid luste ik wel. Je zult een beetje moeten uitproberen wat voor jou werkt. Aardappelen in water lijkt mij dan weer heel erg goor:) maar als het voor jou werkt dan eet je dat. Voel je niet schuldig over het feit dat je niet meer gezond eet. Je baby is net een parasiet en haalt alle benodigde stoffen uit jou als het moet. Kalk uit je botten bv. Sterkte er mee...

3. NoaNa

NoaNa Lid

Aug 24, 2011
    17
    0
    0
    In je hart
    Dank je wel voor je bericht, ik ben bang dat het kindje niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, doordat ik niets eet

Hoop dat het snel voorbij is

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het ook het ging rond 16 weken weg en kreeg pas echt trek vanaf een weekje of... 30 denk ik.
    Ik heb heel veel Brinta pap gegeten met veel suiker, heb je dat al geprobeert?
    Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

Oh en wat betrefd je kindje en te weinig voedingstoffen binnen krijgen, dat komt echt wel goed.
    Zorg in ieder geval dat je een zwangerschaps multivitamine slikt.
    Ik gaf over als een gek tot 16 weken en me dochter had er helemaal geen last van.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kindje pakt wel (van jou) wat nodig is. Het enige nadeel hiervan is dat hij ook de afvalstoffen die zijn op geslagen in jouw vet binnenkrijgt. Daarom is afvallen tijdens je zwangerschap niet zo goed ;).

Ik zou idd uittesten wat je wel kunt eten en dat dan ook echt proberen te eten. Fruit of komkommer bijvoorbeeld is misschien wel fijn? Yoghurt of melk met cruesli of cornflakes? Vla? Etc etc.

Ik word zelf bij deze zwangerschap onpasselijk van rijst. Raar hoor! En heel blij van hollandse pot ... hihi ... lekker ouderwets ;)

Share This Page